Kampania społeczna

CELE KAMPANII

Cele:

  • Zachęcenie gimnazjalistów do adopcji zwierząt.
  • Zachęcenie do troskliwej opieki nad zwierzętami.
  • Zwiększenie wiadomości gimnazjalistów na temat bezdomnych zwierząt.

Odbiorcy:

klasa I, gimnazjum

Hasło promujące kampanię:

NIE BĄDŹCIE OBOJĘTNI NA LOSY ZWIERZĄT!

 

PLAN DZIAŁAŃ

Działania:

  • Krótką omówię sytuację bezdomnych zwierząt.
  • Zaproszę wolontariuszy ze schroniska.
  • Będę rozdawał ulotki promujące akcję.
  • Będę rozdawał cukierki dla zachęty.

Promocja kampanii:

  • Ulotki promocyjne przygotowane przez klasę.
  • Ogłoszenie w gazecie.

Harmonogram:

  1. Rozdawanie ulotek i promocja akcji.
  2. Kilka słów o sytuacji zwierząt.
  3. Relacje wolontariuszy.
  4. Publiczne podsumowanie akcji.
  5. Miły akcent kończący akcję – rozdawanie cukierków.

Podział pracy:

W realizację zaangażowana jest jedna osoba, pomoc klasy w przygotowaniu ulotek.

 

SAMOOCENA

Realizacja założonych celów:

  • Adopcja zwierząt – niestety niewiele osób zdecydowało się na tak duży krok. Wiem, że to bardzo trudne przedsięwzięcie.
  • Troskliwa opieka nad zwierzętami – wiele uczniów powiedziało, że swoje zwierzęta traktować będzie jak członków rodziny, okazywać im troskę i miłość.
  • Zwiększenie świadomości gimnazjalistów na temat bezdomnych zwierząt – cel zrealizowany, wszyscy byli zainteresowani tym tematem i bardzo ich poruszył.

Realizacja założonych działań:

  • Krótko omówiłem klasie sytuację bezdomnych zwierząt. Posłużyłem się prezentacją multimedialną.
  • Nie udało mi się zaprosić wolontariuszy.
  • Zamiast ulotek promocyjnych w klasie przygotowaliśmy plakat.
  • Zaangażowanie uczniów nagradzałem cukierkami.

Praca zespołowa:

W przygotowanie kampanii była zaangażowana jedna osoba, ale praca nad plakatem pozwoliła się nam (uczniom pierwszej klasy) lepiej poznać i zintegrować.

Trudności w czasie realizacji kampanii:

  • Termin okołoświąteczny.
  • Wbrew pozorom trudny temat.
  • Jednoosobowe prowadzenie kampanii.

Elementy wymagające poprawy w przyszłości:

  • Dłuższy i dogodniejszy termin.
  • Dobór jeszcze bardziej interesującego tematu.
  • Organizacja kampanii przez większą ilość osób.

One thought on “Kampania społeczna

  1. Bardzo ciekawy temat kampanii. Plan jej przebiegu równiez był interesujący. Jednak rzeczywiście – przygotowanie takiej akcji przez jedną osobę jest bardzo trudnym przedsięwzięciem.
    Następnym razem warto wystapić z pomysłem, może w klasie lub w szkole zbierze się grupka osób, które razem stworzą podobną kampanię. Praca zespołowa bardzo ułatwia zadanie , więcej osób może pomóc w przygotowaniach, ale także wpaść na inne dodatkowe pomysły, które całą akcję urozmaicą.
    Mimo tych trudności, myślę że bardzo dobrze sobie poradziłeś, zwłaszcza, że pracowałeś sam.
    Gratulacje!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge