PROJEKT EDUKACYJNY- FESTIWAL 2.0

Ideą naszego projektu było pokazanie, że nauka z TIK jest łatwa i przyjemna. W tym celu odbył się 05 czerwca w szkolnej auli Festiwal 2.0, który został połączony z Dniem Otwartym dla gimnazjalistów, Dniem Ziemi oraz Festiwalem Projektów Edukacyjnych.

Podczas festiwalu zostały zaprezentowane projekty, które były realizowane w ramach programu „Szkoła z klasą 2.0″, całość jednak została poprzedzona prezentacją, która zawierała podstawowe informacje na temat projektu „Szkoła 2.0″, oraz krótką relacje z debaty. W festiwalu uczestniczyli wszyscy uczniowie i nauczyciele naszej szkoły, a całą organizacją zajął się koordynator projektu, Pani Alina Dąb.

Pierwszy projekt został przedstawiony przez nauczyciela Marka Wziętka pt. „Serwuję respektuję”. Zadaniem projektu było podniesienie świadomości uczniów w kwestii bezpiecznego korzystania z informacji zamieszczonych w Internecie oraz respektowania praw należnych twórcom wszelkiego rodzaju materiałów zamieszczanych w sieci. Uczniowie przygotowali prezentację multimedialną, która zawierała fotografie i fragmenty najciekawszych prac, które mieli za zadanie szybciej wykonać. Projekt był prezentowany przez czterech uczniów. Ilość uczniów była stosowna do reprezentowanych przez nich form przekazu: krzyżówka, witryna internetowa, prezentacja i plakat. Dodatkowo jedna osoba obsługiwała sprzęt komputerowy. Podczas prezentacji uczniowie nie tylko komentowali poszczególne slajdy prezentacji ale również dzielili się swoimi refleksjami i spostrzeżeniami. Prezentacja trwała około 15 minut.

Drugim projektem był informator o Rybniku dla cudzoziemców- „Rybnik in e-brochure-a mini guide for foreigners”. Pomysł opracowania takiego kompendium wiedzy o naszym mieście dla uczniów z zagranicy powstał w związku z wymianami uczniowskimi, prowadzonymi w naszej szkole. Grupa pod opieką Pani Bożeny Michalskiej zdecydowała, że przygotowanie podstawowych informacji w języku angielskim o naszym mieście i opatrzenie ich zdjęciami niezaprzeczalnie ułatwi gościom z zagranicy odnalezienie się w Rybniku i samodzielne jego poznawanie. Cały zespół podczas końcowych konsultacji z koordynatorem zdecydował, że za prezentację projektu będą odpowiedzialne trzy osoby:Karolina (obsługa laptopa i rzutnika multimedialnego) oraz Iwona i Weronika (przedstawienie prezentacji).

Następnie została zaprezentowana „Wyprawa do wnętrza ludzkiego ciała” czyli relacja z wystawy „The Human Body Exhibition”, którą można było zobaczyć w Krakowie.

Ostatnim projektem „Szkoły 2.0″ był „Dzień Sportu 2013″, który odbył się 29 maja z okazji nadchodzącego Dnia Dziecka .

 

Kategorie Szkoła, Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13, TIK | Komentowanie nie jest możliwe

Nareszcie!

Za niecałe 3 godziny wyjeżdżam :) Mam nadzieję, że wasz ferie też będą udane. Niestety nie będę miała możliwości napisania czegoś na bloga, bo nie ma tam internetu :c Ale zaraz jak przyjadę to obiecuję wrzucić jakieś fajne prezentacje :) Najszybciej we wtorek :D Pamiętajcie jak bardzo ważne jest rozgrzanie mięśni i stawów przed korzystaniem z uroków zimy ;)

Kategorie Bez kategorii, Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Tagi , , , , | Komentowanie nie jest możliwe

Budowa i znaczenie narządów układu rozrodczego człowieka- uczymy innych.

W klasie drugiej o profilu biologiczno- chemicznym została przeprowadzona przez pana Grzegorza Dudziaka lekcja na temat analizy budowy i funkcjonalności układu rozrodczego człowieka. Celem tej lekcji było przełamanie oporów przed omawianiem treści z tego działu, pozyskanie wiedzy dotyczącej budowy ciała człowieka oraz funkcjonowania każdego z narządów w powiązaniu z resztą organizmu. Uczniowie pogłębiali umiejętność pracy z materiałem źródłowym, tworzenia schematów i analogii oraz dyskusji i współpracy w grupie.

