Znane gry – nowa odsłona

Szkoła Podstawowa nr 34 w Katowicach to kopalnia pomysłów na atrakcyjne lekcje wychowania fizycznego. Czasem tak niewiele trzeba, aby dobrze znane gry zamienić w coś nowego, ekscytującego i ciekawego. Dzisiaj polecamy Waszej uwadze 3 dobre praktyki opisane przez Panią Annę Pawlicę:

1. Żywe piłkarzyki

Pomysł na przeniesienie gry w piłkarzyki z planszy na salę gimnastyczna narodził się spontanicznie i na wesoło poprzez ciąg skojarzeń słownych naszych uczniów.

Żywe piłkarzyki? Czemu nie? Uczniowie klasy 5b zamienili się w zawodników. Podzieleni na drużyny ustawili się na liniach ataku, obrony i w polu bramkowym. Poruszali się po swoich liniach krokiem odstawno – dostawnym trzymając się za ręce. Dla bezpieczeństwa (to była pierwsza lekcja tej gry i nie wiedzieliśmy jak wyjdzie i czego się można spodziewać na żywo) uczniowie grali miękką piłką, jednak miała tendencję do „latania” w górę. Gra, początkowo monotonna z racji tego, że uczniowie dokładnie sobie ustawiali piłkę przed kopnięciem, z minuty na minutę nabierała tempa. Udało się strzelić kilka goli i wszyscy zadowoleni wyszli z zajęć.

sp34 katowiceWięcej: http://blogiceo.nq.pl/zdrowonasportowo/2016/04/17/zywe-pilkarzyki/

2. Wyścigi rzędów metodą problemową

Dziś uczniowie kl 5c i 6d rywalizowali wykorzystując metodę problemową – przydzielone im zostało tylko jedno zadanie – problem do rozwiązania : ustal właściwą kolejność i biegnij jak najszybciej!

Zdziwienie w oczach – ale o co chodzi? Otóż chodzi o to, by na hasło, np „biegniecie od najwyższego” ustalić właściwą kolejność w rzędzie, czyli ustawić się od najwyższego do najniższego i, jak to w wyścigach bywa, pobiec jak najszybciej. Po skończonym wyścigu przyznane zostają punkty, dodatkowo sprawdzane jest, czy rząd ustawiony jest we właściwej kolejności. Jeśli ustawienie nie jest prawidłowe odejmuje się 1/2 pkt. W jakiej kolejności można biegać? Inwencja twórcza nie zna granic:-) Nasze przykłady:

  • od najwyższego (najniższego)
  • od najstarszego (najmłodszego) – bierzemy pod uwagę rok, miesiąc, dzień
  • w kolejności alfabetycznej swoich imion lub nazwisk, ulic, przy których mieszkamy, drugich imion, imion mam, ojców itp.
  • według numerów z dziennika
  • od najjaśniejszych (najciemniejszych) włosów, skarpetek, butów itp
  • od najdłuższych (najkrótszych) włosów, spodenek
  • od największego (najmniejszego) nr buta, nr mieszkania, ilości rodzeństwa itp
  • od najciemniejszego (najjaśniejszego) koloru oczu

Metoda problemowa jest świetną okazją do integracji, uczy współpracy w zespole i łączy różne dyscypliny nauki – m. in. j. polski, matematykę. Kształtuje szybkość i jak to zwykle bywa, jest okazją do dużej porcji śmiechu i dobrej zabawy. Polecamy!

Więcej: http://blogiceo.nq.pl/zdrowonasportowo/2016/03/01/wyscigi-rzedow-metoda-problemowa-integracja-i-zabawa/

3. Dwa ognie z tarczą

Dzisiaj klasy piąte i szóste grały w „Dwa ognie z tarczą”. Jest to modyfikacja gry w dwa ognie. W środkowej części pola drużyny 2 lub więcej zawodników trzyma pionowo stojące materace, tworząc zasłonę, za którą można się ukryć, by uniknąć zbicia. Materace w roli tarczy są urozmaiceniem tej znanej gry, dostarczają atrakcji i poniekąd uczą taktyki, gdyż trzeba trochę pomyśleć, by szybko przemieszczać się z jednej strony „tarczy” na drugą by nie zostać zbitym. Dzieci mogą wybrać, czy graja na punkty – każde zbicie przeciwnika to punkt dla drużyny, czy też na schodzenie (osoba zbita ma jeden rzut – jeśli zbije przeciwnika to zostaje w polu gry, jeśli nie to schodzi do „matki” i razem z nią zbija przeciwników w ich polu.

katowice-sp34Więcej: http://blogiceo.nq.pl/zdrowonasportowo/2016/04/14/dwa-ognie-z-tarcza/

4. A na koniec, kto jeszcze nie zna – linorozgrzewka :)

Chcieliśmy pokazać, że skakanka może służyć nie tylko do skakania . Zwyczajne, wykonywane prawie na każdej lekcji ćwiczenia można wykonać w nowej kombinacji. Ćwiczenia wykonywane w ten sposób uczą współpracy w grupie, dokładności, precyzji, współodpowiedzialności i kreatywności. Są przy tym okazją do świetnej zabawy i oczywiście rozwijają sprawność fizyczną. Nie ma tutaj problemu , że ktoś się „obija” i nie wykonuje odpowiedniej ilości powtórzeń czy robi coś niedokładnie.

Przeczytajcie więcej na: http://blogiceo.nq.pl/zdrowonasportowo/dobre-praktyki/skakankowa-rozgrzewka-dobra-praktyka/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
css.php