SOS i LAS dla kontynuujących udział w programie

Zastanawiacie się nad sensem przeprowadzania powtórnego Sportowego Okrągłego Stołu i Lokalnej Akcji Sportowej? Jeśli odpowiedź brzmi „TAK”, to zapoznajcie się z tym poradnikiem.

Jak przeprowadzić Sportowy Okrągły Stół w III edycji programu?

Niezależnie od tego czy przygodę z programem WF z Klasą zaczęliście w edycji pilotażowej czy dołączyliście w I edycji, macie za sobą organizację Sportowego Okrągłego Stołu. W tym roku szkolnym debata SOS będzie niewątpliwie inna, gdyż jesteście bogatsi o wiedzę i doświadczenie zyskane podczas realizacji sportowych zadań programu w ubiegłym roku szkolnym.

W tej edycji skupcie się na tym co już udało się Wam osiągnąć. Sprawdźcie, ile postulatów z poprzedniej debaty udało się Wam zrealizować? Co zmieniło się w sportowym życiu Waszej szkoły? Nad czym, zdaniem uczniów i nauczycieli, należy jeszcze popracować? Jakie nowe pomysły przychodzą Wam do głowy? Jakie podpatrzone na blogach akcje podobały się Wam najbardziej?

Pamiętajcie, że wraz z nowym rokiem szkolnym pojawili się nowi uczniowie. Warto włączyć ich do debaty, zapytać o zdanie i pokazać, że ich głos jest równie ważny. Uczniów, którzy znają program warto zapytać o to, co się zmieniło na lepsze, a co jeszcze chcieliby zmienić. Zastanówcie się nad pomysłem włączenia uczniów do współorganizowania debaty. Starsi uczniowie mogą opowiedzieć nowym kolegom o programie, sportowych zmianach a nawet samodzielnie poprowadzić debatę.

Jeśli w Waszej szkole uchwalony został Kodeks Fair Play, warto poświęcić chwilę na zapoznanie z nim nowych uczniów. Możecie sprawdzić czy kodeks jest nadal aktualny, być może dopiszecie kolejne punkty lub poprawcie poprzednie? Dzięki temu Kodeks będzie pomocny i aktualny.

Zadbajcie o ciekawą i atrakcyjną formę debaty. Jeśli w poprzedniej edycji debata przybrała formę panelu dyskusyjnego, w tej możecie zrobić np. karty do głosowania z zadaniami programu, burze mózgów, pokaz multimedialny czy kolorowe plansze do uzupełniania. Zastanówcie się jak zapewnić uczestnikom anonimowość i swobodę wypowiedzi. Głównym założeniem debaty jest uzyskanie informacji od uczniów o plusach i minusach lekcji WF-u oraz wybranie zadań na cały rok szkolny. Nie zapomnijcie o tym!

Jak zorganizować Lokalną Akcję Sportową w III edycji programu? 

W poprzednim roku szkolnym przeprowadziliście Lokalną Akcję Sportową. W tej edycji także będzie czekało na Was to zadanie. Semestr letni ponownie dostarczy wielu okazji do wychodzenia z aktywnością fizyczną na zewnątrz – zarówno sali gimnastycznej jak i społeczności szkolnej. LAS nie będzie jednak taki sam.

Macie dużą przewagę – już organizowaliście podobne wydarzenie, wiecie jakie rozwiązania sprawdziły się w Waszej szkole, a jakie nie. To sprawia, że tegoroczny LAS może być jeszcze lepszy. Podsumujcie zeszłoroczną imprezę – które elementy najlepiej się sprawdziły?

Czy zorganizujecie kolejną edycję LASu w takiej formie jak poprzednio? A może zrobicie coś zupełnie nowego? Niezależnie od tego co wybierzecie, warto pamiętać o trzech filarach LASu:

Lokalna – zaktywizujcie rodziców swoich uczniów, zaproście dziadków, albo działający w okolicy Klub Seniora. Wciągnijcie przedszkolaki z zaprzyjaźnionej placówki, a może zaproście szkołę z którą jeszcze nie mieliście okazji współpracować. Jedno jest pewne, postarajcie się pójść krok dalej niż w poprzedniej edycji.

Akcja – piknik? turniej? a może bieg? Cokolwiek wymyślicie, jesteśmy pewni, że na długo zapadnie w pamięć wszystkim uczestnikom LASu!

Sportowa – zaplanujcie aktywność dla każdego uczestnika. Zadbajcie o to, by każdy miał okazję do tego by się poruszać – nie tylko grająca reprezentacja lub uczestnicy biegu. Zróbcie wspólną rozgrzewkę oraz ćwiczcie pomiędzy atrakcjami.

Powodzenia!
Zespół WF z Klasą

Wykorzystane zdjęcia:

1. Szkoła Podstawowa nr 2 w Mierzęcicach

2. Gimnazjum w Koziegłowach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
css.php