Uczniowie zostali poinformowani o tym, że taka lekcja nastąpi tydzień wcześniej, ich zadaniem było przygotować się do tematu z pomocą podręcznika i internetu.

Na początku został wytyczone cele lekcji, uczniowie zostali podzieleni na grupy, których liderzy w oparciu o pracę członków grupy mieli przedstawić po kilkuminutowym przygotowaniu na zasadzie burzy mózgów efekt pracy. Każda grupa miała za zadanie by w oparciu o strony internetowe przedstawione oraz na podstawie dostarczonych przeze mnie materiałów przedstawić skrótowo najistotniejsze cechy poszczególnych narządów układu rozrodczego ze szczególnym uwzględnieniem ich funkcjonalności w różnych etapach życia i aktywności płciowej. Lider każdej grupy w oparciu o tablicę multimedialną prezentował w ciągu 3-5min efekt pracy grupy całej klasie. Oprócz wskazanych źródeł uczniowie korzystali jeszcze między innymi z:

YouTube Preview Image

http://www.zdrowie.med.pl/uk_rozrodczy/anat_i_fizjo/a_ur.html

http://anatomiac.w.interia.pl/ukl_mup.html

http://biomadyczne-podstawy.blogspot.com/2009/11/ukad-rozrodczy-czowieka.html

http://portalwiedzy.onet.pl/36291,,,,uklad_rozrodczy,haslo.html

Największe problemy polegały na zmieszczeniu się w wytyczonych ramach czasowych- podczas przygotowań jaki i przy prezentacji. Nauczyciel cały czas kontrolował pracę uczniów i stymulował, aby wszystko szło szybciej i łatwiej.

Uczniowie mieli okazję popracować w grupie, sami sobie odpowiedzieli na pytania, których odpowiedzi kiedyś nie znali oraz znaleźli pomocne witryny internetowe :)

Ogromnym ryzykiem jednak byłoby przygotowywanie materiałów z trudniejszych tematów, lub bez czujnego oka nauczyciela, ponieważ samodzielne pozyskiwanie obarczone jest ogromnym ryzykiem wyciągania błędnych wniosków i niewłaściwego interpretowania zjawisk zachodzących w przyrodzie i organizmach. Metoda jest dobra na lekcje o niewielkim stopniu trudności oraz na lekcje powtórzeniowe przed sprawdzianami wiedzy i umiejętności.

Kategorie Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13, TIK | Tagi , , , , | Komentarzy: 1

Tłusty czwartek!- puchate pączki nadziewane dżemem.

Dzisiaj chyba każdy je przynajmniej jednego pączka albo kilka chrustów, tak więc oto przepis na pyszne pączki :)

Składniki:

  • 1 kg mąki
  • 6 dag drożdży
  • 3 szklanki mleka
  • 2/5 szklanki cukru
  • 4 żółtka
  • 1 jajko
  • szczypta soli
  • 1/4 kostki masła lub margaryny
  • łyżka spirytusu
  • 3 łyżki marmolady lub dżemu
  • 1 kg smalcu lub 1 l oleju
  • cukier puder
  • opakowanie cukru waniliowego

Sposób przygotowania:

  1. Drożdże dokładnie rozkruszyć w szklance, dodać łyżkę cukru i 2 łyżki ciepłego mleka. Odczekać, aż drożdże wyrosną.
  2. Drożdże dodać z resztą ciepłego mleka do przesianej przez sito mąki. Dokładnie wyrobić.
  3. Żółtka wymieszać z pozostałym cukrem, dodać całe jajko i spirytus, po czym połączyć z mąką.
  4. Masło stopić. Stopniowo wlewać cały czas mieszając, aż ciasto stanie się matowe. Odstawić w ciepłe miejsce, aby dobrze wyrosło.
  5. Dżem lub marmoladę przełożyć do niewielkiego rondelka i podgrzewać na małym ogniu lub w kąpieli wodnej.
  6. Ciasto wyłożyć na stolnicę, uformować wałek o średnicy 6 cm. Pokroić na 30- 35 jednakowych części. Każdą rozpłaszczyć i położyć na środku pół łyżeczki ciepłego dżemu. Starannie zlepić brzegi, oprószyć pączki mąką i ułożyć szwem do dołu. Odstawić na kilka minut, by wyrosły.
  7. Mocno rozgrzać smalec lub olej w garnku.
  8. Wyrośnięte pączki w pierwszej fazie smażyć pod przykryciem, a gdy ładnie się zarumienią, odwrócić i zdjąć przykrywkę.
  9. Po wyjęciu, a następnie odsączeniu z tłuszczu, obtoczyć w cukrze pudrze wymieszanym pół na pół z cukrem waniliowym. Można również polukrować i obsypać pokrojoną skórką pomarańczową.

