LAS. Dzień Dziecka, Dzień Sportu, Święto Patronów

Dzień Dziecka, Dzień Sportu, Święto Patronów

1 czerwca w Zespole Szkół w Bożympolu Wielkim jest dniem szczególnym z co najmniej dwóch powodów. Pierwszy – powszechnie znany wszystkim – to Międzynarodowy Dzień Dziecka, drugi – istotny dla uczniów i nauczycieli szkoły to Święto Patronów szkoły.

W tym roku 1 czerwca przypadała 100 rocznica urodzin patrona gimnazjum – ks. Jana Twardowskiego. Natomiast postaci Janusza Kusocińskiego – kilkunastoletniego patrona szkoły podstawowej – zawdzięczamy fakt, że ten dzień przeszedł do tradycji szkoły jako Dzień Sportu wypełniony konkurencjami sportowymi, a najistotniejszym wydarzeniem staje się corocznie bieg „Zdrowie, Uroda, Piękno”.

Część oficjalna uroczystości, poprowadzona przez samorządy uczniowskie obu szkół, została wypełniona przez gorące życzenia dla uczniów złożone przez panią dyrektor szkoły Danutę Milewczyk, przedstawiciela Rady Rodziców – pana Waldemara Jakiela, wiceprzewodniczącą Rady Powiatu Wejherowskiego – panią Stanisławę Bujanowicz oraz gościa szczególnego, zasłużonego długodystansowca i przyjaciela szkoły – pana Franciszka Sojkę. Swoją obecnością zaszczycili nas również sami patroni wspominający swoje lata młodzieńcze i osiągnięcia, w których postacie wcielili się uczniowie obu szkół.

W oczekiwanym przez wielu XXIII biegu powiatowym „Zdrowie, Uroda, Piękno” uczestniczyło 140 osób. Najszybsi uczniowie zostali nagrodzeni pucharami i medalami w trzech kategoriach wiekowych:
- kategoria: klasy I – III szkoły podstawowej: Kornelia Lesner, Michał Formella,
- kategoria: klasy IV – VI szkoły podstawowej: Weronika Siwonia, Damian Klawikowski,
- kategoria: gimnazjum: Oktawia Klinkosz, Jakub Knichinicki.

Dyplomy uznania i medale otrzymali również rodzice uczniów, którzy towarzyszyli swoim pociechom w pokonywaniu ponad trzykilometrowego dystansu. Uczniowie mogli również wziąć udział w licznych konkurencjach sportowych, w trzech z nich wyłoniono: mistrza celności – Natalię Dampc z kl. VI a, mistrza celności – Błażeja Pikrona z klasy I a gimnazjum oraz mistrza kometki – Paulinę Skrzyńską z tej samej klasy.

Chłodna, deszczowa aura nie zdołała ostudzić wśród uczniów gotowości do aktywności sportowej, a słodki poczęstunek ufundowany przez Radę Rodziców podtrzymał doskonałe nastroje.

Nordic walking z rodzicami jako „Nowe zajęcia pozalekcyjne”

Tym razem piątkowe popołudnie na  zajęciach  pozalekcyjnych spędziliśmy nieco inaczej niż dotychczas.Zaprosiliśmy do udziału uczniów szkoły podstawowej , rodziców , dziadków , nauczycieli i wspólnie wyruszyliśmy w teren, maszerować z kijkami po zdrowie. Rozpoczęliśmy oczywiście od przygotowania sprzętu i zapoznania się z nim. Później była rozgrzewka i ćwiczenia kształtujące prawidłową technikę chodu z kijkami, a następnie skorzystaliśmy z uroków naszej pięknej okolicy Bożegopola. Nordic walking to nie tylko chodzenie z kijkami. W połowie trasy zrobiliśmy sobie przerwę na ćwiczenia wzmacniające. Nie obyło się również bez zabawy z wykorzystaniem kijków. Pogoda dopisała, a uczestnicy wyprawy zgodnie stwierdzili, że warto będzie taką inicjatywę powtórzyć. Zajęcia pozalekcyjne do tej pory odbywały się zazwyczaj na sali gimnastycznej i miały na celu przygotowanie do zawodów. Atrakcją tych zajęć było organizowanie turniejów i sparingów ,tym razem spróbowaliśmy inaczej i ………..   .?  Udało się !!!         Dlatego też obiecujemy i zajęcia te będziemy powtarzać tak długo dopóki nie dołączy do naszej grupy większość społeczności lokalnej . Pozdrawiamy.

 

Aktywny wypoczynek w Aquaparku i na kręgielni

Zgodnie z założeniami aktywnego wypoczynku i lekcji poza szkołą, wybraliśmy się  do Redzikowa i do Wieżycy Skorzystaliśmy nie tylko z wodnych atrakcji oferowanych przez tamtejszy Aquapark, ale także wspomnijmy  o tym, iż pływanie może najzwyczajniej w świecie wprawić nas w bardzo dobry humor. W trakcie każdego wysiłku fizycznego wydobywają się z naszego organizmu endorfiny, bardzo pomocne w leczeniu. W przypadku pływania jest o tyle lepsza sytuacja, że jakby nie patrzeć pływanie samo w sobie jest bardzo przyjemne, najczęściej na basenach panuje całkiem przyjemna atmosfera. Jednym słowem: powinniśmy w każdym przypadku doceniać pływanie.

Kręgielnia wspaniała zabawa i aktywność rozwijająca nasze bicepsy . Choć na początku, kule nie zawsze toczyły się tam, gdzie uczniowie chcieli, to po kilku próbach, wielu z nich „połknęło bakcyla” i kręgle nie miały już żadnych szans ustać na parkiecie Uśmiech Kolejną aktywnością poza szkołą był wyjazd naszej szkoły do Wieżycy ,gdzie uczniowie mieli możliwość jazdy na nartach ,pod czas której jak wszyscy wiedzą pracuje całe nasze ciało, od rąk, przez brzuch, grzbiet i nogi.  Atrakcji  na śniegu C.D.kulig  z  zaprzęgów konnych z przyczepionymi saniami to kolejny aktywny wypoczynek na świeżym powietrzu.

Gimnazjaliści ćwiczą z młodszymi koleżankami i kolegami

W związku z Tygodniem Profilaktyki, uczniowie klasy IIB gimnazjum, pod okiem Pani Emilii Leik i Pani Agaty Syldatk, przeprowadzili cykl zajęć śródlekcyjnych wśród uczniów oddziałów zerowych oraz wszystkich klas I-III SP. Każdą grupę odwiedzili dwa razy. Zestawy ćwiczeń były zróżnicowane i dostosowane do możliwości dzieci. Gimnazjaliści prowadzili ćwiczenia z wykorzystaniem woreczków, zeszytów, ale były także zabawy ruchowe ze śpiewem. Świetnie sprawdzili się w roli prowadzących, a młodsi uczniowie przyjęli ich z entuzjazmem i z ogromnym zaangażowaniem naśladowali. Akcja okazała się „trafieniem w dziesiątkę”!

Spotkanie z koszykarzami Trefla Sopot

Pod koniec stycznia, naszą szkołę odwiedzili profesjonalni koszykarze, zawodnicy drużyny Trefl Sopot: Eimantas Bendžius i Marcin Stefański. 004Poprowadzili z naszymi uczniami zajęcia doskonalące technikę gry w koszykówkę. Były zabawy z elementami koszykówki, ćwiczenia oswajające z piłką, doskonalące chwyty, kozłowanie, a także nauka „koszykarskich trików”. Bez dwóch zdań, ćwiczenie z zawodowcami, to dla dzieci nie lada atrakcja. Nikogo nie trzeba było zachęcać. Wszyscy z wielkim zaangażowaniem naśladowali naszych gości.035

024061

Zawodnicy odpowiadali także na pytania uczniów, rozdawali autografy i pozowali do zdjęć z naszymi uczniami. Przy okazji wydarzenia sportowego, pojawiła się też możliwość „podszlifowania” swoich umiejętności językowych. Ponieważ  Eimantas Bendžius nie mówi w naszym ojczystym języku, uczennice gimnazjum przeprowadziły z nim wywiad w języku angielskim.

