maj 31

Realizacja drugiego zadania „TIK na WF-ie”.

W związku z realizacją drugiego zadania do wyboru, w naszej szkole wspólnie z uczniami przeprowadzaliśmy lekcje  z elementami technologii informacyjno-komunikacyjnymi (TIK na WF-ie). Głównie opieraliśmy się na aplikacji endomondo, która pozwalała nam zbierać kilometry na jubileusz 70-lecia szkoły, uzbieraliśmy już 62 tysiące kilometrów. Popularne lekcje to biegi terenowe oraz masz z kijami czyli nordic walking, zwłaszcza, że lokalizacji szkoły pozwala na wypady w teren i krótkie wycieczki z kijami. Ten rodzaj lekcji jest bardzo lubiany przez uczniów. A dzięki nagraniu własnymi komórkami możemy analizować i wyłapywać błędy w technice chodzenia z kijami. Umożliwia nam to skorygowanie błędów na każdym etapie marszu. Po każdej lekcji analizowaliśmy wspólnie z uczniami poczynania na aplikacji endomondo, sprawdzając treningi jakie przebywaliśmy i trasy jakie wybieraliśmy oraz jakie tętno i spalanie kalorii jakie utrzymywało się w trakcie marszu. Nad przebiegiem lekcji cały czas oczywiście czuwali nauczyciele WF niosąc pomoc i służąc dobrą radą. Myślę, że ten rodzaj aktywności ruchowej bardzo uatrakcyjnił nasze lekcje i chętnie będziemy powracać do takiej tematyki lekcji wf-u . Oczywiście cały czas czekamy na nowe propozycję „TIK na WF-ie” od uczniów i dalej będziemy realizowali takie lekcje.

endomondo

kwi 25

Mistrzostwa Szkoły w Tenisie Stołowym

W dniu 1 kwietnia 2015 r. w Zespole Szkół Gastronomicznych i Handlowych w Bielsku-Białej przy ul. Sobieskiego odbyły się:

Mistrzostwa Szkoły w Tenisie Stołowym

Do zawodów przystąpiło 24 uczniów i 4 uczennice. Przed przystąpieniem do rozgrywek  uczniowie zostali zapoznani z zasadami turnieju. Drogą losowania zostały stworzone pary zawodników. Zwycięzca awansował do kolejnej rundy, a pokonany kończył udział w zawodach systemem pucharowym. W ten sposób z każdej z grup wyłoniona została trójka najlepszych graczy. Finał rozegrany został systemem „każdy z każdym”, a o kolejności zawodników decydowały kolejno: liczba zwycięstw, liczba wygranych setów, stosunek małych punktów.

Zwycięzcy zostali nagrodzeni dyplomami oraz nagrodami rzeczowymi, które wręczali Dyrektor mgr Jolanta Wikło i organizatorzy: mgr Iwona Adamczyk oraz mgr Przemysław Śnieżko.

 

WYNIKI

DZIEWCZĘTA

 

  1. miejsce – Katarzyna Baruciak                                                                                 kl.      1TŻ2
  2. miejsce – Kalina Kurneta                                                                                         kl.      1TŻ1
  3. miejsce – Anna Puzoń                                                                                              kl.      3TŻ1

 

 

CHŁOPCY

 

  1. miejsce – Michał Baruciak                                                                                       kl.      1TŻ2
  2. miejsce – Sławomir Lankosz                                                                                   kl.      4TUG
  3. miejsce – Jakub Góreczny                                                                                       kl.      3TZ2

 

 

mar 08

MISTRZOSTWA SZKOŁY W TENISIE STOŁOWYM

01.04.2015 roku na stali gimnastycznej przy ul. Sobieskiego odbędą się Szkolne Mistrzostwa w tenisie stołowym. I nie jest to pryma aprilis – wy żart :-) Zapraszamy wszystkich chętnych! Zapisy u nauczycieli wychowania fizycznego.

mar 08

RUSZAMY SIĘ Z GASTRONOMEM :-)

Za nami miesiąc z akcją 70.000 kilometrów na 70-lecie ZSGiH uzbieraliśmy 10603 km :-) Dlatego, aby zachęcić następnych chętnych i podgonić kilometry zapraszamy wszystkich biegających, najlepiej z osobami towarzyszącymi, jeżdżących na rowerze, chodzących z kijami i maszerujących na sobotnie spotkanie 14.03.2015 o 9:00 przy parkingu Wapienica – Zapora na wspólne zbieranie kilometrów.

gru 14

Realizacja zadania „Odwrócona lekcja”

W związku z realizacją zadania do wyboru, w naszej szkole wspólnie z uczniami przeprowadzaliśmy „Odwrócone lekcje”. Jedna z lekcji dotyczyła gimnastyki, a dokładny temat to: „Łączenie przewrotów w przód i w tył” i tą wersie wybierały dziewczyny. Najpierw jedna z uczennic klasy 3 TŻ2 opracowała krótki scenariusz takiej lekcji i udostępniła materiały koleżanką, które w domu prześledziły zadanie, a na lekcjach zabraliśmy się za realizację tego tematu. Dziewczęta chętnie podeszły do realizacji tego zadania.
Męska część szkoły wybrała do realizacji lekcji z piłki siatkowej. Korzystając z prezentacji zamieszczonej na naszym blogu, uczniowie uczyli się odbić sposobem oburącz górnym. Następnie każdy uczeń prezentował przed kolegami   z klasy swoje wiadomości zaczerpnięte z prezentacji. Śmiało można stwierdzić, że młodzież szybko uczy się od siebie. Potrafią w sposób efektywny przekazywać sobie wzajemnie wiedzę. Nad przebiegiem lekcji cały czas oczywiście czuwali nauczyciele WF niosąc pomoc i służąc dobrą radą :-)
Na podstawie przeprowadzonej obserwacji podczas zajęć zauważamy potrzebę organizowania cyklicznych zajęć     z takiej tematyki. Oczywiście cały czas czekamy na nowe propozycję „Odwróconej lekcji” od uczniów i dalej będziemy realizowali takie lekcje.

gru 07

Odwrócona lekcja – materiały pomocnicze

Do realizacji zadań z w semestrze zimowym wybraliśmy „Odwróconą lekcję” z wychowania fizycznego. Poprosiliśmy uczniów do przygotowania takich lekcji i wybór tematów do realizacji. Poniżej materiały do jednej z takich lekcji:

lis 15

SPORTOWY OKRĄGŁY STÓŁ

13 listopada 2014r. w Zespole Szkół Gastronomicznych i Handlowych odbył się Sportowy Okrągły Stół.                 W obradach wzięła udział Pani wicedyrektor Agnieszka Hyrlik, nauczyciele wychowania fizycznego oraz przedstawiciele klas. Debata miała miejsce na sali gimnastycznej, gdzie uczniowie siedzieli w kółkach – małych zespołach, co pozwoliło im na swobodne komunikowanie się i wymianę poglądów.

Przed spotkaniem stworzyliśmy krótką ankietę, aby uczniowie mogli wygłosić swoje opinie. Przeprowadziliśmy ją na zajęciach wychowania fizycznego wśród całej społeczności szkolnej. Ankieta zawierała pytania:

  1. Czy podobają się Wam zajęcia wychowania fizycznego?
  2. Co zmienilibyście na lekcjach wychowania fizycznego?
  3. Jakie macie propozycję na ciekawe lekcje wychowania fizycznego?
  4. Co Wam brakuje na zajęciach wychowania fizycznego?
  5. Czy postawa nauczyciela wychowania fizycznego podoba się Wam?
  6. Jak uatrakcyjnić dla Was zajęcia wychowania fizycznego?

W oparciu o ankietę, koordynator projektu Arleta Szafran przedstawiła postulaty, które zostały wybrane przez wspólne głosowanie uczniów i nauczycieli wychowania fizycznego. Debatowano głównie nad zbyt małą salą gimnastyczną i liczebnością sprzętów sportowych, zbyt późnymi godzinami lekcji, większą współpracą z uczniem, czyli wspólnym planowaniem zajęć, większym urozmaiceniem zajęć, mniejszą liczbą zaliczeń na ocenę. Wypowiedzi uczniów na temat lekcji wychowania fizycznego były pozytywne, ale prosili o wprowadzenie dodatkowych form ruchowych jak: wyjścia na ściankę spinaczkową i basen, więcej ćwiczeń przy muzyce i nordic walking-u, elementów akrobatyki, yogi i samoobrony, jak również urozmaicenia gier zespołowych o dodatkowe ćwiczenia. A to parę cytatów z wypowiedzi uczniów:

„Nie trzymać się kurczowo systemu oceniania, tylko dostosować ocenę do umiejętności, możliwości uczniów, a nie do wyznaczonych punktów.”

„Moim zdaniem, fajnym pomysłem byłoby trochę „teorii” – sensie: jak ćwiczyć, co robić by utrzymać formę, jakieś porady, co ćwiczyć na co, itp…”

„Żeby podejmować decyzję wspólnie, aby każdy był w miarę zadowolony.”

„Ogólnie lekcje wychowania fizycznego są bardzo fajne i nauczyciele są spoko na luzie i da się z nimi dogadać :-)

         Nauczyciele wychowania fizycznego oraz Pani wicedyrektor bacznie słuchali opinii i uwag uczniów, oraz obiecali, że dopełnią wszelkich starań, aby udoskonalić zajęcia wychowania fizycznego, poprzez wybranie wspólnie ciekawych form zajęć. Doszliśmy do następujących wniosków:

- prowadzenie zajęć z elementami samoobrony i yogi,

- wspólne planowanie lekcji,

- organizacja turniejów w gry zespołowe,

-organizacja wyjazdów na widowiska sportowe, basen i ściankę wspinaczkową,

- prowadzenie częściej rywalizacji między klasami,

- dołożenie starań do zakupu nowego sprzętu sportowego,

- zorganizowanie lekcji wg pomysłów uczniów,

- więcej zajęć z aerobiku i gimnastyki akrobatycznej

         Koordynator przedstawił również zadnia szkół II edycji programu WF z klasą Po krótkiej naradzie i głosowaniu, uczniowie wyrazili chęć udziału w „Odwróconej lekcji”. Zamykając debatę właśnie to zadanie wybrano do realizacji w zimowym semestrze.

Starsze posty &laquo

css.php