Smacznego! ;)

http://www.wielkapysznosc.pl/wp-content/uploads/2013/02/paczki-z-lukrem-580×401.jpg

Kategorie Przepisy, Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Tagi , , , | Komentarzy: 5

Budowa ucha- prezentacja.

Wszyscy, którzy chcą poznać budowę ucha znajdą w tej prezentacji najważniejsze informacje. Mam nadzieję, że prezentacja się przyda i będzie się wam łatwiej z niej uczyło. Żeby tak było pogrubiłam najważniejsze informacje, czcionka jest przyjemna w czytaniu i starałam się używać prostego, w miarę nieskomplikowanego języka ;)

Ucho- prezentacja

Kategorie Szkoła, Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13, TIK | Tagi , , , , | Komentarzy: 3

Ferie coraz bliżej.

Niektórzy (jak ja) czekają jeszcze na ferie, rozpoczynamy je dokładnie za tydzień. Niestety  na śląsku śniegu już nie ma, pomimo tego, że było go bardzo dużo- wystarczyła jedna nocna ulewa. Jednak w górach na stokach jest nawet do 1m śniegu, a to dla narciarzy i snowboardzistów to jest najważniejsze :) W tym roku- tak jak w zeszłym- wybieram się razem z rodzicami do Białki Tatrzańskiej http://bialkatatrzanska.pl Stoki są szerokie i zróżnicowane, czyli dla każdego coś dobrego ;)

Pomimo wczesnego wstawania wypady an narty są całkiem fajne- można się poruszać :)

Kategorie Po szkole, Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Tagi , , , , | Komentarzy: 5

Inne blogi

Obserwując różne blogi zauważyłam, że aktywnych blogów moich rówieśników (szkoły ponadgimnazjalne) jest bardzo niewiele. Jesteśmy mniejszością wśród uczniów szkół podstawowych oraz gimnazjalistów. dlatego postanowiłam zebrać wszystkie aktywne, tym samym ciekawe blogi ponadgimnazjalne. Zapraszam do miłej lektury każdego blogu z osobna, bo naprawdę warto :) oraz wysłania swoich propozycji.

Kategorie Bez kategorii, Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Tagi , | Komentarzy: 3

Półmetek 11.01.13r :)

U nas półmetek gdzie indziej połowinki. Zabawa rozpoczęła się około godziny 20, niestety z powodu warunków  atmosferycznych dojeżdżaliśmy później niż mieliśmy to w planach, np. na godzinę 19. Przy wejściu do sali każdy musiał się podpisać przy swoim nazwisku, następnie dostawał świecącą bransoletkę- znak rozpoznawszy, że jestem osobą, która zapłaciła i jest na liście, a nie kimś z zewnątrz. Impreza byłą organizowana przez uczniów dla uczniów, więc nie było żadnych nauczycieli (inaczej oczywiście będzie na studniówce :D ). Na początku było ciasto, ciastka, przekąski, zimne napoje, kawa, herbata, potem pizza. Co najważniejsze jedzenia wcale nie brakowało :) Muzyka grała już od samego początku, parkiet był cały w balonach, które po pewnym czasie zostały najzwyczajniej zdeptane. Był również fotograf :) Wszyscy się świetnie bawili do białego rana.

A poniżej szalona ja :D

 

Kategorie Po szkole, Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Tagi , , , , , , | Komentarzy: 4

Kodeks 2.0 wchodzi w życie.

