Nowe zadania i harmonogram

Na naszej stronie internetowej już pojawił się opis nowych zadań do wyboru oraz harmonogram działań na semestr letni. 

Harmonogram został podzielony na dwie kolumny - jedna przeznaczona jest dla szkół, które brały udział w edycji pilotażowej programu WF z klasą (w tym szkół stowarzyszonych), a druga dla nowych szkół, przyjętych w semestrze letnim.

Możecie się z nim zapoznać tu -> HARMONOGRAM.

Wśród nowych zadań do wyboru znajdują się m.in:

 

1. TIK na WF-ie. Chcemy, żeby nauczyciele wychowania fizycznego chętniej sięgali po nowe technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK). Cykl lekcji z wykorzystaniem kamery pozwoli lepiej nauczyć techniki określonych gier. Będziecie mogli pokazać uczniom ich umiejętności i błędy. Pamiętajcie, że dziś uprawianiu sportu towarzyszy szereg aplikacji ułatwiających pomiar wyników (od klasycznych liczników rowerowych po aplikacje na telefony komórkowe). Nie bójcie się z nich skorzystać. Dla uczniów to prawdziwa frajda. Z doświadczenia nauczycieli wychowania fizycznego biorących udział w Szkole z Klasą (inny program CEO), wiemy, że TIK na WF-ie się sprawdza.

Fot. Szkoła Podstawowa nr 2 w Bochni

 

2. Wsparcie dla nauczycielki/la edukacji wczesnoszkolnej. Studia pedagogiczne w znikomym stopniu przygotowują przyszłych nauczycieli do prowadzenia zajęć sportowych dla najmłodszych, dlatego lekcje WF są dużym wyzwaniem dla wychowawczyń klas I-III. Pomoc ze strony nauczyciela/ki WF może wiele zmienić. Jeśli w Waszej szkole podstawowej zajęcia w klasach I-III są prowadzone przez wychowawcę, może warto, aby od czasu do czasu włączył się w nie WF-ista? Nie aby wyręczyć nauczyciela prowadzącego, ale udzielić wsparcia, pomóc w asekuracji uczniów, podzielić się pomysłami na zajęcia. Pamiętajcie, że najwięcej możecie się nauczyć od siebie nawzajem. Następnie opiszcie Wasze formy współpracy, wzajemne spotkania i ich efekty.

 Fot. Szkoła Podstawowa nr 10 w Dąbrowie Górniczej

 

3. Rozruszanie rodziców. Nawet najbardziej ambitny nauczyciel nie wpoi uczniowi nawyku regularnego uprawiania sportu, jeśli zabraknie zaangażowania ze strony rodziców. Wiemy z badań, że aktywność fizyczna dziecka będzie tym większa, im większa aktywność fizyczna matki. Ale nawyki sportowe ojca też mają ogromne znaczenie. Zachęćcie rodziców do uprawiania sportu  wspólnie z dziećmi. To zadanie niełatwe i długofalowe, ale jeśli Wam się uda, zysk będzie podwójny. Pamiętajcie, że jeszcze 10 lat temu dużo trudniej byłoby namawiać rodziców do aktywności fizycznej. Dziś możecie wykorzystać różne kampanie i akcje społeczne promujące sport powszechny. Zorganizujcie sportowy festyn rodzinny, przeprowadźcie akcję informacyjną na zebraniach z rodzicami, a może zrealizujcie specjalne, pozalekcyjne aktywności dla uczniów i ich opiekunów – pomysłów jest mnóstwo!

Fot. Szkoła Podstawowa nr 7 w Ciechanowie

 

4. Interdyscyplinarność na WF-ie. Wykorzystajcie gotowe interdyscyplinarne programy nauczania łączące treści wychowania fizycznego, edukacji dla bezpieczeństwa, edukacji zdrowotnej i przedsiębiorczości, jak np. „Plan Gry”. Jeśli możecie, poprowadźcie czasem zajęcia w języku obcym – kiedy uczniowie się ruszają, lepiej zapamiętują nowe słownictwo. Warto zaprosić do działania nauczycieli innych przedmiotów. Scenariusze takich zajęć możecie opublikować na blogu, dzięki temu baza dobrych praktyk będzie stale rosła!

Fot. III LO w Kaliszu

 

Pełną listę zadań wraz z ich opisem znajdziecie tu-> ZADANIA SZKÓŁ.

Zapoznajcie się z tymi informacjami i zacznijcie planowanie działań na drugi semestr roku szkolnego 2013/2014.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
css.php