Leszno pokazuje, że projekt edukacyjny wcale nie jest taki straszny

Projekt edukacyjny to jedno z najtrudniejszych zadań w naszym programie, gdyż jest czasochłonne i dość wymagające (przygotowanie harmonogramu, konsultacje z uczniami, ciekawe zaprezentowanie efektów wspólnej pracy) . Jednak korzyści z zastosowania tej metody naprawdę warte są wysiłku. Projekt pozwala uczniom na rozwinięcie myślenia problemowego, umiejętności pracy w grupie i doskonalenia zdolności komunikacyjnych, a także uczy ich odpowiedzialności za powierzone zadania oraz dobrej organizacji swojej własnej pracy.

Mimo, że nie jest to najpopularniejsze zadanie do wyboru wśród szkół biorących udział w programie, chcemy pokazać Wam jak niektórzy nauczyciele WF wspaniale poradzili sobie z jego realizacją.

Pani Inga Matecka ze Szkoły Podstawowej nr 12 w Lesznie zrealizowała projekt pt. „Zdrowy organizm człowieka jako cudowna maszyna”.

Celem projektu było zapoznanie uczniów z jakich 4 podstawowych układów składa się organizm człowieka, oraz poznanie z jakich organów zbudowane są poszczególne układy. Podjęliśmy decyzję, że klasa podzieli się na 4 zespoły, w każdym zostanie wyłoniony lider, który będzie pilnował terminów, dbał o przepływ informacji i kontaktował się z nauczycielem. Każdy zespół zaprezentuje inny układ:

  1. I zespół układ krwionośny
  2. II zespół układ oddechowy
  3. III zespół układ pokarmowy
  4. IV zespół układ nerwowy

Na blogu szkoły możecie przeczytać z jakich materiałów korzystali uczniowie przy realizacji powierzonych im zadań, jakie były sukcesy i trudne momenty, a także czego konkretnie nauczyli się podopieczni Pani Ingi.

To, co dla nas jest również bardzo ważne, to autorefleksja nauczyciela, który takie zadanie przeprowadzi:

sp12lesznoProjekt bardzo ciekawy i bardzo się uczniom spodobał, mocno się zaangażowali w jego realizację. Miałam na początku wątpliwości czy dzieci nie stracą entuzjazmu zanim dobrniemy do końca. Tak się jednak nie stało. Bardzo proszę uważać przy wyborze liderów grup. Niech to będą naprawdę osoby, które potrafią przewodzić grupie, są konsekwentne w swoich działaniach i z poczuciem odpowiedzialności. Wybór układów, niech będzie sprawą losową.

Ogólnie, dzieci włożyły w to dużo serca i ciężkiej pracy. Jestem z nich bardzo dumna. Pracą w grupach można wyciągnąć słabszych uczniów, bo są oni mimowolnie angażowani we współpracę z wybitnymi jednostkami, od których mogą się naprawdę wiele nauczyć. Wpływa to również pozytywnie na integrację zespołu klasowego.

Serdecznie gratulujemy!

Więcej tu: WF w Szkole Podstawowej nr 12

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
css.php