lip 15

Zadanie dodatkowe szczegółowiej :-)

Zadanie dodatkowe

Jak już pisałem uczniowie mogli sami zorganizować/zaproponować lekcje wychowania fizycznego, wybrać sobie formę ruchową lub atrakcje sportową dostępną w naszym mieście, z której chcą skorzystać.

Poniższe zdjęcia przedstawiają jedną z klas, która wybrała się na wycieczkę rowerową trasą rowerową wzdłuż rzeki Wisłok do miejscowości Zwięczyca i przez Lisią Górę na zasłużony odpoczynek na placu zabaw :-) . Gdzie bawili się jak sześciolatki. Rowery są własnością prywatną uczniów a szkoda że nie szkoły :-( wycieczki rowerowe są fajnym/mogły by być  urozmaiceniem na lakcjach wychowania fizycznego.

Inni wybrali rywalizację na kręgielni finansowanyą ze środków własnych.

lip 15

Szczegółowy opis LAS

1. Pomysłodawcą i organizatorem byli nauczyciele uczący w szkole wraz z dyrektorem szkoły. Nauczyciele wychowania fizycznego odpowiadali za część sportową (rywalizację).

2. Inicjatywa polegała na promocji naszej szkoły połączonej z pokazami sportowymi.

Na ściance uczniowie chętni mogli wspinać się po określonej skali trudności, do wejścia używać tylko jednego koloru uchwytów, lub rywalizować w parach, kto szybciej dotrze do szczytu. Zwycięzcami byli wszyscy, którzy odważyli się wspiąć do samej góry.

Jeżeli chodzi o jazdę na rolkach.

Rolki są na wyposażeniu szkoły zakupione z programu profilaktyki przeciwalkoholowej finansowanym z UM Młodzież naszej szkoły korzysta z nich podczas lekcji wychowania fizycznego lub na zajęciach pozalekcyjnych z Panem, który jest instruktorem jazdy na łyżworolkach. Część osób posiada już swoje własne łyżworolki, na których trenuje.

Najpierw odbył się pokaz jazdy slalomem z różnymi figurami, następnie chętni mogli spróbować przejechać określony dystans. W większości były to osoby, które pierwszy raz miały łyżworolki na nogach, więc nie liczył się czas przejazdu, „triki”, tylko odwaga i zaangażowanie.

3. Odbiorcami całego przedsięwzięcia byli uczniowie ze szkół podstawowych zaproszeni na dni otwarte (min SP 27, SP 12, SP 11 w Rzeszowie).

4. Staraliśmy się zorganizować rywalizację sportową o sprzęt, który posiadamy. Ścianka wspinaczkowa została wybudowana z środków własnych i pozyskanych od sponsorów. Rolki i ochraniacze są pozyskiwane w ramach programu przeciwdziałania uzależnieniom finansowanym przez Wydział Zdrowia naszego miasta.

5. Uczniowie zaproszeni aktywnie brali udział w zajęciach sportowych. Formy zaproponowane przez nas są rzadkością i cieszyły się dużym zainteresowaniem. Staraliśmy się, aby wszyscy chętni mogli spróbować swoich sił, sprawdzić się i wziąć udział w małej rywalizacji.

6. Przy udziale w konkurencjach bardzo ważne jest bezpieczeństwo. Osoby wspinające się często po oderwaniu nóg od ziemi bały się. Nie zmuszaliśmy ich do dalszej wspinaczki. Przy rolkach istotne są ochraniacze i kaski, amortyzujące ewentualne upadki.

maj 29

LAS

LAS została włączona w formę promocji. W sali gimnastycznej naszej szkoły odbył się pokaz umiejętności sportowych naszej młodzieży i absolwentów, pokaz las

 

 

 

 

 

 

 

połączony z rywalizacją sportową na ściance wspinaczkowej i slalomem rolkowym. Dyscypliny te są rzadko wykorzystywane na lekcjach wychowania fizycznego i wzbudziły bardzo duże zainteresowanie i chęć sprawdzenia się w współzawodnictwie.

rolki ścianka las

 

 

 

 

 

 

 

 

Do zabawy zostali zaproszeni uczniowie ze szkół podstawowych.

Cele to:

-Rozwijanie zainteresowań sportowych – promocja łyżworolek, jako atrakcyjnej formy spędzania czasu wolnego i rozwijanie siły i zręczności na ściance wspinaczkowej.

-Promocja naszej szkoły

Każda chętna osoba miała okazję spróbować się w rywalizacji gdzie wynik nie był istotny, ale sama umiejętność sprawdzenia się w danej dyscyplinie.

 

 

 

 

kwi 10

Czym skorupka za młodu nasiąknie tym na starość trąci

Przyzwyczajenia i wiedza nabyta w młodości decydują o późniejszych zachowaniach i cechach człowieka.

Te babcie i ci dziadkowie niejednego młodzieniaszka mogliby nauczyć czerpania radości z życia. Pogody ducha i wigoru też na pewno im nie brakuje. Inni mogą sobie mówić, że na sport jest już za późno, a ci z zapałem wołają: „Pokaż, jak to się robi. Ja też chcę spróbować!”dziwni_ludzie_16 starosc_23

mar 25

Zadanie do wyboru

Po przeprowadzonej rozmowie postaramy się realizować pomysły dzieci dotyczące rekreacji. Stąd też uczniowie mają możliwość zorganizowania sobie zajęć wychowania fizycznego w innej formie niż lekcyjna. Tak, aby było zabawnie, wesoło, aktywnie (zobaczymy co z tego wyjdzie :-) ).