Debata przebiegła pomyślnie, były argumenty „za” i „przeciw”, gorącym dyskusjom nie było końca, ale w efekcie wszystko wspólnie ustaliliśmy. Teraz trzeba kodeks wprowadzić w życie szkoły :)

Od września zeszłego roku w naszej szkole funkcjonuje dziennik elektroniczny, każdy uczeń ma dostęp do swoich ocen, frekwencji, uwag nauczycieli a także tego jak średnia z jego przedmiotów wypada na tle klasy. 16 punkt kodeksu brzmi  „Każdy uczeń naszej szkoły ma dostęp do swoich ocen i uwag nauczycieli w elektronicznym dzienniku.” i jest co do joty spełniony ;)

Dostęp do dziennika mają również rodzice, czy uczeń, czy rodzic- każdy ma swoje indywidualne konto. Do założenia jego wystarczy adres @-mail, jednak nie wszyscy rodzice mają adresy @-mail, czasami nawet jeżeli mają to nie do końca wiedzą jak mają się zalogować na dziennik czy też jak z niego korzystać. Aby nie było żadnych problemów związanych z dziennikiem, tym samym komunikacją rodzic- nauczyciel uczniowie klasy matematyczno-informatyczno- fizycznej zorganizowali szkolenie dla rodziców. Punkt nr 8 zaliczony z powodzeniem! :) „Uczniowie będą prowadzili zajęcia dla rodziców jak korzystać z Internetu, jak założyć i korzystać z adresu @-mail.”

Każda sala lekcyjna wyposażona jest w komputer podłączony do internetu oraz rzutnik, kilka klas wyposażonych jest również w tablicę interaktywną. Możemy dzięki temu na języku polskim wyświetlać wiersze, których nie mamy w podręczniku, robić zadania bez użycia kredy i mazaków na matematyce, oglądać filmiki specjalnie przygotowane przez naszego ukochanego Pana Kuchtę, nauczyciela WOSu, także historii, a na innych przedmiotach po prostu wyświetlać prezentację. 4 punkt kodeksu już dawno został wprowadzony ;) „Nauczyciele jak najczęściej korzystali z komputera, Internetu, rzutnika i tablicy interaktywnej w prowadzeniu zajęć.”

Nasza polonistka, Pani Aneta Bokuniewicz nigdy nie problemów z tym, że lektur słuchamy w formie audiobooków, teraz dzięki „Szkole z klasą 2.0″ wszystkie polonistki w naszej szkole myślą na ten temat tak samo :D Punkt 6 kodeksu- „Uczniowie mogli słuchać lektur w formie audiobooków.”

Reszta punktów została albo w najbliższym czasie zostanie przeprowadzona. A internet dostępny dla uczniów będzie już niebawem ;)

Zapraszam do komentowania i dzielenia się swoimi uwagami co do kodeksu.

Pozdrawiam, Marta! ;)

Kategorie Szkoła, Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13, TIK | Tagi , , , , , , | Komentarzy: 3

Przebieg szkolnej debaty.

Debata odbyła się 20 grudnia na szkolnej auli, szybciej nie mogła, ponieważ był aula była w remoncie. Z każdej klasy było 4 lub 3 przedstawicieli, w sumie ok. 55 osób. Debatę prowadziłam ja ;) ale nad wszystkim czuwała pani dyrektor, koordynator programu w naszej szkole- p. Alina Dąb, oraz nauczyciele biorący udział w programie, czyli: p. Bożena Michalska oraz p. Grzegorz Dudziak.

Przedstawiciele klas dostali listę z proponowanymi punktami do „Kodeksu 2.0″, które szybciej każda klasa musiała wymyślić na lekcji z wychowawcą.

Na początku zapoznałam wszystkich co program „Szkoła z klasą 2.0″ ma na celu, m.in wprowadzenie i wykorzystanie w procesie uczenia się i nauczania technologie informacyjno- komunikacyjne (TIK) oraz wprowadzenie „Kodeksu 2.0″, czyli zasady korzystania z nowych technologii w edukacji. Poinformowałam jakie są zadania i cele szkoły: opracowanie, przetestowanie i wprowadzenie w życie zasad korzystania z TIKu w nauczaniu i uczeniu się, usprawnienie komunikacji NAUCZYCIEL- UCZEŃ oraz NAUCZYCIEL- RODZIC i co szkoła dzięki udziałowi w programie chce zyskać- podnieść poziom pracy na lekcjach i zajęciach poza lekcyjnych wykorzystując TIK.

