Koniec Tiku?

Koniec nauki nie musi kojarzyć się z końcem pracy i odkrywania nowych TIKów. Właśnie testuję moją nową mp3ójkę. Fajna jakość. Lubię słuchać muzyki na najniższym poziomie głośności, ale dotychczasowy sprzęt był naprawdę kiepski. Teraz nareszcie mogę słuchać moje ulubione utwory n[. Enya, Cohen, Mark Knopfer ect.
A na wakacje wezmę laptopa i będę ogląą filmy przyrodnicze w deszczowe dni. :)

Jeszcze filmy z festiwalu nauki

YouTube Preview Image YouTube Preview Image

Po festiwalu

Festiwal Nauki w ramach Szkoły z Klasą 2.0 odbył się w Zespole Szkół w Wilkowyi dnia 20 czerwca 2011. Świętowała tego dnia Szkoła Podstawowa i Gimnazjum. Szkoła wcześniej została oplakatowana, tak aby wszyscy wiedzieli co będzie się w szkole działo. A działo się bardzo dużo. Było ciekawie, interesująco, poważnie i wesoło. Festiwal otworzył dyrektor szkoły. Wręczył dyplomy przedstawicielom poszczególnych grup biorących udział w projektach. Następnie uczniowie usłyszeli parę słów o historii komputera i potrzebie Kodeksu TIK. Martyna przeczytała treść Kodeksu 2.0 wypracowanego w naszej szkole. Dokumenty te zostały wręczone nauczycielom i wychowawcom oraz powieszone na gazetce ogłoszeń. Po części oficjalnej uczniowie szkoły podstawowej rozeszli się do dwóch sal, gdzie były wyświetlane na dużym ekranie prezentacje multimedialne na temat obserwacji bocianów, informacji o Londynie i powstawania dziennika elektronicznego. Przed każdą prezentacją uczniowie twórcy omawiali swoją pracę. Po obejrzeniu prezentacji w danej sali grupy uczniów przemieszczały się do następnej sali. Odbywały się kolejne seanse. Na dolnym korytarzu odbywały się ciekawe pokazy gimnazjalne. Było to Miasto Moich Marzeń, Cztery Pory Roku w malarstwie i na polskim niebie. W następnej kolejności uczniowie obejrzeli z dużym zainteresowaniem filmy i prezentacje swoich młodszych kolegów, a podstawówka przeszła do prezentacji gimnazjalnych. Wszystko odbywało się sprawnie. Jeśli jakaś grupa uczniów musiała czekać mogła oglądać wystawę makiet i obrazów na górnym korytarzu. To był wspaniały dzień w szkole. W przyszłym roku też będziemy pracować metodą projektów TIK.

Kodeks TIK a rozwój człowieka

Kiedyś człowiek pierwotny zrobił narzędzie z kości. Od tego czasu minęło wiele tysięcy lat, a doskonalenie narzędzia, kości upakowanej pamięcią i myślą twórczą jest nadal wyzwaniem dla człowieka. W połowie XX wielu powstał pierwszy komputer Eniac i był olbrzymi i powolny. Potem komputery były coraz mniejsze, miały coraz więcej pamięci były szybsze. Wymysłem był w latach 90 XX połączenie internetowe, gdzie przesył informacji od nadawcy do adresata trwał 2 godziny. Dziś surfujemy z lekkością i szybkością, która granica jest światło. Co będzie dalej?

Kiedy Internet był już w miarę dostępny ktoś określi strony WWW jako Wszechnicę Wiedzy Wszelakiej i to określenie jest trafne. Możemy korzystać z tej wiedzy i możliwości. Możemy łatwiej, skutecznie na innych płaszczyznach komunikować się z drugim człowiekie. Ale muszą być określone zasady poszanowania osoby i wytworów drugiego człowieka. I tu potrzebny jest Kodeks TIK.

Przewodnik po Londynie

Niektórzy byli na wycieczce w Londynie z panią Asią. Pochwalili się co wiedzą o Brytanii. Pokazali nam plik na festiwalu.

YouTube Preview Image

Wiadomości z festiwalu – Cztery Pory Roku

plik jeszcze gorący wrzucany nocą. Bardzo się podobał na festiwalu w naszej szkole.

YouTube Preview Image

Obserwacja bociana białego

Zobaczcie co potrafi podstawówka z panią Marzeną. To robiła podstawówka. Zdolni są! Prawda.

