SOS

SPORTOWY OKRĄGŁY STÓŁ (SOS) to ogólnoszkolna debata na temat udoskonalania zajęć sportowych i rekreacyjnych w szkole. Jest to kluczowy moment w programie, który pozwoli Wam zdiagnozować stan faktyczny lekcji WF-u w szkole oraz określić potrzeby i kierunek pożądanych zmian.

Jak zorganizować taką debatę?

Za zorganizowanie i opisanie debaty odpowie­dzialny jest koordynator programu.

PSP w Lubichowie

Publiczna Szkoła Podstawowa w Lubichowie

Debata może, a nawet powinna być współprowadzona przez uczniów, ważne jest jednak, by nad jej przebie­giem czuwał koordynator lub nauczyciel wspomagający zgłoszony do programu. Należy także znaleźć osobę (lub osoby), która będzie pełniła funkcję sekretarza – oczywiście powinna ona mieć do dyspozycji komputer lub inne narzędzie, na którym będzie mogła zapisać wnioski z dyskusji, pomysły, najważniejsze punkty do dalszej pracy.

Uczestnikami dyskusji powinni być nauczyciele, uczniowie oraz dyrekcja.

Główne pytania, jakie powinny zostać postawione na debacie, to:

  • Co konkretnie chcemy poprawić?
  • Co możemy zrobić, aby było lepiej?
  • Jakiego wsparcia potrzebujemy?
  • Co można zrobić własnymi siłami?
  •  Co potrzebne jest z zewnątrz?

Relacja koordynatora z debaty szkolnej powinna zawierać odpowiedzi na następujące pytania:

 1. Jak do debaty szkolnej przygoto­wywali się nauczyciele zaangażowani w program? Jakie zadania wzięli na siebie uczniowie?

 2. Kiedy i gdzie odbyła się debata? Ilu uczniów i nauczycieli wzięło w niej udział? Czy brali w niej udział także nauczyciele nieuczestniczący w programie lub dyrekcja?

 3. Kto prowadził debatę? Kto i w jaki sposób reje­strował jej przebieg (notatki, nagranie, zdjęcia, film)? – prosimy o link do tej relacji.

 4. Jaką formę przyjęła debata w Państwa szkole? Kto zabierał głos? Jak angażowali się uczniowie a jak nauczyciele? Jak wyglądała pierwsza część dyskusji? Prosimy o podanie kilku najczęściej wymienianych dobrych przykładów dotyczących lekcji WF-u w Państwa szkole. Czy mówiono też o bra­kach czy niedostatkach w tej dziedzinie? Jakich?

 5. Jakie propozycje zmian zgłosiły ze­społy? Prosimy o 2-3 cytaty. Które zapisy okazały się trudne do uzgodnienia, sporne?

 6. Jak będzie wyglądać dalsza praca nauczycieli w programie? Jakie zadanie do wyboru zdecydowali się Państwo zrealizować?

7. Jakie wnioski na przyszłość płyną z dotychczasowej dyskusji? Co się szczególnie udało? Co było trudne?

DSC01655

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
css.php