Uświadomiłam również wszystkich uczniów, że „Kodeks 2.0″, który za chwilę będą tworzyli musi się stosować do 7 zasad:

  • Ucz się z TIK;
  • Mądre korzystanie z informacji;
  • Korzystanie zgodnie z prawem;
  • Komunikacja NAUCZYCIEL- UCZEŃ;
  • Dostępność komputerów;
  • Bezpieczne korzystanie z sieci;
  • Nauka dorosłych;

Z roboczych 21 punktów zostało 17 (cały kodeks znajdziecie tutaj: http://blogiceo.nq.pl/vlorybnik/kodeks-2-0/), nie obyło się bez kłótni, podniesionych głosów, długich dyskusji- debata trwała 2 godziny lekcyjne włącznie z przerwami. Jednak w końcowym etapie debaty było już spokojniej, wszyscy zrozumieli do czego dążymy i co chcemy zmienić w szkole.

A tutaj są zdjęcia z debaty -> http://blogiceo.nq.pl/vlorybnik/debata-odnosnie-kodeksu-2-0/

Kategorie Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13, TIK | Tagi , , | Komentowanie nie jest możliwe

Strony internetowe pomocne w nauce.

JĘZYK ANGIELSKI

Ostatnio powtarzając wiedzę do kartkówki z języka angielskiego zorientowałam się, że nie mam potłumaczonych wszystkich słówek, pierwsze co zrobiłam, to uruchomiłam Google Translatora , który trochę mnie zawiódł.. Po dłuższych poszukiwaniach prawidłowego znaczenia frejzala get ahead trafiłam na stronę megaslownik.pl, gdzie wszystko pięknie znalazłam. Słownik ten nie obejmuje jedynie języka angielskiego, ale również:

    • niemiecki
    • rosyjski
    • francuski
    • hiszpański
    • włoski
    • szwedzki
    • norweski
    • duński
    • chorwacki
    • a także ukraiński

Myślę, że każdemu kiedyś przyda się ta strona ;)

MATEMATYKA

Na stronę zakumam.pl trafiłam całkiem przypadkowo. Aby móc korzystać z tej strony trzeba najpierw założyć konto. Samo rejestrowanie trwa bardzo krótko, ale nie zdziwcie się, kiedy wejdziecie na swoją skrzynkę mailową, a tam nie będzie wiadomości aktywującej, wtedy musicie wejść w spam. Jednym wielkim zaskoczeniem jest fakt, że aby móc korzystać z informacji trzeba za nie płacić.. Można jednak skorzystać z wersji demo. Tematy są pokazane w sposób łatwy, prosty oraz ze szczyptą humoru ;) Doskonałą powtórka do matur, tym samym, że wszystkie tematy są opracowane według wytycznych MEN.

 

Ja uciekam do szkoły, a resztę stron dodam innym razem :)

Kategorie Szkoła, Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13, TIK | Tagi , , , , , , , , | Komentarzy: 3

KODEKS 2.0

Kodeks 2.0 wypracowany podczas debaty uczniowskiej  został przedstawiony Radzie Pedagogicznej 07 stycznia.

W naszej szkole dążymy do tego aby:

  1. Nauczyciele posiadali konta e-mailowe przeznaczone do kontaktu z uczniami.
  2. Klasa posiadała konto e-mailowe przeznaczone do kontaktu z nauczycielami.
  3. Nauczyciele zamieszczali na szkolnej platformie zagadnienia do sprawdzianów.
  4. Nauczyciele jak najczęściej korzystali z komputera, Internetu, rzutnika i tablicy interaktywnej w prowadzeniu zajęć.
  5. Uczniowie za zgodą nauczyciela wysyłali prace dodatkowe np. prezentacje poprzez @-mail lub platformę.
  6. Uczniowie mogli słuchać lektur w formie audiobooków.
  7. Wszyscy korzystali z internetu w sposób bezpieczny dla siebie i innych tzn. kierując się zasadą ograniczonego zaufania, nie ujawniamy naszych danych osobowych, loginów, haseł, korzystamy tylko z bezpiecznych stron.
  8. Uczniowie prowadzili zajęcia dla rodziców jak korzystać z Internetu, jak założyć i korzystać z adresu @-mail.
  9. Uczniowie za zgodą nauczyciela mogli korzystać na lekcji z telefonów z WLAN/WIFI, PSP, Smartfon-ów, tabletów itp. w celach edukacyjnych.
  10. Uczniowie nie kopiowali tekstów z Internetu do zadań domowych.
  11. Uczniowie nie ściągali nielegalnego oprogramowania, pirackich gier, filmów i muzyki.
  12. Uczniowie mieli możliwość korzystania z e-booków w szkolnej bibliotece.
  13. Uczniowie podczas długich przerw „okienek” i po lekcjach mieli możliwość korzystania ze sprzętu w pracowni komputerowej i bibliotece w sposób opisany regulaminem (uwaga! określa on m.in.,kto odpowiada za sprzęt i przestrzeganie tych reguł).
  14. Realizując projekty uczniowskie, uczniowie mogli korzystać z portali społecznościowych, komunikatorów, aby ułatwić pracę zespołową.
  15. Szkolna strona internetowa była prowadzona przez informatyka oraz redagowana przez nauczycieli i uczniów.
  16. Każdy uczeń naszej szkoły miał dostęp do swoich ocen i uwag nauczycieli w elektronicznym dzienniku.
  17. Uczniowie i nauczyciele proponowali sobie internetowe narzędzia -programy, strony, filmy itp. – ułatwiające uczenie się.
Kategorie Szkoła, Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13, TIK | Tagi , , , | Komentarzy: 2

Hurra!

Nasz blog ma już ponad 400 wejść :) Baardzo cieszę się z tego faktu i zapraszam do komentowania oraz dalszych odwiedzin ;)

Jakie macie postanowienia na Nowy Rok? Moje postanowienie- pisać więcej i częściej na bloga.  Niestety nie mamy jeszcze żadnych projektów, które mogłabym tu wrzucić.  Nowy plan, tak samo dużo nauki, jak nie więcej. Śniegu nie mamy.. Byle by był na ferie! My mamy jakoś w połowie lutego, a jak u Was się zaczynają?

 

 

Kategorie Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Komentarzy: 5

Wesołych i śnieżnych świąt..

I zrobiło się zimowo na blogu ;) U nas niestety nie ma śniegu na święta, wczoraj troszkę posypało, ale przez noc wszystko zniknęło. Relację z debaty dodam jeszcze przed sylwestrem, teraz już nie dam rady. Koniec grudnia zawsze jest zabiegany, tym bardziej, że czekają mnie urodziny :)

Z okazji nadchodzących świąt Bożego Narodzenia życzę Wam wszystkim- i każdemu z osobna -dużo radości, spokoju ducha, wytrwałości w Nowym Roku oraz spełnienia najskrytszych marzeń. Wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku!

Kategorie Bez kategorii, Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Tagi , , | Komentowanie nie jest możliwe

Kodeks 2.0 prawie gotowy.

I po debacie ;) Zdjęcia dostanę jutro, przy okazji wrzuce również zdjęcia z maratonu pisania listów. Myślę, że debata przebiegła pomyślnie. Mamy 21 punktów, które być może znajdą się w Kodeksie 2.0, czekamy jedynie na decyzje grona pedagogicznego :) Dokładna relacja z dzisiaj powinna znaleźć się jutro, o ile się wyrobię, przed świętami zawsze znajdzie się jakieś zajęcie w domu ;) U nas na Wigilie chyba nie będzie śniegu..

Kategorie Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13, TIK | Tagi , , , | Komentowanie nie jest możliwe

Święta, święta..

Pierwszy raz dodaję posta z telefonu, były małe komplikacje, ale w końcu się udało. Bardzo przyjemny sposób ;) Za trzy dni początek przerwy świątecznej. Macie już kupione prezenty? A może obdarowujecie bliskich prezentami wykonanymi samodzielnie? :) Ja byłam wczoraj na zakupach. Kartki wypisane, muszę jeszcze tylko skoczyć z nimi do skrzynki, pomarańcze, cytryny i limonki się suszą, okna pomyte, ciasteczka upieczone i po dekorowane :D Jak wyglądają wasze przygotowania do świąt?

Kategorie Bez kategorii, Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Tagi , , | Komentowanie nie jest możliwe

Neo Retros w Rybniku :)

Oglądacie serial „Lekarze” na tvn’ie? A kojarzycie tę cudowną muzykę w tle? Taak, to zespół Neo Retros.

W czwartek mieli koncert w Rybniku, na którym miałam okazję być i przeprowadzić z nimi wywiad :) Jestem w trakcie obróbki 10 minutowego materiału, który być może znajdzie się na naszym szkolnym portalu -> piona.rybnik.pl, myślę, że część też tu wrzucę. Tymczasem odsyłam Was na stronę oficjalną Neo Retros -> neoretros.com

Neo Retros na 2o minut przed koncertem w Rybniku:

Kategorie Po szkole, Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Tagi , , , | Komentarzy: 1

Maraton Pisania Listów – 1641 listów!

