WF w „Słowaku”

1 (3) 1 (2)

Poprzedzeniem debaty/dyskusji było przedstawienie zasad programu WF z Klasą. Aby uczniowie mieli świadomość do jakiego programu się zgłosili i na jaki temat będzie przeprowadzana dyskusja. SOS odbywał się etapowo tzn. w klasach na godzinach wychowawczych oraz lekcjach/zastępstwach, na wybranych lekcjach WF .
Uczniowie, Dyrekcja Szkoły i Nauczyciele mieli zastanowić się nad postulatami :
Jak poprawić frekwencje na zajęciach sportowych?
Czy WF spełnia oczekiwania uczniów?.
Czy pozwala się rozwijać?
Co chcemy poprawić?
Jak uatrakcyjnić zajęcia sportowe?
Co możemy poprawić.
Jak zachęcać rodziców do aktywności fizycznej?
Podać plusy i minusy zajęć sportowych, które odbywają się obecnie w szkole.

Nie chodziło o wnioski typu: „nie lubię pani/pana od WF”, czy WF jest głupi”, bo takie informację nie dają odpowiedzi na postawione pytania. Były one również brane pod uwagę w czasie dyskusji. Bo jeżeli WF jest głupi to dlaczego, co można zmienić żeby nie był. Z czego wynika taka ocena lekcji WF. Staraliśmy się wspólnie z uczniami przedyskutować wszystkie pytania jakie padały podczas spotkań. Za cel debaty postawiliśmy sobie, aby każde zadane pytanie uzyskało odpowiedź.
Pytania zadawali uczniowie – odpowiadali nauczyciele oraz uczniowie z innych klas.
Pytania zadawali nauczyciele – odpowiadali uczniowie i nauczyciele biorący udział w debacie.
Chcieliśmy uzyskać wiarygodną opinie o tym jak oceniają WF (obecnie) nasi uczniowie.

Wnioski z debaty:
Zachęcać uczniów do aktywności fizycznej.
Organizować wyjazdy na mecze siatkarskie, koszykarskie itp.
Więcej turniejów międzyklasowych – uczniowie lubią gry zespołowe i chcą rywalizować między sobą w różnych dyscyplinach sportowych.
Uatrakcyjniać WF dodając muzykę podczas rozgrzewki, wprowadzać więcej zabaw ruchowych.
Wprowadzać nowe formy ruchu.
Częściej organizować turnieje np. siatkarskie/koszykarskie uczniowie kontra nauczyciele, dzieci kontra rodzice.
Więcej turniejów szachowych.

Do realizacji większości postulatów wystarczy chęć działania.
Sportowy Okrągły Stół było dobrą okazją do przemyśleń.
Mamy szczerą nadzieje, że wprowadzi wiele pozytywnych zmian.

Zadania wybrane do realizacji
I semestr – WF dla dziewczyn.
Dodatkowo wybraliśmy zadanie „Nowe zajęcia pozalekcyjne”
II semestr – Rozruszaj rodziców

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge