Ścieżka edukacyjna – jak opisać jej realizację po I semestrze?

Mimo, że zadania z I semestru już za Wami, warto chwilę się nad nimi pochylić i sprawdzić czy Wasze opisy zawierają wszystkie niezbędne informacje. Przedstawiamy pytania pomocnicze do każdego etapu realizacji ścieżki edukacyjnej (czy to zdrowotnej czy turystyczno-regionalnej) w programie WF z Klasą. Skorzystajcie z naszych podpowiedzi i stwórzcie kompletny materiał edukacyjny, z którego z powodzeniem będą mogli skorzystać inni nauczyciele.

W związku z tym, że ścieżka edukacyjna trwa cały rok, nie zostawiajcie sprawozdania na później, tylko już teraz pokażcie efekty Waszych dotychczasowych działań :)

JAK OPISAĆ REALIZACJĘ ŚCIEŻKI EDUKACYJNEJ W PROGRAMIE WF Z KLASĄ?

PYTANIA POMOCNICZE:

sp34katowice1. Sportowy Okrągły Stół

Sportowy Okrągły Stół (SOS) to ogólnoszkolna debata na temat udoskonalania zajęć sportowych i rekreacyjnych w szkole. W ramach ścieżki zachęcamy Was do podzielenia dyskusji na dwa obszary:

a) Zdiagnozujcie prowadzone przez Was lekcje.

Podajcie kilka dobrych przykładów z Waszych lekcji WF. Co się sprawdza? Co uczniom się podoba? Co warto kontynuować?

Zastanówcie się nad czym jeszcze możecie popracować? Co warto zmienić, aby lekcje były nowocześniejsze i bardziej atrakcyjne? Co zdaniem Waszych uczniów warto byłoby poprawić?

b) Gdy ustalicie postulaty odnośnie lekcji WF zorientujcie się jak wygląda życie uczniów poza szkołą. Czy to będzie ścieżka zdrowotna czy turystyczno-regionalna poznajcie ich nawyki.

W swoim opisie pokażcie:

  • Ścieżka zdrowotna: co to znaczy według Waszych podopiecznych zdrowy styl życia? Czy wiedzą na czym polega zdrowe odżywianie? Co należy robić, aby zdrowo żyć? Jakie znają dobre praktyki? Co moglibyście wspólnie poprawić w szkole, aby wszyscy mogli powiedzieć, że żyjecie zdrowo?
  • Ścieżka turystyczno-regionalna: w jaki sposób Wasi uczniowie spędzają czas wolny? Dlaczego lepiej jest spędzać go w ruchu? Co to jest ich zdaniem aktywny tryb życia? Jakie znają dobre przykłady na spędzanie czasu po szkole? Jak możecie wspólnie spędzać czas na świeżym powietrzu, co możecie poprawić?

Odpowiedzi na te wszystkie pytania (w zależności od wybranej ścieżki) powinny znaleźć się na blogu Waszej szkoły w relacji z przeprowadzonej debaty.

sp wola rasztowska2. Zadania dla WF-isty

  • Ankieta, zbadanie stanu wyjściowego

- W jaki sposób zbadaliście stan faktyczny wiedzy Waszych uczniów w wybranym obszarze?

- Jaką metodę zastosowaliście? (np. ankietę, burzę mózgów, dyskusję, gry i zabawy)

- Ile osób wzięło udział w badaniu?

- Jeśli to była ankieta to podajcie przykładowe pytania i odpowiedzi, jeśli to były gry i zabawy opiszcie jak one przebiegały, jeśli to była burza mózgów to podajcie najczęstsze wypowiedzi.

- Co się udało? Co było trudne?

- Jakie macie wnioski z przeprowadzonej dyskusji po całym zadaniu? Jak oceniacie stan wiedzy Waszych uczniów w wybranym obszarze? Nad czym teraz będziecie pracować? Czy uczniom udało się ustalić indywidualne cele na ten rok szkolny? (jeśli tak, podajcie kilka przykładów).

  • Kampania społeczna I oraz kampania społeczna II

Niezależnie, która to będzie kampania i w ramach jakiej ścieżki, prosimy abyście w swoich relacjach uwzględnili odpowiedzi na następujące pytania:

- Na czym polegała Wasza kampania? Jaki był jej cel?

- Jaki był jej temat? Dlaczego jest to ważne zagadnienie w Waszej szkole? Kto zdecydował o tym wyborze?

- Jakie było hasło przewodnie Waszej kampanii? Czy udało Wam się stworzyć identyfikację graficzną? (Jeśli powstało logo, koniecznie załączcie zdjęcia).

- Kto stanowił grupę docelową? Do kogo kierowaliście swoje działania?

- Kto został zaangażowany w jej przeprowadzenie? W jaki sposób podzieliliście się obowiązkami? Jaka była rola nauczyciela a jaka uczniów?

- Jakie narzędzia wybraliście do swojej kampanii? Dlaczego właśnie te?

- Jak wyglądał harmonogram Waszych działań?

- W jaki sposób promowaliście to wydarzenie?

- Jak przebiegała sama kampania? Gdzie miała miejsce? Kto wziął w niej udział? Jaki był program?

- Co się udało? Co było trudne? Co moglibyście zrobić lepiej? Jak wyglądała Wasza ewaluacja? Czy uważacie, że Wasza kampania przyniosła jakiś efekt?

Pamiętajcie, aby opisać w podobny sposób zarówno I jak i II kampanię przeprowadzoną w Waszej szkole.

Suchowola_3ed3. Zadania dla wychowawcy

  • Godzina wychowawcza

- Jakie tematy udało Wam się poruszyć z uczniami? Jakie zagadnienia udało Wam się omówić?

- W jaki sposób przebiegała ta dyskusja? Czy uczniowie chętnie angażowali się w zaproponowany przez Was temat?

- Czy były jakieś trudne momenty?

- Jakie wypowiedzi uczniów zapadły Wam w pamięć? Możecie podać kilka cytatów?

- Czy jesteście zadowoleni z efektu dyskusji? Co było najbardziej satysfakcjonujące?

  • Spotkanie z rodzicami/ wywiadówka szkoleniowa

- Kiedy odbyło się spotkanie z rodzicami? Ile osób było na nim obecnych?

- Czego dotyczyło to spotkanie? Jakie tematy udało Wam się poruszyć? Jak ono przebiegało?

- Jak rodzice reagowali na wybrane przez Was zagadnienia? Czy chętnie angażowali się w dyskusję?

- Czy były jakieś trudne momenty?

- Czy jesteście zadowoleni z efektu spotkania? Co było najbardziej satysfakcjonujące?

Odpowiedzi na powyższe pytania pomogą Wam w opisie na blogu Waszej szkoły spotkań z uczniami jak również z ich rodzicami.

sp 53 częstochowa interdyscypl4. Zadania dla nauczyciela wspierającego

  • Wybrane zadanie

- Z nauczycielem jakiego przedmiotu współpracowaliście w tym semestrze?

- Jaki temat udało się zrealizować na jego lekcji? Czym kierowaliście się w tym wyborze?

- Jaki był cel Waszych działań?

- Z jaką grupą uczniów pracowaliście? Czy chętnie angażowali się w realizację zadania?

- Jak przebiegała realizacja zadania?

- Jaki był efekt końcowy Waszych działań? Czy zamierzacie kiedyś powtórzyć podobne zadania?

- Co się udało? Co było trudne?

Możecie poprosić, aby to nauczyciel wspierający przygotował opis realizacji tego zadania na bloga Waszej szkoły, bądź wspólnie możecie przygotować taką relację.

Pamiętajcie, że jeśli macie wątpliwości co do opisu czy realizacji zadania, zawsze możecie poprosić moderatorkę, która opiekuje się Waszym blogiem, o pomoc, wsparcie, wskazówkę.

Zdjęcia: Szkoła Podstawowa nr 34 w Katowicach, Szkoła Podstawowa w Woli Rasztowskiej, Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Suchowoli, Szkoła Podstawowa nr 53 w Częstochowie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
css.php