18 sty 2012

ps3

Sony PlayStation 3 (potocznie PS3; do września 2009 znak towarowy PLAYSTATION 3, obecnie PlayStation 3) – konsola gier wideo firmy Sony, trzecia w rodzinie PlayStation.

03 sty 2012

debata szkolna

W naszej klasie ostatnio odbyła się debata związana z korzystaniem z komputerów , internetu…Uczestniczyła w niej pani dyrektor naszej szkoły.W tej debacie każdy mógł się wypowiedzieć.Debata nie dobiegła jeszcze końca z powodu zakończenia się lekcji , ale niedługo ją dokończymy .Nie mogę doczekać się wyników tej debaty i mam nadzieję że jeszcze niejedna taka debata zostanie zorganizowana w naszej klasie :)

Gry komputerowe

Gra komputerowa – program komputerowy służący do celów edukacyjnych lub rozrywkowych. „Gra wideo” to zasadniczo ta sama forma rozrywki, lecz odnosi się nie tylko do gier uruchamianych na komputerach osobistych, ale również na konsolach czy automatach zręcznościowych. Termin „gra komputerowa” zawiera w sobie również znaczenie gry, wyświetlającej jedynie tekst (przez co teoretycznie może być rozpoczęta nawet na dalekopisie) lub używając innych metod, jak na przykład dźwięku czy wibracji, jako głównego środka przekazu. Zazwyczaj w grach komputerowych określony jest cel i zasady gry, lecz w przypadku bardziej otwartych gier można decydować o tym, co robić w granicach danego wirtualnego świata.W codziennym użyciu termin „gry komputerowej” lub „gry pecetowej” oznacza grę uruchamianą na komputerze osobistym. „Gra konsolowa” odnosi się do gier uruchamianych na sprzęcie specjalnie przeznaczonym do gier, a ich obraz wyświetlany jest na ekranie urządzenia podłączanego (na przykład telewizora) do danego sprzętu. „Gra wideo” (czasem również „gra video”) to termin mogący określać wszystkie gry uruchamiane na urządzeniach elektronicznych, włącznie z grami na telefony komórkowe, palmtopy, zaawansowane kalkulatory, itp.

14 gru 2011

Budowa laptopa

Laptopy są zbudowane przeważnie jako pojedyncze niewielkie zamykane urządzenia, w których znajdują się wszystkie podzespoły wewnętrzne (procesor, pamięć, itd.), wybrane wejścia dla nośników (CD-ROM, DVD-ROM, HD DVD, Blu Ray, dyskietki), urządzenia komunikacji z użytkownikiem (klawiatura, ekran TFT oraz TrackPoint lub touchpad). Ekran notebooka jest wykonany w technologii TFT o rozmiarze (11-21 cali). Obecnie najczęściej występują ekrany o przekątnej 15.4″ (WXGA 1280 x 800 pkt), 15″ i 14.1″ (XGA 1024 x 768 pkt). Matryce o wyższych rozdzielczościach, zapewniające lepszy komfort pracy, stosowane są w laptopach wyższej klasy, zazwyczaj wyposażonych w bardzo szybkie karty graficzne. Klawiatury laptopów są wyposażone w dodatkowy klawisz – Fn.

Laptopy mają wewnętrzne akumulatory pozwalające na kilka godzin pracy bez napięcia sieciowego (w popularnych urządzeniach zwykle nieco ponad godzinę, w najwyższej jakości laptopach po uruchomieniu wszystkich opcji oszczędzania nawet 8h). Obecnie stosowane są akumulatory Litowo-jonowe (rzadziej Litowo-Polimerowe). Zewnętrzne zasilacze umożliwiające pracę oraz ładowanie akumulatorów z sieci elektrycznej. Istnieją także ładowarki podłączane do gniazda zapalniczki w samochodzie i samolocie.

Masa współczesnego laptopa waha się zazwyczaj w granicach od 1 do 4 kilogramów. Notebooki mniejsze od kartki formatu A4 i ważące około 1 kg określa się mianem netbooka, a te cięższe, ważące około 5 kg – ang. desktop replacement (DTR, dosłownie: zastępstwo komputera biurkowego).

Historia internetu

Początki Internetu wiążą się z powstaniem sieci rozległej ARPANET i sięgają końca lat 60. XX wieku, gdy amerykańska organizacja badawcza RAND Corporation prowadziła badania studyjne nad możliwościami dowodzenia w warunkach wojny nuklearnej. Na podstawie uzyskanych raportów podjęto prace projektowe nad skonstruowaniem sieci komputerowej mogącej funkcjonować mimo jej częściowego zniszczenia.

