Przedsiębiorczość i WF? Oczywiście!

W zadaniu „Interdyscyplinarność na WF-ie” zachęcaliśmy Was do łączenia wychowania fizycznego z innymi przedmiotami. Wiele szkół nie bało się eksperymentowania i zgodnie z naszymi sugestiami włączała sport i aktywność fizyczną  w najróżniejsze lekcje oraz zajęcia.

Pomysł Zespołu Oświatowego w Radomyśli jednak zupełnie przeszedł nasze oczekiwania. Uczniowie pod okiem nauczycielki p. Jadwigi Niedziółki zrealizowali projekt „Młodzi Przedsiębiorczy – zakładamy i prowadzimy firmę”. Ucząc się pozalekcyjnie przedsiębiorczości postanowili założyć swoje własne „Studio Fitness”.

Zachęcamy do zapoznania się z opisem ich zadania.

Z wymyśleniem rodzaju firmy nie mieliśmy większego problemu. Pomysł poddali chłopcy, którzy wymyślili, żeby była to siłownia. Już od dawna marzyli, aby w naszej okolicy pojawiła się taka siłownia z prawdziwego zdarzenia, a nie kilka sprzętów, na których strach ćwiczyć. Dziewczęta na początku wahały się, jednak po dłuższych rozmowach i namysłach zrodził sie u nas pomysł, żeby to nie była sama siłownia, ale klub fitness. Naszej opiekunce bardzo podobał się ten pomysł. Pod uwagę wzięliśmy to, iż w naszej okolicy nie ma klubu fitness, a coraz więcej ludzi chce dbać o swoje ciało. Z rozmów z różnymi ludźmi z naszych okolic można wywnioskować ,że taki rodzaj działalności jest oczekiwany i mile widziany. Coraz więcej ludzi kładzie duży nacisk na zdrowy ruch, na dbanie o kondycję fizyczną, więc chcieliby mieć możliwość robić to pod fachowym okiem instruktora, czy instruktorki;)Naszymi potencjalnymi odbiorcami mieli być mieszkańcy Starych Oknin i okolicznych wiosek. Jesteśmy firmą usługową. Na naszym obszarze nie mamy konkurencji.

Zakładając nasza firmę w szczególności mieliśmy na celu zdrowie ludzi. Chcieliśmy, żeby osoby z pobliskich miejscowości wiedzieli, że mają takie miejsce w którym będą mogli zadbać o siebie i o swoje zdrowie, a także zrelaksować się po ciężkim dniu (dalej wspomniane będzie, że chcemy mieć też masaże). Wiemy też, że w tych okolicach jest dużo młodzieży dla której ważne jest piękno fizyczne i dlatego myśleliśmy, że nasza siłownia będzie odgrywać dużą rolę w ich życiu i będą ją chętnie odwiedzać. Naszą wizją jest to aby w przyszłości rozszerzyć zakres działalności o ćwiczenia dla kobiet w ciąży, masaże, jogę.

Na początek zajęliśmy się wymyśleniem rodzaju firmy, która mieliśmy zamiar zakładać. Określiliśmy misję, wizję i podstawowe cele działalności naszej firmy, wymyśliliśmy nazwę i logo firmy, wskazaliśmy formę organizacyjno-prawą, w której miała działać nasza firma, określiliśmy lokalizację firmy, przedmiot i obszar jej działania. Następnie określiliśmy obszar naszego działania, potencjalnych odbiorców i wachlarz usług, które mięliśmy zamiar oferować naszym klientom. Następnie przydzieliliśmy sobie obowiązki w firmie.

  • Szymon: trener i opiekun siłowni
  • Ireneusz: księgowość, marketing, przedstawiciel firmy
  • Małgorzata: instruktor, trener jogi i aerobiku, masażysta (w przyszłości)
  • Marta: instruktor. trenerka fitnessu
  • Justyna: recepcja, prowadzenie strony internetowej, promocja

Kolejnym krokiem była żmudna wędrówka po urzędach w celu zarejestrowania firmy, uzyskania nip , regon itp. Na szczęście udało się przez to dość szybko przejść i byliśmy właścicielami firmy. Następnie sprecyzowaliśmy informacje dotyczące naszej firmy, opracowaliśmy ankietę, przeprowadziliśmy ją i opracowaliśmy jej wyniki. W tym działaniu zweryfikowaliśmy swoją wizję naszego Studio Fitness z wizją potencjalnych klientów. W naszej ankiecie wzięły udział osoby bardzo różnorodne wiekowo, jednak przeważały dwie kategorie wiekowe. Z ankiety wynikało, że nasza firma była dobrze przystosowana do potrzeb klientów. Oczywiście staraliśmy się cały czas spełniać wszystkie wymogi naszych klientów , bo jak mówi polskie przysłowie „Klient nasz pan”, a my robiliśmy wszystko, aby nasi klienci byli zadowoleni i powracali do nas. Jesteśmy kreatywną grupą i mieliśmy już mnóstwo pomysłów na dalsze urozmaicanie naszej oferty, a przeprowadzona ankieta ułatwiła nam to zadanie.

A co dalej???

po pierwsze sprecyzowaliśmy nasze usługi -

§ nazwa usługi – aerobik

§ W skład usługi wchodzą różne rodzaje aerobiku:

BPU – Brzuch, pośladki, uda – zajęcia modelujące ciało (Redukcja tkanki tłuszczowej).

TBC – Zajęcia kształtujące mięśnie całego ciała. Ćwiczenia z hantlami, taśmami itp.

STEP – Zajęcia na podeście, w których podstawą jest energia i dynamika. Rzeźbią mięśnie, zwiększają wydolność (Redukcja tkanki tłuszczowej).

BODY BALL – Ćwiczenia z piłką rozwijające sprawność całego organizmu lub tylko wybrane partie ciała.

STRETCHING – Stopniowe i kontrolowane rozciąganie mięśni przy muzyce relaksacyjnej.

§ nasza usługa prowadzona jest przez profesjonalnych trenerów i trenerki

§ mamy nadzieję, że usługa ta zostanie doceniona przez klientów, ponieważ jest ona fachowo prowadzona, różnorodna, a przede wszystkim w porównaniu do innych klubów tania

po drugie ustaliliśmy ceny naszych usług - na podstawie przeprowadzonych ankiet zorientowaliśmy się, że popyt na nasz fitness klub będzie dość duży. Zasobność portfeli naszych klientów raczej nie jest ogromna, dlatego nasze ceny musiały być dostosowane do ich możliwości. Mieliśmy działać zgodnie z ideą, że lepiej taniej i fachowo, a odwdzięczy się to nam w ilości klientów;))). Co prawda nie mamy konkurencji w naszej okolicy, ale ceny daliśmy konkurencyjne i mocno propagowaliśmy naszą firmę. Aby nasza firma funkcjonowała potrzeba było pieniędzy i klientów. Nasza siłownia dopiero weszła na rynek, dlatego chcieliśmy, aby była ona znana i ludzie dobrze o nas mówili.

po trzecie zajęliśmy się promocją – porozwieszaliśmy plakaty reklamujące nasze studio, w sklepach w pobliskich miejscowościach zostawiliśmy ulotki z naszymi usługami, promocjami, godzinami otwarcia itp. Oczywiście założyliśmy swoją stronę internetową, na której umieszczaliśmy wszystkie informacje dotyczące np. cen, godzin otwarcia, zapisów do trenerów itd. Pomyśleliśmy też o reklamie w gazecie. Dzięki temu zyskaliśmy klientów, którzy na dodatek polecali nas swoim znajomym, rodzinie. Promocja zrobiona przez nas miała:

  • Masowy zasięg
  • Nieunikniony kontakt z potencjalnym odbiorcą
  • Wielokrotność widzenia reklamy tzn. idąc ta drogą kilka razy na tydzień widzimy ją

A na koniec….. Sporządziliśmy szczegółowy kosztorys naszej firmy. Sprecyzowaliśmy, czego potrzeba naszej firmie, a co już mamy.

Naszą firmę zaprezentowaliśmy na Festynie Rodzinnym, mieliśmy tam stoisko, na którym rozdawaliśmy ulotki oraz była również mozliwość wspólnego poćwiczenia.

 

Serdecznie gratulujemy całemu zespołowi z Radomyśli wspaniałego pomysłu i jego realizacji. Dziękujemy, że zechcieliście się podzielić swoją dobrą praktyką.

 

Źródło: blog Zespół Oświatowy w Radomyśli – WF z Klasą.

Jeden komentarz

  • 7 września 2015 - 22:01 | Permalink

    ŚWIETNY POMYSŁ

  • Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


    *

    Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

    CommentLuv badge
    css.php