039Po takim spotkaniu, uczniowie z całą pewnością, z jeszcze większym zapałem będą uczyli się gry w koszykówkę. Koordynatorem spotkania był nauczyciel historii i pasjonat koszykówki, pan Krzysztof Treder (w naszej szkole nie tylko nauczyciele WF lubią sport :) ).

Niebawem planujemy znów spotkać się z zawodnikami, ale tym razem na „ich terenie”, podziwiając ich umiejętności podczas meczu.

048Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w galerii http://zsbozepole.pl/photogallery.php?album_id=186

 

Gimnazjalistki ucza tańczyć młodsze koleżanki i kolegów

 

 

 

111

 

W roku szkolnym 2014/2015 klasa Ia gimnazjum podjęła się promowania zdrowego i bezpiecznego trybu życia, kształtowanie właściwej hierarchii wartości , wzmacnianie więzi, kształtowanie pozytywnych postaw społecznych i obywatelskich oraz spędzanie wolnego czasu w sposób wolny od patologii.
Klasa zdecydowała się na realizację swoich założeń  ucząc   tańca młodsze koleżanki i kolegów

 

050 054 118 040 048 008 055 129 037 098 057 138 148 086 163

Gala 2014

Gala 2014

031

W Kisewie  odbył się  IV Przegląd Dorobku Artystycznego Szkół Gminy Łęczyce – GALA 2014. Grupa naszych „artystów” okazała się najliczniejsza, spośród wszystkich prezentujących się szkół. Nasi uczniowie pokazywali swoje przeróżne talenty artystyczne, którym z dumą przyglądała się nasza Pani dyrektor. Niektórzy uczniowie, występowali nawet trzykrotnie. Zaprezentował się chór szkolny, kółko teatralne, prezentowaliśmy także prace plastyczne wykonane przez uczniów. Nie obeszło się oczywiście bez pokazów tańców…

Występowały aż trzy grupy taneczne z naszej szkoły. Organizatorzy przewidzieli dla uczestników dwie specjalne atrakcje. Jedną z nich była „Budka Fotograficzna”, w której chętni mogli robić sobie błyskawiczne mini zdjęcia, wykorzystując zabawne gadżety. Drugą atrakcją był gość specjalny - Dawid Ignaczak - zwycięzca Got To Dance. Uczniowie przyjęli go z wielkim entuzjazmem. Mieli okazję obejrzeć pokaz tańca, uczestniczyć w wywiadzie, a także wziąć udział w lekcji tańca poprowadzonej przez Dawida. Być może, za parę lat, to któryś z naszych uczniów będzie udzielał wywiadów, rozdawał autografy i prowadził pokazowe lekcje tańca.

032 033 036 031 029 026 024

Sportowy Okrągły Stół w Gimnazjum

img_9744

Kolejna debata na temat lekcji WF już za nami!
12 listopada odbył się w naszej szkole, już po raz drugi, Sportowy Okrągły Stół. Do debaty przygotowywaliśmy się wcześniej – na lekcjach wychowania fizycznego. Rozmawialiśmy na temat: co się uczniom podoba podczas lekcji WF, a co chcieliby zmienić. Jeszcze przed debatą, mogli zaproponować „co ulepszyć”.Chętni uczniowie samodzielnie przygotowali plakaty informujące o mającym się odbyć spotkaniu, pomagali przygotować naszą największą salę lekcyjną, tak aby zmieścili się w niej wszyscy uczniowie klas I, II i III, a także byli odpowiedzialni za robienie zdjęć podczas spotkania.Oprócz uczniów, w debacie udział wzięli także :P ani wicedyrektor Aleksandra Ropela, nauczyciele WF: Agata Syldatk , Teresa Nowocień , Henryka Szpica oraz wspierający nas, nauczyciele innych przedmiotów: Teresa Kunz i Marcin Kosmala.                                                                      Debatę prowadziła p. Agata Syldatk, która rozpoczęła spotkanie od krótkiego przypomnienia celów SOS-u i zapoznania uczestników z planowanym przebiegiem spotkania. Następnie uczniowie zostali podzieleni na grupy, w których dyskutowali na temat „plusów” i „minusów” lekcji WF. Swoje spostrzeżenia wypisywali na karteczkach samoprzylepnych, które umieszczali na wspólnej dużej tablicy.

