Planowanie Lokalnej Akcji Sportowej

Do końca lutego uczestnicy programu powinni zaplanować swoje działania w ramach Lokalnej Akcji Sportowej i zamieścić je na blogu. Podpowiadamy o czym warto pamiętać.

Zespół Szkół Nr 2 im. ks. prof. J. Tischnera w Żorach (8)

Jak wiecie – dobry plan jest podstawą organizacji dobrego wydarzenia.

Jak zatem osiągnąć sukces?

Liczy się przede wszystkim pomysł. Pamiętajcie, że istotą Lokalnej Akcji Sportowej jest włączenie do działań społeczności lokalnej – czyli dowolnej grupy spoza Waszej placówki: rodziców, dziadków, rodzeństwo Waszych uczniów, sąsiadów, mieszkańców Waszej dzielnicy, uczniów i nauczycieli zaprzyjaźnionej szkoły, etc.

Zachęcamy, aby przez ten jeden dzień Wasza szkoła była lokalnym ośrodkiem aktywizacji ruchowej i sportu.

Jak to zrobić? Zabierzmy się za planowanie!

 

Na początek odpowiedzcie sobie na kilka kluczowych pytań: kto? kiedy? gdzie? jak? i po co?

Kto zajmie się kwestiami organizacyjnymi (opracowanie programu imprezy, kosztorys, sprzęt, promocja, etc.)? Kogo mam w zespole, kto zechce mi pomóc? Jak mogę wykorzystać potencjał, który drzemie w uczniach, jak mogę ich zaangażować?

Warto już teraz przemyśleć sobie podział zadań i obowiązków na najbliższe tygodnie.

• Kogo chcecie zaprosić na Wasze wydarzenie? Do kogo kierujecie Lokalną Akcję Sportową? Jaka jest grupa docelowa? To także ma wpływ na rodzaj planowanych przez Was aktywności.

Gdzie zamierzacie przeprowadzić Wasze działania? To ile osób zamierzacie zaprosić determinuje wielkość miejsca Waszej imprezy. Ponadto sprecyzowanie rodzaju planowanych aktywności wskaże Wam czy działania powinny być przeprowadzone na boisku szkolnym, w pobliskim parku, na orliku, czy na sali gimnastycznej.

• Miejsce imprezy powiązane jest z jej czasem. Wiadomo, że jeśli zdecydujecie się na pobliski park, to Lokalną Akcje Sportową rozsądniej przeprowadzić w maju/czerwcu, gdy pogoda będzie mniej kapryśna.

Po co robimy Lokalną Akcję Sportową? Jaki jest cel całej imprezy? Czy chcemy zintegrować społeczność lokalną? A może promować aktywne spędzanie czasu wśród rodzin dzieci uczęszczających do danej placówki? A może postawicie na zdrowe nawyki – zarówno te związane z odżywianiem jak i ruchem? Warto zastanowić się co chcemy osiągnąć poprzez LAS, bo chyba wszyscy się zgodzimy, że organizacja tak dużego wydarzenia powinna czemuś służyć :) Nie zapomnijcie, aby przewidzieć działania dla wszystkich zaproszonych osób.

LAS TO IMPREZA:

  • ogólnoszkolna
  • dostępna dla każdego
  • sportowa (czyli wymagająca aktywności fizycznej)
  • włączająca a nie wykluczająca
  • bezpłatna
  • o charakterze rozrywkowy i rekreacyjnym, a nie rywalizacyjnym

 Wspólnymi siłami na pewno zorganizujecie niezapomniane wydarzenie dla Waszych uczniów.

Aby pokazać Wam, że planowanie LAS wcale nie jest takie trudne, udostępniamy post opublikowany na blogu Gimnazjum nr 1 w Lubaniu.

„Sport, rywalizacja, ruch? –na zdrowie!” to tytuł ich Festynu Sportowego. Polecamy jako wspaniałą praktykę do naśladowania.

Cel imprezy – Zachęcanie do aktywnego spędzania czasu z rodzinną i znajomymi – Kształtowanie nawyku spędzania aktywnie czasu wolnego – Integrowanie rodziców ze środowiskiem szkolnym – Popularyzowanie rekreacyjnych form ruchowych – Zachęcanie do zdrowego stylu życia, aktywności ruchowej i intelektualnej – Wdrażanie zasady „fair play” w rywalizacji sportowej – Kształtowanie postawy współdziałania zespołowego współodpowiedzialności – Rozwijanie zainteresowań, umiejętności i uzdolnień adekwatnych do możliwości uczestników – Propagowanie zdrowej żywności

Termin i miejsce: Impreza sportowo-rekreacyjna odbędzie się 1 czerwca 2015 roku. na terenie szkolnym i przyszkolnym

Organizatorzy Samorząd uczniowski , nauczyciele Uczestnicy -Uczniowie klas I – III gimnazjum, nauczyciele, rodzice oraz osoby ze środowiska szkolnego

Festyn adresowany jest do uczniów, ich rodzin a także mieszkańców najbliższej okolicy szkoły.

Przyjmowanie zgłoszeń odbywa się w poszczególnych miejscach przeprowadzania konkursów /na każdym stanowisku prób/ bezpośrednio przed rozpoczęciem próby. – Uczestników obowiązuje strój sportowy.