Z 8 na 9 grudnia w naszej szkole odbył się XIII Maraton Pisania Listów Amnesty International.
Swoją przygodę z Maratonem Pisania Listów zaczęłam w zeszłym roku. Bardzo miło wspominam te 24 godziny, więc w tym roku też wzięłam udział. Ideą pisania listów jest działalność na rzecz praw człowieka, pisząc listy w obronie tych, których prawa są łamane. W naszej szkole napisano w ciągu 24 godzin aż 1641 listów :) , a w całej Polsce łącznie 182 957 :D Jeżeli w waszych szkołach również jest organizowany Maraton Pisania Listów pochwalcie się wynikiem :)

Kategorie Szkoła, Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Tagi , , | Komentowanie nie jest możliwe

Zwiedzamy Londyn ucząc się z TIK

Na ostatniej lekcji języka angielskiego „zwiedzaliśmy” Londyn. Tydzień szybciej zostaliśmy podzieleni przez panią Bożenę Michalską na 4 grupy. 1 grupa miała za zadanie zrobić prezentację o muzeach, 2 grupa o galeriach, trzecia o budowlach, a czwarta o innych ciekawych miejscach w Londynie.
Podczas poszukiwania materiałów na prezentacje korzystaliśmy z takich stron jak: Wikipedia, ściąga.pl, chomikuj.pl, YouTube. Prezentacje wykonaliśmy w programie Power Point.
Prezentacje zostały wyświetlone na czterech komputerach (zajęcia odbywały się w pracowni języków obcych, wyposażonej w stanowiska komputerowe) do których podchodziliśmy w szybciej przydzielonych grupach.
Po obejrzeniu każdej z prezentacji otworzyliśmy przeglądarkę Google, następnie zakładkę „mapy” i zapoznawaliśmy się z lokalizacją konkretnych zabytków i miejsc, oraz oglądaliśmy różne trasy zwiedzania. Kolejnym naszym zdaniem było stworzenie własnej trasy zwiedzania Londynu uzasadniając wybór zabytków i miejsc.
Pod koniec lekcji anglistka przeprowadziła QUIZ o Londynie, w którym uczniowie, którzy zdobili największą ilość punktów dostali oceny bardzo dobre :)
Uważam lekcję za w 100% udaną, była ciekawa, inna w porównaniu z lekcjami, które mamy na co dzień. Atmosfera również była inna :) Mamy już plany co do innych państw :D

Kategorie Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13, TIK | Tagi , , , | Komentowanie nie jest możliwe

W oczekiwaniu na szkolną debatę…

Dzisiaj na lekcji wychowawczej nasza klasa zapoznała się z Kodeksem 2.0. W trakcie burzy mózgów wspólnie doszliśmy do wniosków na temat tego co chcielibyśmy wnieść nowego do szkoły. Raczej byliśmy zgodni :) Szybka klasowa debata i dzwonek, no cóż, moja klasa jest dość rozgadana :D Za dwa dni już mikołajki! Następnie szkolna debata, której nie mogę się już doczekać. :)

Gorąco Was ściskam, Marta :)

Kategorie Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13, TIK | Tagi , , , | Komentowanie nie jest możliwe

Muffiny!

Zima nareszcie nadeszła, wieczory są coraz dłuższe i coraz chłodniejsze. Przepisem na urozmaicenie nudnych popołudni są domowej roboty muffiny. Doskonałe na drugie śniadanie, jako przekąska między posiłkami czy na spotkanie z przyjaciółmi.

Składniki:

  • 2,5 szklanki mąki
  • 1/2 do 3/4 szklanki cukru (ilość zależy od dodatków)
  • szczypta soli
  • 2 płaski łyżeczki proszku do pieczenia
  • ewentualnie 1 łyżeczka cukry waniliowego
  • 100g szybciej rozpuszczonego masła
  • 1 szklanka mleka/jogurtu/kefiru/maślanki
  • 2 jajka

Sposób przygotowania:

  1. Piekarnik nagrzać do 180- 210 st. Celsjusza.
  2. W jednej misce wymiesza suche składniki, w drugiej mokre.
  3. Do suchych składników doda mokre, ewentualnie dodatki, wymieszać wszystko tylko do połączenia składników (byle jak).
  4. Piec przez 20-25 min.
  5. Muffinki słone robi się tak samo, tylko z dużą szczyptą soli i bez cukru.

