Kolejne pomysły na aktywne wakacje

Połowa wakacji już prawie za nami. Mamy nadzieję, że aktywnie spędzacie czas nad morzem lub w górach, na podwórkach lub boiskach, w lesie lub na łące.

Obecnie swój renesans przechodzą zabawy podwórkowe doskonale znane naszym rodzicom i dziadkom. Oto kilka propozycji opisanych na blogu Gimnazjum nr 19 w Krakowie. Spróbujecie?

1. Skakanie w gumę

Do zabawy potrzebna jest guma, najlepiej długa i minimum 3 osoby: 2 – do stania w gumie, 1 skacząca. Gra polegająca na wykonywaniu przez zawodniczki, obowiązkowych układów skokowych, , aż któraś „skusi”. Skoki wykonywano na kilku podstawowych wysokościach.  Były to: kostki, łydki, kolanka, uda, półdupki, pas i ekstremalnie, paszki. Są też  próby zaliczania układu na wysokości „szyjka” „rączki”. Jeżeli któraś „skusi” wówczas zamienia się z jedną z osób stojących w gumie i ta skacze. Jeśli osoby są tylko 2, gumę można zaczepić o drzewo, ławkę itp.

2. Wyścig pokoju – kapsle

IMG_1855-300x225Do zabawy  potrzebne są kapsle i minimum dwoje dzieci. Na początek należy narysować trasę i wyznaczyć jej początek i koniec. W tym przypadku najlepiej sprawdzi się podłoże piaszczyste, z górkami, nasypami, przeszkodami. Trasę można także narysować kredą na chodniku. Im trasa bardziej kręta i nierówna, tym lepiej. Gracze pstrykają kapsle na zmianę. Ten, który pierwszy dotrze na metę,  wygrywa.

3. Chłopek czyli gra w klasy

Gra polega na umiejętnym przejściu przez osiem pól klasów tj. przez wszystkie osiem klas dawnej szkoły podstawowej, wrzucaniu kamyka w kolejne pola, na zgrabnym podskakiwaniu i utrzymaniu się przez dłuższy czas na jednej nodze. 
Uczestnik wrzuca kamyk pierwsze okienko klasów, staje na jednej nodze, wskakuje w pole, podnosi kamyk, przeskakuje resztę pól i wyskakuje na zewnątrz klasów. W ten sposób stara się zaliczyć wszystkie osiem pól. W „ramiona” wskakuje się obunóż, zarówno w drodze do celu, jak i w drodze powrotnej. Do ostatniego pola („głowy”) wskakuje się obunóż, wykonuje obrót w powietrzu i skacze z powrotem. Jeśli gracz skusi, kolejkę rozpoczyna następna osoba. Następnej kolejki nie zaczynamy od pierwszej klasy, ale od tej, na której skusiliśmy. 
Skucha to wrzucenie kamyka w nieodpowiednie pole lub na którąkolwiek z linii, to nie utrzymanie się na jednej nodze lub naskoczenie na linie oddzielające poszczególne pola. Wygrywa uczestnik, który pierwszy ukończy szkołę (8 klas)
Grę w klasy można dowolnie urozmaicać np. układając kwadraty z cyframi w kształt koperty, muszli ślimaka lub stosując różne utrudnienia jak np. kładzenie kamyka na udzie zgiętej podczas podskoków nogi. I tak dalej, i tak dalej…

Gry i zabawy podwórkowe: wszechstronnie oddziaływają na osobowość dziecka, angażują cały organizm, a przede wszystkim podnoszą ogólną wydolność i sprawność fizyczną.

Korzystnie wpływają na charakter dziecka, jego umiejętność współdziałania w zespole, zdyscyplinowanie, samodzielność i sumienność.

Więcej gier znajdziecie na blogu: Citius Altius Fortius

Jeden komentarz

  • Inga Matecka
    29 marca 2015 - 22:05 | Permalink

    Fajna zabawa.

  • Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


    *

    Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

    CommentLuv badge
    css.php