Kampania społeczna

CELE KAMPANII

Cele:

  • Zachęcenie gimnazjalistów do adopcji zwierząt.
  • Zachęcenie do troskliwej opieki nad zwierzętami.
  • Zwiększenie wiadomości gimnazjalistów na temat bezdomnych zwierząt.

Odbiorcy:

klasa I, gimnazjum

Hasło promujące kampanię:

NIE BĄDŹCIE OBOJĘTNI NA LOSY ZWIERZĄT!

 

PLAN DZIAŁAŃ

Działania:

  • Krótką omówię sytuację bezdomnych zwierząt.
  • Zaproszę wolontariuszy ze schroniska.
  • Będę rozdawał ulotki promujące akcję.
  • Będę rozdawał cukierki dla zachęty.

Promocja kampanii:

  • Ulotki promocyjne przygotowane przez klasę.
  • Ogłoszenie w gazecie.

Harmonogram:

  1. Rozdawanie ulotek i promocja akcji.
  2. Kilka słów o sytuacji zwierząt.
  3. Relacje wolontariuszy.
  4. Publiczne podsumowanie akcji.
  5. Miły akcent kończący akcję – rozdawanie cukierków.

Podział pracy:

W realizację zaangażowana jest jedna osoba, pomoc klasy w przygotowaniu ulotek.

 

SAMOOCENA

Realizacja założonych celów:

  • Adopcja zwierząt – niestety niewiele osób zdecydowało się na tak duży krok. Wiem, że to bardzo trudne przedsięwzięcie.
  • Troskliwa opieka nad zwierzętami – wiele uczniów powiedziało, że swoje zwierzęta traktować będzie jak członków rodziny, okazywać im troskę i miłość.
  • Zwiększenie świadomości gimnazjalistów na temat bezdomnych zwierząt – cel zrealizowany, wszyscy byli zainteresowani tym tematem i bardzo ich poruszył.

Realizacja założonych działań:

  • Krótko omówiłem klasie sytuację bezdomnych zwierząt. Posłużyłem się prezentacją multimedialną.
  • Nie udało mi się zaprosić wolontariuszy.
  • Zamiast ulotek promocyjnych w klasie przygotowaliśmy plakat.
  • Zaangażowanie uczniów nagradzałem cukierkami.

Praca zespołowa:

W przygotowanie kampanii była zaangażowana jedna osoba, ale praca nad plakatem pozwoliła się nam (uczniom pierwszej klasy) lepiej poznać i zintegrować.

Trudności w czasie realizacji kampanii:

  • Termin okołoświąteczny.
  • Wbrew pozorom trudny temat.
  • Jednoosobowe prowadzenie kampanii.

Elementy wymagające poprawy w przyszłości:

  • Dłuższy i dogodniejszy termin.
  • Dobór jeszcze bardziej interesującego tematu.
  • Organizacja kampanii przez większą ilość osób.

Materiały z otwartych zasobów

File:President Barack Obama.jpg

Barack Obama

PD-icon.svghttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:President_Barack_Obama.jpg

Mapa Paryża

CC BY-SA 3.0

http://pl.wikipedia.org/wiki/Szablon:Mapa_dane_Pary%C5%BC#mediaviewer/File:Paris_arr_jms.gif

Dog by drunken_duck - White dog sitting.

Zwierzę domowe

Informacje o licencji: https://openclipart.org/share

https://openclipart.org/detail/2635/dog-by-drunken_duck-2635

Podkład muzyczny

(cc) Some Rights Reserved - Attribution-NoDerivs CC BY-ND

https://www.jamendo.com/pl/artist/7248/moe2smoke

Języki mediów

1. Program telewizyjny:

  • Audycja powinna trwać maksymalnie 3 minuty.
  • Przekazywane informacje powinny być dosyć krótkie i ciekawe, aby widz nie zniechęcił się.
  • Audycja powinna zawierać krótki materiał filmowy, grafikę, cytaty i tekst mówiony.
  • Ważny jest wygląd i sposób mówienia prezentera informacji.
  • Odbiorca chce dowiedzieć się ciekawych informacji na dany temat, w             szczególności przedstawionych obrazowo (wykres, grafika, film).

2. Prasa codzienna:

  • Informacja powinna być interesująca i niezbyt długa.
  • Powinna zawierać przykuwający uwagę tytuł i wstęp, a także zdjęcia.
  • W prasie ważne są również wywiady i statystyki.
  • Odbiorca oczekuje wiarygodnych informacji, a także ciekawostek.
  • Autor w tym medium nie odgrywa większej roli. Ważni są bohaterowie wywiadów i osoby ukazane na zdjęciach.

3. Wpis w internecie:

  • Wiadomość powinna mieć nie więcej niż 2-3 akapity.
  • Powinna zawierać filmiki, zdjęcia i linki do innych stron internetowych.
  • Odbiorca zainteresowany danym tematem może poszerzać swoją wiedzę (linki), a ktoś inny może przeczytać tylko najważniejsze informacje.
  • Autor nie odgrywa dużej roli, a jego zadaniem jest napisanie tekstu i uatrakcyjnienie go w sposób odpowiadający odbiorcy.
  • Portale internetowe są bardzo subiektywne, więc zawierają wiele komentarzy.

4. Audycja radiowa:

  • Informacja powinna być bardzo krótka, nie dłuższa niż 30 sekund.
  • Bardzo ważną rolę odgrywa sposób wygłaszania tekstu.
  • Audycję warto uatrakcyjnić wypowiedziami reporterów i innych osób.
  • Wygląd nadawcy nie jest ważny, bo najważniejszy jest głos.
  • W celu przyciągnięcia uwagi słuchacza warto wzbogacić audycję w muzykę.