cze 19

Biegi przełajowe

W dniu dzisiejszym odbyły się szkolne zawody lekkoatletyczne – indywidualne biegi przełajowe. Uczestnicy biegli na dystansie 2000 m. Oto wyniki sportowej rywalizacji:

I miejsce – Piotr Marszałek, kl. Ih

II miejsce – Konrad Stasiowski, kl. IIh

III miejsce – Mateusz Mikołajczyk, kl. IIh

IV miejsce – Karol Baran, kl. IIh

V miejsce – Sebastian Gul, kl. IIh

Gratulujemy wszystkim uczestnikom. Dziękujemy sędziom zawodów: Krystianowi Hołowickiemu i  Witoldowi Kalecie oraz panu higieniście, który czuwał nad zdrowiem zawodników.

cze 13

Indywidualne biegi przełajowe

Przypominamy, że dnia 19.06.2015r. odbędą się zawody lekkoatletyczne – Indywidualne biegi przełajowe. Zapraszamy wszystkich chętnych do udziału w zawodach. Przewidywana trasa biegu: wały przeciwpowodziowe w okolicy szkoły; długość trasy – ok.2000 m. Przewidziane są dyplomy i pamiątkowe statuetki. Organizatorzy zapewniają wodę do picia.

Zawody rozpoczynają się o godz. 8.30; zbiórka zawodników o godz. 8.00 przed salą gimnastyczną.

Organizatorzy:

mgr Elżbieta Fiałkiewicz

mgr Paweł Dacyl

cze 12

AKCJA LOKALNA – RAJD PIESZY WAPIENNE – FOLUSZ

Dnia 3 czerwca 2015 r. młodzież naszej szkoły brała udział w Pieszym Rajdzie Turystycznym Wapienne – Folusz. Pomysłodawcą i inicjatorem tej imprezy był Młodzieżowy Dom Kultury w Jaśle, natomiast sponsorem – Starostwo Powiatowe w Jaśle. Dzięki nawiązaniu ścisłej współpracy z Młodzieżowym Domem Kultury w Jaśle był to już drugi rajd pieszy organizowany w bieżącym roku szkolnym.

W imprezie tej uczestniczyli również uczniowie z następujących szkół: LO w Kołaczycach, I LO w Jaśle, ZSUiS w Jaśle, Gimnazjum w Kątach i SP w Desznicy.

Celem imprezy była popularyzacja turystyki pieszej i krajoznawstwa, zapoznanie młodzieży z walorami przyrodniczymi pasma Magury Wątkowskiej, a temat przewodni rajdu brzmiał: „Naturalna apteka”.

Uczestnicy rajdu wraz z opiekunami dojechali autokarem do miejscowości Wapienne. Wapienne to najmniejsze polskie  uzdrowisko, które  położone jest na skraju Magurskiego Parku Narodowego. Już od XVII w. znane były właściwości lecznicze tutejszych siarkowych wód mineralnych. Do leczenia uzdrowisko wykorzystuje także wydobywaną tu wysokiej jakości borowinę.

Z Wapiennego trasa prowadziła szlakiem zielonym na grzbiet pasma Magury Wątkowskiej (846 m n.p.m.) przez szczyty Mały Ferdel (578 m n.p.m.),  Ferdel (648 m n.p.m.),   Barwinok (670 m n.p.m.),  Kornuty (830 m. n.p.m.), a dalej szlakiem żółtym do Folusza. Długość przebytej trasy wynosiła ok.13 km.

O walory edukacyjne rajdu zatroszczył się pan Krzysztof Kwiatek, który przybliżył uczestnikom bogaty świat roślin. Zbierał on całe naręcza napotkanych po drodze roślin, a następnie w miejscach postoju opowiadał szczegółowo o wpływie tychże roślin na organizm człowieka, a także o ich zastosowaniu leczniczym.

W rajdzie uczestniczyli uczniowie w różnym wieku  i o różnej sprawności fizycznej. Mimo upalnej pogody i dającego się odczuć zmęczenia wszyscy zdrowi i zadowoleni dotarli do miejsca docelowego. O bezpieczeństwo i opiekę medyczną podczas rajdu zadbał nasz nauczyciel pan Paweł Dacyl będący ratownikiem GOPR. Jako wytrawny znawca tematu przybliżył on uczestnikom walory turystyczne  Beskidu Niskiego.

Podczas tej długiej, pieszej wędrówki  uczniowie zintegrowali się i pomagali sobie nawzajem. Poznali walory turystyczne i przyrodnicze regionu. Pan Kwiatek rozbudził u niektórych zainteresowanie ziołami leczniczymi. Wszyscy uczestnicy byli zadowoleni z przebiegu imprezy.

Początkowym naszym zamiarem dotyczącym Lokalnej Akcji Sportowej było zorganizowanie rajdu rowerowego, jednak nie udało nam się. W zaplanowanym terminie nie mieliśmy wystarczającej ilości  chętnych, ponadto plany pokrzyżowała także pogoda. Jednak nie martwimy się. Z doświadczenia wiemy, że we wrześniu rajdy rowerowe zawsze się udają.

Cieszymy się z nawiązanej współpracy z Młodzieżowym Domem Kultury w Jaśle i już planujemy wspólne atrakcje turystyczne w przyszłym roku szkolnym.

Oto wypowiedzi niektórych uczestników rajdu:

Piotr Marszałek: „Na rajdzie podobało mi się i chętnie uczestniczyłbym w następnym”.

Patryk Polak: „Było fajnie. Ciekawe były informacje na temat roślin i ich właściwości. Chętnie uczestniczyłbym w kolejnym rajdzie.”

P1060350 P1060351 P1060352 P1060353 P1060354 P1060358 P1060360 P1060361 P1060362 P1060363 P1060364 P1060365 P1060366 P1060367 P1060370

cze 07

W zdrowym ciele, zdrowy duch

W ramach realizacji zadania „ zdrowe odżywianie” uczniowie klas: Id, IId, IIf, IIh i IIId przygotowali prezentacje pt.: „W zdrowym  ciele, zdrowy duch”. W prezentacjach tych  ukazali  różne aspekty zdrowego stylu życia. Ukazali  m.in. wpływ właściwego odżywiania, aktywności  fizycznej,  snu i pozytywnego  nastawienia na zdrowie  człowieka. Przedstawiamy poniżej pięć prezentacji: W zdrowym ciele, zdrowy duch kl.Id, Kilka kroków do zdrowia kl IIId, Zdrowie IIf, „W zdrowym ciele, zdrowy duch”, IIh,  ” Trzymaj formę”,kl. IId.

 

maj 31

Śniadanie daje moc

W piątek, 29.05.2015r. przeprowadzony został   w naszej szkole DZIEŃ ŚNIADANIA.  Dzień ten przygotowała klasa IId. Uczniowie  tej klasy częstowali swoje koleżanki i kolegów oraz nauczycieli  koreczkami, które przypominały kanapkę(zawierały: chleb, ser żółty, ogórek, papryka) Uczniowie odczytali przez radiowęzeł   informacje dotyczące śniadania. „Śniadanie jest uważane przez dietetyków za posiłek najważniejszy dla zdrowia i właściwego funkcjonowania organizmu – ma dostarczać energii, co po nocnej przerwie jest bardzo istotne. Chińskie przysłowie, na poparcie tej tezy, mówi: Śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolację oddaj wrogowi.” Dodatkowo apel przez radiowęzeł urozmaiciły wierszyki oraz piosenki, które z pewnością spodobały się uczniom naszej szkoły.   Na lekcji 7, na świetlicy szkolnej odbyły się konkursy. W konkursach tych uczestniczyli przedstawiciele  klas:  1b, 2b,2h,2f,3e Uczniowie rywalizowali w następujących  konkurencjach:

Test wiedzy o żywieniu.( I miejsce-2h, II miejsce-Ib, III-miejsce-2f,)

  1. TEST – „Witaminy- rola w organizmie, skutki niedoboru oraz ich źródła” -uczniowie mieli za zadanie przyporządkować produkty do jednej z wymienionych witamin. (I miejsce-2h, II miejsce-3e, III miejsce-2f)
  2. „KANAPKA”- każdy przedstawiciel z poszczególnych klas dostał taką samą ilość produktów, z których miał jak najszybciej przyrządzić kanapkę( wykorzystując wszystkie produkty) , a następnie ją zjeść (I miejsce-2h, II miejsce-3e)

Podsumowując:

I miejsce- bezkonkurencyjna 2h

II-miejsce- ex aequo 3e oraz 2f

III miejsce- 1b

Dziękujemy wszystkim uczestnikom konkursów za zaangażowanie i gratulujemy zwycięskim drużynom. Dziękujemy klasie II d  za przygotowanie i przeprowadzenie dnia tematycznego.

Dzień śniadania opisała Elżbieta Miśkowicz, kl.IId

IMG_4178 IMG_4182 IMG_4188 IMG_4189 IMG_4190 IMG_4192 IMG_4208 IMG_4213 IMG_4214 IMG_4220 IMG_4225

maj 30

Drugie zadanie do wyboru

„WF dla mniej wysportowanych” – to zadanie, które realizowaliśmy w II semestrze bieżącego roku szkolnego.

„Wychowanie fizyczne pełni ważne funkcje edukacyjne, rozwojowe i zdrowotne. Wspiera rozwój fizyczny, psychiczny i społeczny oraz zdrowie uczniów…” Systematyczna aktywność fizyczna  ma duży wpływ na  zdrowie intelektualne, emocjonalne i psychiczne. W trakcie wysiłku fizycznego dochodzi do dotlenienia organizmu, które warunkuje sprawne myślenie. Dodatkowo w trakcie aktywności fizycznej wydzielane są endorfiny, czyli hormony szczęścia. Znane powiedzenia mówią:

„Ruch to zdrowie”,

„W zdrowym ciele zdrowy duch”

„Ruch może zastąpić niemal  każdy lek, ale żaden lek nie zastąpi ruchu”- Wojciech Oczko

Mimo tak licznych zalet zajęć ruchowych zdarzają się uczniowie unikający lekcji wychowania fizycznego. Zwolnienia lekarskie, czy też usprawiedliwienia od rodziców są na porządku dziennym.

Jak więc udowodnić uczniom, że warto uczestniczyć w zajęciach sportowych? Jak zachęcić uczniów mniej sprawnych do aktywnego uczestnictwa w lekcjach wychowania fizycznego?

Realizując powyższe zadanie staraliśmy się m. in.:

  1. Urozmaicać i uatrakcyjniać lekcje wychowania fizycznego tak, aby każdy uczeń mógł znaleźć coś dla siebie i mógł się wykazać.
  2. Umożliwiać uczniom, w miarę możliwości, dokonania wyboru formy aktywności ruchowej podczas zajęć.
  3. Ukazywać korzyści płynące z regularnej dawki  ruchu ( np.: sprawność, kondycja, szczupła sylwetka, prawidłowa postawa).
  4. Oceniać przede wszystkim zaangażowanie i systematyczność ucznia oraz czynione przez niego postępy.

Chcąc urozmaicić i uatrakcyjnić lekcje wychowania fizycznego tak, aby zachęcić uczniów mniej sprawnych do ćwiczeń, podjęliśmy następujące działania:

  1. Prowadziliśmy różnorodne zajęcia przy muzyce: aerobik, step aerobik, ćwiczenia kształtujące z laskami gimnastycznymi, z piłkami gimnastycznymi.
  2. Przeprowadzaliśmy lekcje na siłowni szkolnej – uczniowie zarówno ci sprawniejsi jak i mniej sprawni chętnie uczestniczą w zajęciach na siłowni szkolnej. Mają oni możliwość ćwiczeń na różnorodnych przyrządach dostosowując rodzaj ćwiczeń, ich intensywność do swoich indywidualnych możliwości. Oprócz przyrządów uczniowie wykorzystują do ćwiczeń różnorodne przybory: skakanka, hula hop, hantelki. Uczniowie mają możliwość słuchania muzyki, co znacznie uatrakcyjnia te zajęcia – muzyka podczas zajęć jest spełnieniem jednego z postulatów SOS.
  3. Osoby mniej sprawne fizycznie niechętnie uczestniczą w sportowej rywalizacji podczas gier zespołowych. Wprowadzamy więc różnorodne zajęcia sportowo –  rekreacyjne, które nie zniechęcają uczniów słabszych kondycyjnie, a jednocześnie podnoszą poziom ogólnej sprawności fizycznej, poprawiają kondycję i wydolność. Przykładem takich aktywności w których młodzież chętnie uczestniczy są zajęcia w terenie: długie spacery, umiarkowane marszobiegi, zajęcia w parku linowym, a także w szkole: badminton, tenis stołowy, „piłkarzyki”.
  4. Ciekawym i sprawdzonym  pomysłem okazało się wykorzystanie liny podczas lekcji. Lina posłużyła nam do zabaw głównie skocznościowych, które pamiętamy z podwórka i nie tylko, np.:
  • Zabawa w szczura – jeden z uczestników trzyma jeden koniec liny nisko nad ziemią i kręci nią obracając się dookoła własnej osi. Pozostali uczestnicy stają w kole i przeskakują linę. Kto się skuje, zastępuje osobę z środki i przejmuje kręcenie liną.
  • Przeskakiwanie  przez linę która jest kręcona przez dwie osoby
  • Przeciąganie liny przez dwie drużyny.
  • Chłopcy zainteresowali się także sposobem wiązania różnych węzłów – instrukcji udzielił im pan Paweł Dacyl będący ratownikiem GOPR.

5. Kolejnym pomysłem mającym zachęcić uczniów mniej sprawnych do aktywnego udziału w lekcjach był powrót do gier i zabaw z dzieciństwa – uczniowie chętnie przypomnieli sobie różne szkolne,                i podwórkowe gry i zabawy, w które bawili się będąc w młodszym wieku szkolnym. Uczniowie podzielili się na 2-3 osobowe grupy. Każda grupa przeprowadziła przygotowaną wcześniej zabawę. Lekcja ta przyniosła wszystkim uczestnikom – zarówno tym sprawniejszym, jak i mniej sprawnym -wiele radości.Uczniowie przypomnieli sobie m. in. takie zabawy jak:

  • Pająk i muchy
  • Raz, dwa, trzy – Baba Jaga patrzy
  • Różne odmiany berka
  • Gra w dwa ognie
  • Gra w gumę
  • Gra w klasy
  • Murarz i cegły

6. Ciekawym pomysłem było wykorzystanie podczas lekcji literatury o tematyce sportowej. Chcąc zachęcić uczennice do ćwiczeń, przyniosłam  na lekcję książki i artykuły z kolorowymi zdjęciami, ukazującymi instrukcję wykonywania rożnych ćwiczeń na poszczególne partie ciała. Uczennice po kolei z wielkim zaangażowaniem wykonywały ukazane tam ćwiczenia.

DSCN6078 DSCN6080 DSCN6082 DSCN6083 DSCN6084  DSCN6086 DSCN6088 DSCN6092 DSCN6093 DSCN6095

 

 

maj 18

MISTRZOSTWA SZKOŁY DWÓJEK SIATKARSKICH CHŁOPCÓW

W dniu 21.04.2015 w naszej szkole odbyły się Mistrzostwa Szkoły Dwójek Siatkarskich Chłopców . Startowało 12 dwuosobowych drużyn . Drużyny podzielone zostały na 3 grupy po 4 drużyny w każdej z grup. Grano systemem każdy z każdym . Zwycięzcy grup zagrali w ścisłym finale, również systemem każdy z każdym.

I miejsce zajęła dwójka w składzie Dziedzioł Patryk , Grochmal Piotr kl. IV e

II miejsce  zajęła dwójka w składzie Rakoczy Łukasz kl IV e , Frączek Patryk, kl I g

III miejsce  zajęła dwójka w składzie Iskrzycki Marcin, Żychowski Damian kl. I b

Nagrody w postaci dyplomów, statuetek, medali, ufundowała Rada Rodziców, wręczył v-ce- dyrektor mgr Łukasz Kluszczyk. Organizator mgr Krzysztof Krupiński.

0102030410

 

 

kwi 12

MISTRZOSTWA SZKOŁY W PIŁCE SIATKOWEJ CHŁOPCÓW

Dnia 13.03.2015r. zorganizowano w naszej szkole Mistrzostwa Szkoły w Piłce Siatkowej Chłopców. Do turnieju zgłosiło się 9 drużyn : IB, IH, IIHD, IIGF-IG, IIIE gr.1, IIIE gr.2, IVB gr. 1-IIIG, IVB gr.2, IVE.