Uwagi organizacyjne -Impreza podzielona jest na 2 części: część teoretyczną (pytania o tematyce sportowej, zdrowotnej) oraz sportową (konkurencje sprawnościowe). – W każdej konkurencji startują dzieci z osobami z poza szkoły. – Uczestnicy mogą wziąć udział w konkurencjach rozgrywanych jednocześnie na kilku stanowiskach – Uczestnicy pobierają z Sekretariatu Festynu kartę informacyjną, na której znajduje się wykaz wszystkich konkurencji, – Potwierdzą uczestnictwo podpisem (wiek, imię, nazwisko, klasę) na liście startowej u sędziego danego stanowiska. – Wybór Konkurencji jest dowolny – Do każdej próby uczestnicy mogą przystąpić bez konieczności wcześniejszego zgłoszenia, ale tylko jeden raz – Każda konkurencja zaopatrzona jest w odpowiedni opis (tablicę informacyjną) na stanowisku jej przeprowadzenia.

NAGRODY: – Na każdym stanowisku poprawnie wykonane zadanie jest nagradzane cegiełką, na której sędzia wpisuje imię, nazwisko, wiek uczestników – Za samo przystąpienie do konkurencji uczestnicy otrzymują już nagrodę pocieszenia drobny upominek lub słodycze. Po ukończeniu konkurencji uczestnik składa swoją cegiełkę do urny w sekretariacie festynu, gdzie o godz. ……… zostaną oficjalnie wylosowane cenne nagrody

PROGRAM FESTYNU: Przygotowanie poszczególnych stanowisk przez zespoły organizacyjne – Sprawdzenie miejsca, uprzątnięcie śmieci, kamieni, itp. – Dekoracja miejsca rozgrywania festynu – Wyznaczenie poszczególnych stanowisk prób – potrzebny sprzęt i przybory, ogrodzenie każdego stanowiska, -Przygotowanie stoisk ze zdrową żywnością – Rozmieszczenie wcześniej przygotowanych tablic informacyjnych o technice, wykonania zadania, warunkach jego zaliczenia – regulamin dla uczestników, – Podłączenie nagłośnienia i przygotowanie stanowiska spikerskiego, -

Przygotowanie sekretariatu festynu Otwarcie imprezy Przebieg konkurencji Losowanie cegiełek, wręczenie nagród Zakończenie festynu: wręczenie nagród i podziękowanie uczestnikom i organizatorom.

Zasady przeprowadzenia konkurencji sportowych:

1. Rzut gumiakiem do kosza (zespół 3 osobowy). Z linii rzutów osobistych wykonujemy po 3 rzuty do kosza. Za każdy poprawny rzut do kosza 1 pkt.

2. Hula-hop (zespół 2 osobowy) Uczestnicy kręcą kółkiem na biodrach jak najdłużej i otrzymują za kręcenie przez 1-10 sekund – 1pkt.,11-20 sekund – 2 pkt., 21 sekund i więcej – 3pkt. Liczy się łaczna

3. Slalom w okularach pływackich z kubkiem wody. Konkurencja na czas. (1 osoba z klasy). Za 1 miejsce 3pkt., za 2 miejsce – 2pkt., za 3 miejsce – 1 pkt. Bierzemy pod uwagę ilość wody, która zostanie w kubeczku.

4. Skoki przez linę kręconą przez 2 osoby(zespół 3 osobowy). Każdy zespół ma 3 próby. Za każdy poprawny skok przez linę 1 pkt.

5. Turniej piłki nożnej drużyn mieszanych 5 osób (co najmniej dwie osoby z poza szkoły) miejsce boisko szkolne, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

6. Gry i zabawy umysłowe, planszowe np. szachy i inne

7. Bieg na orientację w pobliskim terenie

8.Rozgrywki piłki siatkowej, drużyny mieszane 6- osobowe , (co najmniej dwie osoby z poza szkoły) rozgrywki prowadzone systemem pucharowym, zgodnie z obowiązującymi przepisami

9. Slalom z toczeniem opony (zespół 2 osobowy). Opis zadania do wykonania: Uczestnicy w dwóch próbach, na sygnał toczy oponę między ustawionymi pachołkami, tam i z powrotem. Zaliczenie zadania Bezbłędne przetoczenie opon, pomiar czasu wspólnego dwóch zawodników. Sprzęt potrzebny do przeprowadzenia próby: opona samochodowa, 4 pachołki

10.Tor przeszkód w parach Opis zadania do wykonania: Para uczestników ma za zadanie pokonanie toru sprawnościowego, z elementami zwinnościowymi. Start- jedna osoba z pary ma zasłonięte oczy chustą, zadaniem drugiej osoby jest prowadzenie i informowanie jej słownie jak ma pokonać przeszkody. Elementy toru: przejście po ławeczce gimnastycznej, slalom między kręglami, i trafienie piłką w puszki po wykonaniu zadania następuje zmiana. Zaliczenie zadania: bezbłędne przejście po ławeczce, slalom bez strącenia pachołków, przynajmniej jeden raz trafienie puszki Sprzęt potrzebny do przeprowadzenia próby: Chusta do zasłonięcia oczu, ławeczka gimnastyczna, 4 pachołki,3 puszki 12.Odbicia piłki głową (zespół 2 osobowy) Opis zadania do wykonania: Uczestnicy w 3 próbach wykonuje odbicia piłki głową w miejscu w czasie 0,5 min. Zaliczenie zadania Bezbłędne odbicia piłki bez upadku na ziemię przynajmniej w jednej próbie w czasie 0,5 min. Sprzęt potrzebny do przeprowadzenia próby: piłka nożna, stoper.

Planowanie pochodzi z bloga: Zabawy u Wyspiańskiego, Gimnazjum nr 1 w Lubaniu.

No to teraz Wasza kolej – powodzenia!

 

Zdjęcie: Zespół Szkół Nr 2 im. ks. prof. J. Tischnera w Żorach

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
css.php