Nowe zadanie do wyboru w edycji 2014/2015, czyli odwrócona lekcja, doczekało się realizacji! Wiemy, że to niełatwe zadanie, które wymaga przygotowań, poszukiwań i innowacyjnego podejścia, ale jak widać „nie taki diabeł straszny jak go malują”. Pani Agnieszka Młyńska z Publicznego Liceum Ogólnokształcącego nr 5 w Opolu opracowała pomysł na lekcję poloneza za pomocą naszych wytycznych. Świetna realizacja sprawiła, że uczniowie w mig opanowali kroki układu na studniówkę. Gorąco polecamy relację z przygotowań oraz opis lekcji wraz z załącznikami opublikowanymi na blogu szkoły.
Co roku nasza młodzież wraz z nauczycielami wychowania fizycznego przygotowuje się do układu choreograficznego na swój bal studniówkowy. Praca nad taką choreografią, prawidłowe kroki, postawa oraz omówienie wszystkiego na temat poloneza zajmuje nam niestety dużo czasu, a dzień studniówki zawsze zbliżał się nieubłaganie. Korzystając z pomysłu odwróconej lekcji udało nam się skrócić ten czas poprzez przygotowanie opisu, załączników w postaci filmów oraz planu z jakimi młodzież musiała się zapoznać przed przystąpieniem do lekcji.
Komunikat jaki otrzymali uczniowie był bardzo prosty – przeczytaj, obejrzyj, zapoznaj się i naucz do następnego czwartku.
Więcej informacji znajdziecie na blogu szkoły: Sport w PLO nr 5 w Opolu
Już nie możemy się doczekać efektów samodzielnej pracy uczniów!
A czy Wy spróbujecie odwróconej lekcji? Ciekawi jesteśmy Waszych doświadczeń. Koniecznie opiszcie je na swoich blogach.