7 informacji ważnych dla blogerów III edycji WF z Klasą

Drodzy Blogerzy i Blogerki,

cieszymy się, że już aktywnie działacie na swoich blogach. Do tej pory pojawiło się już ponad 1600 wpisów z relacjami z tego, co dzieje się w Waszych szkołach. Wielkimi krokami zbliża się termin na zorganizowanie Sportowego Okrągłego Stołu, więc uważamy że to doskonały moment na przypomnienie Wam kilku najważniejszych zasad związanych z realizacją zadań w III edycji programu WF z Klasą oraz opisywaniem ich na Waszych blogach.

Gimnazjum w Charsznicy2

         7 rzeczy, o których powinniście pamiętać:

1. Zespoły szkół powinny różnicować swoje relacje pod względem etapów edukacyjnych. Tzn. jeśli organizujecie Sportowy Okrągły Stół to w opisie tego wydarzenia na Waszym blogu powinno być wyraźnie zaznaczone:

  • jak do debaty przygotowywali się młodsi uczestnicy a jak starsi?
  • czy udało Wam się dostosować formę dyskusji do wieku osób biorących udział w SOS-ie?
  • jak w debatę zaangażowali się starsi uczestnicy, a jak młodsi?
  • co zdaniem młodszych uczniów jest najfajniejsze na lekcjach WF-u, a co należałoby poprawić? Analogicznie prosimy przytoczyć opinie, cytaty starszych uczniów.

Wiadomo, że zupełnie inaczej pracuje się z 7-latkiem, a inaczej z 13-latkiem, dlatego prosimy uwzględnijcie te różnice w swoich opisach zadań.

2. Każda szkoła, która bierze udział w programie realizuje obowiązkowo jeden z dwóch wariantów:

  • WARIANT I wiąże się z wyborem jednej z dwóch dostępnych ścieżek edukacyjnych (1. całoroczna ścieżka zdrowotna, 2. całoroczna ścieżka turystyczno-regionalna).
  • WARIANT II to wybór dwóch zadań semestralnych ( z puli 11-stu zadań opisanych na naszej stronie). W każdym semestrze trzeba przeprowadzić jedno z wybranych zadań.

Jeżeli zdecydujecie się na realizację ścieżki edukacyjnej to już nie musicie przeprowadzać zadań semestralnych, gdyż ścieżki są o wiele bardziej zaawansowanym elementem programu: wymagają zaangażowania 3 nauczycieli i trwają cały rok.

3. Wszystkie zadania semestralne są cykliczne, co oznacza że działania realizowane w ramach danego zadania powinny odbywać się np. co tydzień, co dwa tygodnie, co miesiąc i  trwać cały semestr (a nie być tylko jednorazową akcją, lekcją, wyjściem).

4. LAS nie jest turniejem wewnątrzszkolnym między dwoma najlepszymi drużynami (ani nawet 3 czy 4 drużynami). Kluczowym elementem Lokalnej Akcji Sportowej jest włączenie w działania dowolnej grupy społecznej z Waszego regionu, dzielnicy, najbliższej okolicy, np. rodziców, sąsiadów, mieszkańców gminy, uczniów i nauczycieli innej placówki etc. Jeśli zdecydujecie się na turniej między kilkoma szkołami musicie się upewnić, że cała Wasza społeczność szkolna została zaangażowana w działania – czy to w strefie kibica, czy od strony organizacyjnej, czy przygotowując program artystyczny podczas przerwy. Pomysłów jest wiele.

Zatem w skrócie LAS to impreza: ogólnoszkolna, aktywna, sportowa, pomysłowa, bezpłatna, dostępna dla wszystkich i włączająca.

Pamiętajcie, że planowanie jest nieodłącznym elementem Lokalnej Akcji Sportowej i jego opis również powinien znaleźć się na Waszym blogu.

5. Doceniamy gdy publikujecie zdjęcia z Waszych lekcji, organizowanych imprez, czy wydarzeń w których bierzecie udział. To wszystko pokazuje Wasze zaangażowanie w sportowe życie szkoły. Przypominamy jednak, że treść jest tak samo ważna jak obrazek. W programie staramy się zbierać wszystkie innowacyjne pomysły na lekcje WF-u i działania promujące aktywność fizyczną, dlatego tak istotny jest  rzetelny opis tych działań w formie dobrej praktyki. 

Jeśli jeszcze nie wiecie jak dodać wpis, aby był dobrą praktyką, zachęcamy Was do zapoznania się z tym poradnikiem: http://blogiceo.nq.pl/wfzklasa/poradniki/pomoc-przy-zadaniach/jak-zredagowac-wpis-aby-byl-dobra-praktyka/

6. Prosimy publikujcie zadania terminowo. Jeśli wiecie, że nie zdążycie na czas, napiszcie do moderatorki, która opiekuje się Waszym blogiem, że relacja pojawi się z opóźnieniem.

7. Na koniec prosimy, abyście czytali komentarze moderatorek i dostosowywali się do ich wskazówek. Wszelkie prośby o uzupełnienia powinny być przez Was uwzględniane w publikowanych relacjach z działań. Dostosowanie się do wskazówek moderatorek jest konieczne do zaliczenia danego zadania, a tym samym całego programu.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
css.php