Podsumowania programu

Na blogach coraz częściej pojawiają się Wasze podsumowania tegorocznych działań oraz udziału w programie WF z Klasą. Bardzo nas to cieszy, że staracie się wyciągać wnioski na przyszłość, macie wiele pomysłów na nowe działania, a także widzicie potrzebę dalszych zmian.

Poniżej przedstawiamy kilka fragmentów relacji, które przykuły naszą uwagę:

Publiczne Gimnazjum nr 2 w Chrzanowie

Co nam przyniósł Wf z Klasą?

Przez udział szkoły w programie wprowadziliśmy szereg zmian, które podnosiły jakość pracy szkoły, rozwijały nasz warsztat pracy. Nauczyliśmy się także słuchać uczniów, daliśmy im więcej możliwości do samorealizacji, do prowadzenia zajęć wg ich propozycji. Prężnie działający klub kibica w szkole przyciąga coraz to nowych uczniów. W efekcie naszej działalności byliśmy na licznych rozgrywkach ligowych, ale najważniejsza impreza przed nami… blisko 50 osób pojedzie na Mistrzostwa Świata w Siatkówce na mecz reprezentacji Włoch vs Francja 2.09.2014 do Krakowa – bilety zamówione, opłacone,a my już tylko czekamy…

Mam nadzieję, że wypracowaliśmy pewien standard, który już tylko będziemy podnosić…

Więcej na blogu PG2 Chrzanów

Szkoła Podstawowa w Makowie Podhalańskim

W tym roku dzięki temu, że wzięliśmy udział w pilotażu programu WF z Klasą, Sportowemu Okrągłemu Stołowi, udziale w I edycji programu WF z Klasą oraz wprowadzeniu form, o które prosili uczniowie, zajęcia stały się ciekawsze. Wynikiem SOS jest też to, że prowadziliśmy starania o przywrócenie w ramach zajęć fakultatywnych lekcji WF na basenie. Działania nasze mimo kryzysu zakończyły się sukcesem. Dzięki przychylności władz naszej gminy od przyszłego roku szkolnego będą lekcje na basenie.(…) Przeprowadziliśmy test Mini Fit wśród uczniów, którzy wyrazili chęć wzięcia udziału w teście. Troszkę się zawiedliśmy. Kalkulator nie jest przystosowany do użycia przez uczniów. Jest zbyt skomplikowany i nieczytelny. Może być jedynie narzędziem pracy nauczyciela, a przecież zamysł był taki, by uczeń sam po zalogowaniu mógł porównywać i oceniać swoje wyniki. (…) Udział w programie działa mobilizująco. Szkoła staje się lepsza. Bardzo dobrym osiągnięciem programu jest możliwość korzystania z doświadczeń innych szkół. Aktualności, dobre praktyki, blogi, publikowane materiały i wirtualna pracownia WF są kopalnią pomysłów do prowadzenia ciekawych lekcji WF . Będziemy z tego korzystać w przyszłości.

źródło: blog WF SP Maków Podhalański

Zespół Szkół im Jana Pawła II w Stobiernej

Zadania wybrane przez nas do realizacji w semestrze letnim zostały wykonane, mało tego, będą kontynuowane w przyszłym roku szkolnym. Zarówno ćwiczenia śródlekcyjne, które przynoszą tyle dobrego, jak i Zumba, która uatrakcyjniła czas na przerwach międzylekcyjnych, zwłaszcza tych tzw. „długich”, jak i Fitness prowadzony w semestrze zimowym, że nie wspomnę o Lokalnych Akcjach Sportowych. Wszystkie te działania spowodowały, że w naszej szkole aktywność fizyczna stała się bardziej atrakcyjna, ciekawsza w swojej formie i udoskonalona. Zawsze dbaliśmy o prawidłowy rozwój fizyczny naszych podopiecznych, dostarczaliśmy atrakcyjnych form spędzania czasu wolnego, jednak projekt „WF z klasą” jeszcze bardziej zmotywował nas do działań innowacyjnych.

źródło: blog gimnazjalistów ze Stobiernej

Szkoła Podstawowa Szalom Alejchem we Wrocławiu 

Czas bardzo szybko mija i II semestr czas podsumować i zakończyć. Bardzo się cieszymy, że mogliśmy uczestniczyć w programie – dodawał on nam motywacji do działania, a tym samym dostarczał dużo radości gdy mogliśmy obejrzeć siebie na blogu jak również reprezentować Szkołę na skalę ogólnopolską.

Aktywność w II semestrze zaczęliśmy od zorganizowania Szkolnych Mistrzostw w Tenisie Stołowym. W turnieju wzięli udział uczniowie z wszystkich klas – rywalizacji i dobrej zabawy nie brakowało. Jako główne zadanie na II semestr zdecydowaliśmy – zarówno nauczyciele jak i uczniowie, że będziemy propagować „Ruch na przerwach i na innych lekcjach”. W praktyce okazało się, że doskonale nam to zadanie wyszło – korzystaliśmy z podwórka szkolnego bardzo często, uczniowie przyzwyczaili się do wychodzenia na dwór, codziennie przypominali, by wyjść na dwór – często było to nagrodą np. za dobre zachowanie. Na placu szkolnym uczniowie najczęściej grali w gumę, piłkę nożną, bawili się w bazy, gimnastykowali, zdarzyło się także, iż uczniowie wykonywali prace ogrodnicze z bardzo dużym zaangażowaniem. (…) Oczywiście przez cały II semestr dbaliśmy także o dobre praktyki nabyte i wypracowane w I semestrze – czyli zdrowe odżywianie. W śniadaniówkach uczniów nie pojawiały się słodycze, podobnie podczas uroczystości szkolnych i konkursów – niezdrowe słodycze zastąpione były zdrowymi przekąskami lub drobnymi nagrodami rzeczowymi. Podsumowując chcieliśmy podziękować za możliwość uczestnictwa w programie – dzięki temu zapoznaliśmy się m.in. z ciekawymi informacjami i pomysłami, zarówno od zespołu CEO jak i innych szkół jak również dzięki programowi zaczęliśmy stosować wiele zdrowych praktyk.

Więcej na blogu szkoły: Jak czerpać radość z WF?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
css.php