Dodatki:

  • owoce: drobne, pokrojone na małe kawałki (1-1,5 szklanki)
  • rodzynki: (0,5 szklanki)
  • nutella: (1 szklanka) oziębiona wcześniej w lodówce, co najmniej przez godzinę.
  • czekolada: 1 tabliczka (100g) pokrojona na malutkie kawałki.
  • kakao: (2-3 łyżki)
  • kruszonka: 1/3 szklanki mąki, czubata łyżka miękkiego masła, 2 łyżki drobnego cukru.
  • ser biały: (20-30 dag) rozgnieciony widelcem i wymieszany z 1 jajkiem oraz: (jeśli na słodko) z 2 łyżkami cukru, (jeśli na słono) z ziołami.
  • ser: (100-150g) starty lub pokrojony na małe kawałki.
  • feta: (100-150g) pokrojony na malutkie kawałki.
  • szynka lub bekon: (100-150g) małe kawałki.
  • oliwki: (100-150g)
  • papryka: (1 sztuka) drobno pokrojona.
  • cebula: (1 sztuka) pokrojona w kostkę, przysmażona .
  • zioła świeże: (1-1,5 łyżek) posiekane.
  • zioła suszone: (1-2 łyżeczki)

 

Smacznego! :)

Marta

 

Kategorie Przepisy, Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Tagi , , , | Komentowanie nie jest możliwe

2edu.pl, czyli zadanie na weekend z poślizgiem.

Dopiero dzisiaj mogłam wejść na bloga szkoły 2.0, ponieważ miałam bardzo pracowity weekend. Wchodzę, a tam zaległe zadanie :D , jednak nie taki diabeł straszny jaki się wydawał. :)

Wszystkie prezentacje, jakie do tej pory wykonałam, robiłam na PowerPoincie. Nie miałam potrzeby zastanawiać się nad innym programem do robienia zadań domowych, czy dodatkowych prac na ocenę. Okazuje się jednak, że doskonałą alternatywną dla PowerPointa jest program Prezi. Ci, którzy z niego korzystają doskonale wiedzą, że ma wiele zalet, m.in. łatwe użytkowanie, nowoczesne podejście do prezentacji. Nic nie jest w 100% doskonałe, Prezi ma też kilka wad, jedną z nich jest brak polskich znaków w czcionkach. Tutaj-> http://2edu.pl/polskie-znaki-w-prezi/
znajdziecie wskazówki jak rozwiązać ten problem :)

Jak zrobić dobry wywiad video?- na to pytanie odpowiada kolejny poradnik na stronie 2edu.pl. Strasznie żałuję, że nie trafiłam na tą stronę kilka tygodni szybciej, kiedy sama musiałam zrobić wywiad w formie wizualnej. Mnóstwo informacji w pigułce, krok po kroku jak zrobić dobry wywiad. A tutaj strona-> http://2edu.pl/jak-zrobic-dobry-wywiad-video/

Kontynuując temat filmu, przyznam się szczerze, że nigdy nie miałam do czynienia z tabletem, a tym bardziej z tabletem graficznym, jednak znam osoby, które używają takich sprzętów. Pewnie zastanawiasz się co to ma wspólnego z filmem, już tłumaczę :) W tym miejscu http://2edu.pl/nagrywaj-jak-salman-khan/ dowiecie się jak zrobić filmik edukacyjny za pomocą tabletu graficznego.

A jak skutecznie szukać w internecie? Oceń źródło informacji, dokładniej poszukaj oraz użyj zaawansowanych narzędzi. Szczegółowe informacje: http://2edu.pl/jak-szukac-w-internecie/

Mam nadzieję, że skorzystacie z tych informacji, Marta :)

Kategorie Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13, TIK | Tagi , , , , , , | Komentowanie nie jest możliwe

Witajcie!

Nasza szkoła pierwszy raz bierze udział w programie „Szkoła z klasą 2.0″. Mam nadzieję, że blogowanie tutaj czegoś mnie nauczy i rozwinę swoje możliwości, ponieważ pierwszy raz mam okazję korzystać z WordPress’a. Czeka mnie wiele nowych wyzwań i niespodzianek, ale wierzę, że jakoś damy radę :) Tymczasem lecę na „Czapkę Świętego Mikołaja”, akcję charytatywną organizowaną przez nasze liceum.

Trzymajcie się ciepło, Marta :)

Kategorie Bez kategorii, Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Tagi , , , | Komentowanie nie jest możliwe