Internet

Ogólnoświatowa sieć komputerowa, określana również jako sieć sieci. W sensie logicznym, Internet to przestrzeń adresowa zrealizowana przy wykorzystaniu protokołu komunikacyjnego IP, działająca w oparciu o specjalistyczny sprzęt sieciowy oraz istniejącą już infrastrukturę telekomunikacyjną.

Typy komputerów

Współcześnie komputery dzieli się na:

  • komputery osobiste („PC”, z ang. personal computer) – o rozmiarach umożliwiających ich umieszczenie na biurku, używane zazwyczaj przez pojedyncze osoby
  • komputery domowe – poprzedniki komputerów osobistych, korzystające z telewizora, jako monitora.
  • konsola – następca komputera domowego wyspecjalizowany w programach rozrywkowych. Zazwyczaj korzysta z telewizora jako głównego wyświetlacza. Posiada ograniczone oprogramowanie przygotowane do wydajnego uruchamiania programów i gier. Na niektórych modelach można zainstalować inny system operacyjny i wykorzystywać do specyficznych zastosowań, np. procesory graficzne konsoli PS3 znakomicie nadają się do łamania różnego rodzaju kodów.
  • komputery mainframe – często o większych rozmiarach, których zastosowaniem jest przetwarzanie dużych ilości danych na potrzeby różnego rodzaju instytucji, pełnienie roli serwerów itp.
  • komputery gospodarcze – używane w gospodarstwach rolnych w celu efektywnego sterowania procesami produkcyjnymi.
  • superkomputery – największe komputery o dużej mocy obliczeniowej, używane do czasochłonnych obliczeń naukowych i symulacji skomplikowanych systemów.
  • komputery wbudowane – (lub osadzone, ang. embedded) specjalizowane komputery służące do sterowania urządzeniami z gatunku automatyki przemysłowej, elektroniki użytkowej (np. telefony komórkowe itp.) czy wręcz poszczególnymi komponentami wchodzącymi w skład komputerów.

Podstawowe elementy komputera

Większość współczesnych komputerów opartych jest na tzw. architekturze von Neumanna (od nazwiska Johna von Neumanna), tj. składa się z trzech podstawowych elementów:

  • procesora– podzielonego na część arytmetyczno-logiczną czyli układu, który faktycznie wykonuje wszystkie konieczne obliczenia oraz część sterującą
  • pamięci RAM – (od ang. Random Access Memory) czyli układy scalone, które przechowują program i dane (umożliwia to m.in. samomodyfikację programu) oraz bieżące wyniki obliczeń procesora i stale, na bieżąco wymienia dane z procesorem
  • urządzeń wejścia/wyjścia – które służą do komunikacji komputera z otoczeniem

Komputer pierwszej generacji

 
pierwszy polski komputer
 
panel z lampami komputera pierwszej generacji

Komputer pierwszej generacji to komputer zbudowany na lampach elektronowych np. XYZ.
Inne przykłady komputerów:

  • Atanasoff-Berry Computer (USA, 1939) – komputer ABC był już w technologii lampowej i działał w arytmetyce binarnej.

Ukończony został w 1942 roku, co zostało opisane w książce „The First Electronic Computer: The Atanasoff Story” autorstwa Alice R. Burks i Arthur W. Burks. [1]. Komputer został przekazany w 1942 roku do Waszyngtonu do zastosowań wojskowych (war research).

  • Electronic Numerical Integrator and Computer (USA, 1945) – John Mauchly oraz Presper Eckert zbudowali ENIACa w technologii lampowej, był on początkowo programowany za pomocą zestawienia obwodów przy pomocy kabli połączeniowych, później kart perforowanych.

07 gru 2011

iPad

IPad-02.jpg

iPad – tablet firmy Apple. Posiada 9,7-calowy ekran dotykowy z technologią Multi-Touch oraz m.in. możliwość oglądania filmów i zdjęć. Ma przeglądarkę internetową oraz jest kompatybilny z aplikacjami App Store dla iPhone’ów oraz iPodów. Przeglądarka internetowa Safar dołączona do iPada nie obsługuje technologii Flash. Urządzenie waży 680 gramów (wersja 3G waży 730g), mieści się zatem między cięższymi od niego laptopami oraz lżejszymi niż on smartphone’ami.

iPad ukazał się w kwietniu 2010 roku, a w ciągu pierwszych 80 dni sprzedaży sprzedano 3 miliony tych urządzeń. Urządzenie w wersji bez adaptera 3G i GPS dostępne jest w USA od 3 kwietnia 2010 roku. Premiera iPada w wybranych krajach Europy (między innymi Wielka Brytania, Francja, Niemcy) odbyła się 28 maja 2010 roku. Polska premiera urządzenia nastąpiła 30 listopada 2010, wcześniej był sprzedawany nieoficjalnie.

źródło:http://pl.wikipedia.org/wiki/IPad

css.php