Rozgrywki prowadzone były w trzech grupach. Po zakończeniu fazy grupowej, rozegrano trzy mecze finałowe w których spotkały się klasy IVE, IVB gr1-IIIG, IIGF-IG

Ostatecznie:

9-7 miejsce kl. IH, IVB gr. 2, IIIE gr. 1

6-4 miejsce kl. IB, IIIE gr. 2, IIHD

3 miejsce kl. IIGF-IG w składzie: Bartosz Okarma, Arkadiusz   Majka, Paweł Machowski, Arkadiusz Jucha, Patryk Frączek, Damian Kołek.

2 miejsce kl. IVBgr1-IIIG w składzie: Patryk Kardaś, Michał Ciszewski, Paweł Szydło, Adrian Wójcik, Dawid Hendzel Daniel Kurzawa, Patryk Cysarz.

Mistrzami szkoły zostali bezkonkurencyjni uczniowie kl. IVE w składzie (Daniel Iskrzycki, Patryk Dziędzioł, Łukasz Rakoczy, Dawid Mikołajczyk, Jakub Przewoźnik, Piotr Grochmal, Sławomir Majewski).

Uczestnicy zawodów zostali uhonorowani przez pana dyrektora Mariusza Pochronia okolicznościowym pucharem ,medalami i dyplomami.

Zawody zorganizował Paweł Dacyl, który wszystkim serdecznie gratuluje zdobytych miejsc oraz dziękuje uczniom klas czwartych: Danielowi Iskrzyckiemu, Łukaszowi Rakoczemu i Patrykowi Kardasiowi za  sędziowanie w czasie turnieju, a także Hubertowi Woźniackiemu z kl IIIF za protokołowanie.

P1050921 P1050936 P1050957 P1050967 P1060001 P1060003 P1060011 P1060024 P1060038 P1060042 P1060043 P1060048 P1060057 P1060059 P1060061 P1060063 P1060080 P1060088 P1060096 P1060106 P1060118 P1060175 P1060176 P1060233 P1060246 P1060275 P1060288 P1060306

kwi 07

MISTRZOSTWA SZKOŁY W PIŁCE SIATKOWEJ DZIEWCZĄT

Dnia 12.03.2015r. zorganizowano w naszej szkole Mistrzostwa Szkoły w Piłce Siatkowej Dziewcząt. Do turnieju zgłosiło się 6 drużyn :ID, IF, IIDF, IIID, IVC, IVFB.

Dokonano losowania, a następnie rozgrywki prowadzone były w dwóch grupach. Po sześciu  meczach grupowych rozegrano dwa mecze półfinałowe oraz mecz o trzecie miejsce i mecz finałowy, w którym spotkały się kl. IIDF i IVC.

Mistrzyniami szkoły zostały uczennice z kl. IIDF: Karolina Musiał, Ewa Pająk, Elżbieta Miśkowicz, Beata Rusztowicz, Izabella Nadymus, Joanna Wolan, Paulina Szerląg, Natalia Sendra.

II miejsce zdobyły uczennice z kl. IVC w składzie: Klaudia Burda, Wiktoria Hendzel, Katarzyna Gierut, Kinga Stój, Katarzyna Kosiba, Izabela Patyk, Ewa Juszkiewicz, Magdalena Stawarz.

III miejsce zdobyły uczennice z kl. IF w składzie: Aleksandra Gądek, Aleksandra Ciupek, Agata Misiołek, Monika Stelmach, Wiktoria Jakieła, Natalia Wojnarowska, Daria Jarecka, Aleksandra Palcar.

IV miejsce – kl. IVFB

V miejsce – kl. ID

VI miejsce – kl. IIID

Uczestniczki zawodów zostały uhonorowane przez pana dyrektora Mariusza Pochronia okolicznościowym pucharem ,medalami i dyplomami.

Zawody zorganizował Paweł Dacyl, który dziękuje za pomoc w przeprowadzeniu turnieju Patrykowi Kardasiowi z kl IVB i Hubertowi Woźniackiemu z kl IIIF,a wszystkim uczestniczkom gratuluje sportowej postawy i  zdobytych miejsc.

P1050329 P1050347 P1050377 P1050384 P1050425 P1050453 P1050509 P1050518 P1050520 P1050526 P1050532 P1050538 P1050563 P1050588 P1050607 P1050642 P1050649 P1050670 P1050675 P1050704 P1050775 P1050878 P1050879 P1050880 P1050881 P1050883 P1050890 P1050891 P1050900 P1050903 P1050909 P1050911