CELE KAMPANII
Cele:
- Zachęcenie gimnazjalistów do adopcji zwierząt.
- Zachęcenie do troskliwej opieki nad zwierzętami.
- Zwiększenie wiadomości gimnazjalistów na temat bezdomnych zwierząt.
Odbiorcy:
klasa I, gimnazjum
Hasło promujące kampanię:
NIE BĄDŹCIE OBOJĘTNI NA LOSY ZWIERZĄT!
PLAN DZIAŁAŃ
Działania:
- Krótką omówię sytuację bezdomnych zwierząt.
- Zaproszę wolontariuszy ze schroniska.
- Będę rozdawał ulotki promujące akcję.
- Będę rozdawał cukierki dla zachęty.
Promocja kampanii:
- Ulotki promocyjne przygotowane przez klasę.
- Ogłoszenie w gazecie.
Harmonogram:
- Rozdawanie ulotek i promocja akcji.
- Kilka słów o sytuacji zwierząt.
- Relacje wolontariuszy.
- Publiczne podsumowanie akcji.
- Miły akcent kończący akcję – rozdawanie cukierków.
Podział pracy:
W realizację zaangażowana jest jedna osoba, pomoc klasy w przygotowaniu ulotek.
SAMOOCENA
Realizacja założonych celów:
- Adopcja zwierząt – niestety niewiele osób zdecydowało się na tak duży krok. Wiem, że to bardzo trudne przedsięwzięcie.
- Troskliwa opieka nad zwierzętami – wiele uczniów powiedziało, że swoje zwierzęta traktować będzie jak członków rodziny, okazywać im troskę i miłość.
- Zwiększenie świadomości gimnazjalistów na temat bezdomnych zwierząt – cel zrealizowany, wszyscy byli zainteresowani tym tematem i bardzo ich poruszył.
Realizacja założonych działań:
- Krótko omówiłem klasie sytuację bezdomnych zwierząt. Posłużyłem się prezentacją multimedialną.
- Nie udało mi się zaprosić wolontariuszy.
- Zamiast ulotek promocyjnych w klasie przygotowaliśmy plakat.
- Zaangażowanie uczniów nagradzałem cukierkami.
Praca zespołowa:
W przygotowanie kampanii była zaangażowana jedna osoba, ale praca nad plakatem pozwoliła się nam (uczniom pierwszej klasy) lepiej poznać i zintegrować.
Trudności w czasie realizacji kampanii:
- Termin okołoświąteczny.
- Wbrew pozorom trudny temat.
- Jednoosobowe prowadzenie kampanii.
Elementy wymagające poprawy w przyszłości:
- Dłuższy i dogodniejszy termin.
- Dobór jeszcze bardziej interesującego tematu.
- Organizacja kampanii przez większą ilość osób.