SOS w zespole szkół

Ta sama data, to samo miejsce, ten sam cel. Jednak metody dostosowane do poziomu edukacyjnego oraz zupełnie inne wnioski i spostrzeżenia! Przeczytajcie jak zorganizować wzorowy Sportowy Okrągły Stół w zespole szkół i rzetelnie go opisać, wykazując wszystkie różnice. Na przykładzie relacji z Zespołu Ogólnokształcących Szkół Społecznych w Bytomiu. Polecamy!

IMG_2595-300x224

 

Ta sama data – środa, 5 listopada.

To samo miejsce – sala polonistyczna.

Ten sam cel – szczerze porozmawiać o kondycji sportowego życia szkoły.

Szkoła podstawowa oraz gimnazjum działające w Zespole Ogólnokształcących Szkół Społecznych w Bytomiu przystępują do realizacji tych samych zadań – Sportowych Okrągłych Stołów.

Najpierw młodsi, a nieco później starsi uczniowie szukają odpowiedzi na te same pytania: “Co podoba nam się na lekcjach wychowania fizycznego? Co chcielibyśmy zmienić? W jaki sposób możemy dokonać zmian?”.

Spotkania przygotowuje ten sam zespół.

Relacjonuje ta sama osoba, a zarazem pani wicedyrektor: “Chciałyśmy, żeby było sprawnie i efektywnie, dlatego zaplanowałyśmy, że część pracy odbędzie się w klasach pod okiem wychowawców, a potem spotkamy się z reprezentantami klas na SOS”.

Obrady przebiegają w tym samym porządku.

A treść rozmów? Ta różni się znacząco! W trakcie obrad wyłaniają się zupełnie odmienne spojrzenia na zdawałoby się te same lekcje. Uczniom szkoły podstawowej podoba się różnorodność zajęć i podejmowanych aktywności (unihokej, dwa ognie, tory przeszkód), wysiłek prowadzący do zmęczenia, a także Panie nauczycielki :)

Zupełnie inne pozytywy podkreślają gimnazjaliści: podoba im się to, że mają wpływ na tematykę zajęć. Lubią otrzymywać konkretną informację zwrotną, dzięki czemu wiedzą co mogą poprawić, doceniają system motywacji oparty na punktach oraz zaangażowanie nauczycieli.

Jedni i drudzy mają bardzo ciekawe, lecz zupełnie różne pomysły na zmiany. Inaczej brzmią wnioski do dalszej pracy na każdym z poziomów edukacyjnych.

Dwie relacje zamieszczone na blogu NaSTOlatki na start pokazują, że nawet działając wspólnie w ramach jednego Zespołu Szkół można, a co więcej – warto, wysłuchać oddzielnie każdego poziomu edukacyjnego.

 

Koniecznie przeczytajcie pełne opisy SOS-ów tu:

http://blogiceo.nq.pl/nastolatkinastart/szkola-podstawowa/test-3/

http://blogiceo.nq.pl/nastolatkinastart/gimnazjum-2/relacja-z-obrad-sos/ 

Gratulujemy i zachęcamy do naśladowania!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
css.php