Najczęściej wymieniane przez uczniów „plusy” lekcji WF to:

- muzyka na w-f

– kreatywne lekcje

– zaangażowanie ucznia

– rozgrzewka przed w-f

– taniec Polonez

-brak sprawdzianów

- zajęcia pozalekcyjne dostosowane do zainteresowań uczniów

Co można zmienić uczniowie odpowiadali najczęściej:

- nie można grac  ,ani ćwiczyć na przerwach

-w-f w godzinach porannych

-brak wyjazdów na basen

-w szatni nie słychać dzwonka

-za mało gry

- za długie rozgrzewki

- brak możliwości wyboru tematu lekcji

Wnioski zostały zebrane przez sekretarza panią Teresę Nowocień  by społeczność szkolna mogła się do nich odnieść w ciągu kilku następnych miesięcy trwania programu. Kolejnym zadaniem dla grup, było wypracowanie kilku pomysłów na uatrakcyjnienie lekcji wychowania fizycznego.
Każda z grup wybierała osobę, która zapisywała propozycje całej grupy na flipcharcie, a następnie prezentowała je przed wszystkimi zgromadzonymi. Uczniowie z innych grup, mogli wyrazić swoje poparcie dla pomysłów kolegów, bądź koleżanek poprzez podniesienie ręki podczas prezentacji.
Pomysły, które spotkały się z największą aprobatą zgromadzonych to:

- więcej turniejów  między klasami

-muzyka w trakcie rozgrzewki

-nowy sprzęt sportowy

-inne godziny lekcji w-f podstawówki i gimnazjum ,żeby nie dzielić  sali

-więcej zaangażowania ze strony nauczyciela

-otworzyć   prysznice

-możliwość wyboru dyscypliny

-więcej lekcji WF ( ten postulat jest dla nas bardzo miły)

Po prezentacji pomysłów nastąpiła krótka dyskusja na temat realności spełnienia postulatów. Uczniowie bardzo nas zaskoczyli , ponieważ sami wskazywali punkty, według nich, trudne do zrealizowania, co pokrywało się z naszymi obawami. Jako punkty bardzo trudne do realizacji wskazali „więcej lekcji WF” i „rezygnację z rozgrzewki” (ku naszej wielkiej radości, jeden z uczniów, sam wytłumaczył rówieśnikom dlaczego lekcja nie może odbywać się bez rozgrzewki).
Cieszy nas, że wiele z pomysłów naszych podopiecznych jest możliwe do realizacji i na pewno będzie naszym priorytetem, aby z tych podpowiedzi skorzystać.
Jako ostatni punkt debaty miało miejsce opiniowanie zadań do wyboru. Każdy z uczniów, otrzymał karteczkę, którą przyklejał przy zadaniu, które chciałby realizować. Uczniowie wskazywali jedno z sześciu zadań, wybranych po wcześniejszym rozeznaniu, przed debatą.
Najwięcej osób wybrało „Nowe zajęcia pozalekcyjne” i  „Lekcje poza szkołą”  te dwa zadania będziemy realizowali w tegorocznej edycji programu WF z klasą. Sporo zwolenników opowiedziało się za  zadaniem „Ruch na przerwach i innych lekcjach” – może kolejnym razem podejmiemy się realizacji właśnie tego zadania…
Debatę uważamy za udaną – choć trzeba przyznać, że chwilami, tak duża grupa uczniów była ciężka do okiełznania i poziom generowanych decybeli był dość znaczny.Cieszy nas fakt, że pomysłów naszym uczniom nie brakuje, i że nie boją się mówić wprost, nie tylko o tym co lubią, ale także o tym, co im się nie podoba.

 

img_9764img_9755 img_9760 img_9763 img_9750 img_9775 img_9788 img_9742 img_9768 img_9765