Zapraszamy na festiwal

Oceny wystawione. Czekamy na wakacje. To dobry czas na zrobienie małego bałaganu w szkole. Robimy więc Festiwal Nauki Szkoły z Klasą 2.0. Zaproszenia rozesłane do rodziców. Na korytarzach rozwieszono plakaty. Niektórzy muszą jeszcze poćwiczyć co powiedzą o swoim projekcie, inni poprawiają prezentacje i filmy. Każdy chce wypaść jak najlepiej.

Zapraszamy na Festiwal

Zapraszamy na Festiwal

Dziennik elektroniczny u wychowawcy

Nie czekaliśmy na festiwal. Dzienniki elektroniczne są potrzebne wychowawcom właśnie teraz. Członkowie grup wręczyli więc wydruki z I półrocza wraz z płytą z zapisem dziennika w formacie Exel i Calk. W plikach przygotowane są zakładki do wypełnienie II półrocza. Tabele z drugiego półrocza też wypełnią uczniowie. Wychowawcy będą mieli gotowe wydruki i obliczenia na rade pedagogiczną.

Pani Marzena wychowawczyni klasy IV otrzymuje dziennik od Asi i Julii.

Pani Marzena wychowawczyni klasy IV otrzymuje dziennik od Asi i Julii.

Pan Jacek wychowawca klasy V otrzymuje dziennik od Krzysztofa i Macieja

Pan Jacek wychowawca klasy V otrzymuje dziennik od Krzysztofa i Macieja

Pani Asia wychowawczyni klasy VI otrzymuje dziennik od Miłosza

Pani Asia wychowawczyni klasy VI otrzymuje dziennik od Miłosza

Cztery pory roku w obrazach

Na korytarzu szkolnym jest mnóstwo obrazów. Opisują one w malowniczy sposób przyrodę wokół Wilkowyi w czterech porach roku. To obrazowy pokaz projektu Szkoły z Klasą 2.0. Obejrzyjcie

YouTube Preview Image

Miasto moich marzeń – grupa chłopaków

YouTube Preview Image

Miasto moich marzeń dziewcząt

Klasy gimnazjalne realizowały między innymi projekt Miasto moich marzeń. Uczniowie wykonywali makiety miast, fotografowali je i wykonali prezentację w MovieMakerze.

YouTube Preview Image

Blog gimnazjum

Witam!

Cieszę się z naszego blogu, chociaż nie jest to jednak blog uczniów, ale blog dla uczniów. Ale dobrze, bo wielu z was jeszcze nie ma nawyku wypowiadania się na blogach. Dobrze, że czytają i potem dyskutują. Tak jest też dobrze. Zachęcam was jednak na blog gimnazjalny prowadzony przez Roberta z Ib. Jego blog i wypowiedzi zostały zauważone przez Szkołę z Klasą.

Blog Roberta Banaszaka

Blog Roberta Banaszaka

link do blogu Roberta http://blogiceo.nq.pl/gimwilkowyja/

Wręczenie dziennika elektronicznego nauczycielom

Dzisiaj Miłosz podjął się misji. Jeszcze raz sprawdził działanie dziennika klasy VI i wręczył pani Joannie, wychowawcy klasy wydruki i płytę z dziennikiem. Obiecał pomoc w wypełnianiu dziennika danymi z II półrocza.

Wreczenie dziennika wychowawcy

Miłosz przy pracy nad dziennikami

Miłosz przy pracy nad dziennikami

Wprowadzanie danych do dziennika elektronicznego

Dzisiaj zespoły z klasy IV i V wprowadziły dane z I półrocza do arkusza dziennika elektronicznego wykonanego w OpenOffice z pomocą uczniów gimnazjum i klasy VI. W klasie IV wprowadzała Asia z koleżankami, a w klasie V Maciej i Krzysztof z kolegami. Trzeba jeszcze teraz sprawdzić działanie i zastanowić się nad ulepszeniem. Testowanie musi się odbyć z pomocą wychowawcy, bo plik ma być pomocą w jego pracy. Pozostał do zrobienia plik dla klasy VI.

Mamy opis projektu na YouTobie

W pracy pomogli nam uczniowie klasy I gimnazjum. Wykonali skany ekranów podczas tworzenie pliku dziennika elektronicznego dla klasy IV w Open Office. Obejrzyjcie!

YouTube Preview Image

Elementy pogody

Przy pracy

Trzecie zadanie wykonywała klasa IV. W wyszukiwarce Google mieli odnaleźć strony związane z hasłem „pogoda” i „elementy pogody”. Znaleźliśmy pogodę naszego regionu w onet.pl a w wikipwdii omówione elementy pogody podobnie jak w podręczniku. Na stronie bryg.pl dotarliśmy do informacji z zakresu liceum. Trochę trudne.

Lekcja języka angielskiego

Korzystaj ze słowników języka angielskiego online www.translatica.pl, web1.ling.pl oraz www.google.pl/tłumacz i przetłumacz na język angielski zdanie „Pracuję nad kodeksem technologii informacyjno – komunikacyjnej” Wyniknęły w ten sposób różne rozwiązania, które musiała rozstrzygnąć pani Joanna. Odnaleźliśmy zwrot „Code ICT” to znaczy „Kodeks TIK”

Surfuj bezpiecznie

    Chłopcy z klasy V z ochotą przystąpili do strony surfujbezpiecznie.pl

    Surfuj bezpiecznie

    . Powiedzieli, że są to sprawy bardzo ważne. Byli bardzo zainteresowani. Na stronie surfujbezpiecznie.pl znaleźli zasady bezpiecznego korzystania z Internetu i większość z nich wypisali do zeszytu.

    * Uważaj na to, co ściągasz z Internetu, jakie strony odwiedzasz i jakie aplikacje uruchamiasz

    * Regularnie twórz kopie zapasowe swoich ważnych danych

    * Nie spotykaj się z nieznajomymi poznanymi w sieci

    * Nie zamieszczaj swoich danych w Internecie

    * Chroń dzieci przed zagrożeniami występującymi w Internecie

    * Uważaj na programy szpiegujące (ang. spyware)

    * Chroń swoje poufne dane, strzeż się phishingu

    * Miej ograniczone zaufanie do wiadomości e-mail niewiadomego pochodzenia

    * Używaj silnych haseł

    * Stosuj zapory ogniowe „firewall”

    * Używaj programu antywirusowego

    * Na bieżąco uaktualniaj system operacyjny i aplikacje

    Uczniowie postanowili o wielu sprawach rozmawiać z dorosłymi, aby mogli chronili swoje komputery.

Mini kodeks

Mini Kodeksu dobrych zasad podczas stosowania technologii informacyjno – komunikacyjnej

Szkoła Podstawowa

Zastanów się nad zasadami kodeksu i za pomocą punktacji od 1 do 10 zaznacz ich ważność w stosowaniu w życiu.

1.Uczymy się informatyki na lekcji i w domu

2.Korzystamy z notebooków na lekcjach z różnych przedmiotów

3. Mamy prawo do wypowiadania się na blogach i forach

4. Korzystamy z komputera w pisaniu zadań domowych i prac

5. Wiadomości z Internetu porównujemy z wiarygodnym źródłem wiedzy

6. Korzystamy tylko z legalnego oprogramowania, ściągamy materiały z legalnych źródeł

7. Nie podpisujemy się pod cudzymi pracami ściągniętymi z Internetu

8. Stosujemy zasady bezpiecznego korzystania z Internetu

9. Stosujemy zasady dobrego wychowania podczas komunikowania się

10. Współpracuję z dorosłymi podczas pracy z komputerem

Subskrybuj kanał RSS

Kategorie

Karta projektu

Dziennik elektroniczny

zamknij [x]

KARTA PROJEKTU

Szkoła Podstawowa w Wilkowyi (Wilkowyja)

I. Podstawowe informacje - zespół uczniowski i wybrane tematy projektu

Temat projektu Dziennik elektroniczny
Zespół uczniowski Uczniowie klasy VI, a w szczególności Marcin, Miłosz, Amadeusz, Krystian oraz pomocnicy z klasy IV i V (podpisy uczniów)
Nauczyciel opiekun Anna Muzyka (podpis nauczyciela)
Problem Projekt polega na opracowaniu arkusza do obliczania średnich z półrocza uczniów i klasy. W arkuszu gromadzone będą stopnie przez trzy lata trwania szkoły podstawowej IV – VI. Pomysł na projekt podsunęli nauczyciele podczas omawiania realizacji zadań TIK na radzie pedagogicznej. Dzieci zainteresowały się tym pomysłem, ale zauważyły, że nie wszystkie dane mogą wpisywać. Trudność polega na tym, że mało kto z uczniów potrafi działać sprawnie w arkuszu, aby to wykonać. Głównym więc zadaniem projektu będzie wdrażanie umiejętności tworzenia arkusza i wykonywania w nim obliczeń.

II. Określenie celów projektu i zaplanowanie etapów realizacji

a) Główne cele
„Czego chcemy się dowiedzieć?” i/lub „Co chcemy osiągnąć?” Głównym celem realizacji projektu jest rozwój uczniów w kierunku stosowania technologii informacyjno – komunikacyjnej. Podczas realizacji projektu uczniowie maja rozwinąć swoje umiejętności z matematyki i informatyki.
b) Planowanie etapów realizacji projektu
Główne zadania Działania Uczniowie odpowiedzialni Terminy realizacji Informacja o wykonaniu
Etap naukiWykonanie prostego arkusza do obliczania średnich ocen, Marcin, Darek, Krystian, Miłosz22.03.2011Wykonano, to była wspaniała zabawa
Etap konsultacjiKonsultacja z nauczycielami wychowawcami i tworzenie projektu arkuszaMarcin, Darek, Miłosz, Krystian, Michał, Zosia29.03.2011Wykonano
Etap tworzeniaWykonanie tytułów do arkusza, Wykonanie arkusza z funkcjami jeżeli i licz,jeżeli; Wykonanie prostego arkusza do obliczania sprawowaniaMarcin, Darek, Miłosz, Krystian, Michał, Zosia18.04.2011Wykonano samodzielnie i przesłano na maila
Wprowadzanie funkcjiMarcin, Darek, Miłosz, Krystian, Michał18.04.2011wykonano i przesłano na maila obrazy z tych działań
Tworzenie prezentacji ze skanów ekranuUczniowie gimnazjum3.05.2011Przesłanie na maila skanów ekranów. Umieszczenie na serwerze jAlbum
Etap wdrażaniaWpisywanie nazwisk do arkuszy, wpisywanie ocen z I półroczazespoły klasowe IV, V i VI13.05.2011Zespoły klasowe wprowadzają dane z I półrocza i testują arkusze
Etap końcowyAnaliza i ocena arkusza z wychowawcamizespoły wykonawcze i zespoły klasowe27.05.2011Sporządzono film w MowieMakerze i umieszczono na Yuotubie z wykonania dziennika elektronicznego.

III. Konsultacje z nauczycielem

Terminy Temat Uczestnicy konsultacji Imię i nazwisko nauczyciela
22.03 Jak wykonać prosty arkusz? zespół tworzacy arkusz Anna Muzyka
29.03 Proste funkcje w arkuszu zespół tworzacy arkusz Anna Muzyka
18.04 Opis wykonania arkusza prezentacja w jAlbumie zespół wspomagajacy Lucyna Muzyka
13.05 Praca z danymi z dziennika Zespoły klasow wychowawcy klas
27.05 Analiza działania dziennika Zespół tworzacy dziennik Anna Muzyka i wychowawcy

IV. Publiczne przedstawienie rezultatów projektu

Termin prezentacji 31.05.2011
Miejsce prezentacji sala komputerowa
Forma prezentacji wyświetlanie z laptopa
Udział członków zespołu członkowie zespołu tworzącego dziennik, zespoły klasowe
Odbiorcy nauczyciele uczacy w szkole podstawowej

drukuj kartę

Karta działania

Dyskusja nad pierwszym dziennikiem elektronicznym

zamknij [x]

KARTA DZIAŁANIA

Szkoła Podstawowa w Wilkowyi (Wilkowyja)

ZadanieDyskusja nad pierwszym dziennikiem elektronicznym

a) Planowanie

Działania Uczniowie wykonujący działanie i ich role Źródła informacji, materiały i zasoby Sojusznicy Termin wykonania
Rozmowy z wychowawcamigrupy poszczególnych klas: Asia IV, Maciek V, Miłosz VIArkusz kalkulacyjny Calk lub Exel, pierwszy dziennik z danymi, wydrukinauczyciel informatyki, dyrektor20.05.2011

b) Realizacja i samoocena

Co i jak zrobiliśmy?
Co stanowiło dla nas trudność i jak ją pokonaliśmy?
Czego się nauczyliśmy?

drukuj kartę

Ostatnio dodano

Nasz czas

Listopad 2017
P W Ś C P S N
« lip    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

RSS BLOG Szkoły z Klasą 2.0


css.php