Reklama – blaski i cienie….

Jak myślisz, czy reklamy działają na Ciebie? Czy są w stanie Cię przekonać? Czy wpływają na Twoje decyzje? Większość osób odpowie, że na nich reklama nie działa, że wiedzą czego chcą także dokonując zakupów i nic ani nikt nie jest w stanie zmienić ich zdania.  Jak się jednak okazuje nie koniecznie musimy być świadomi tego jak faktycznie działa na nas reklama. Badania psychologiczne wskazują na to, że czy tego chcemy czy nie, a także czy jesteśmy tego świadomi czy też nie, reklama jak najbardziej oddziałuje na to co kupujemy. Zastanówmy się ile razy weszliśmy do sklepu z zamiarem kupienia tylko mleka, a wyszliśmy z czekoladą, butelką wody, mnóstwem innych rzeczy, a przy okazji z mlekiem (choć czasem nawet bez niego). W dodatku często wchodząc do sklepu wiemy jakiej marki produkt chcemy kupić, a przy kasie okazuje się, że jednak płacimy za produkt innej marki.

Wygląda na to, że musimy pogodzić się z tym, że manipulacja zawarta w reklamie wpływa na każdego z nas – oczywiście na jednych bardziej, na innych mniej. Jednak w dużej mierze wybory jakie dokonujemy w sklepie są między innymi efektem oglądanych reklam.

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o reklamach, zgłębić mechanizmy jakie wykorzystują twórcy haseł reklamowych, polecamy serdecznie poniższe artykuły:

  • „Drażni, mami, informuje…” autorstwa dr Piotra Drzewieckiego - medioznawcy i dziennikarza. Autor ponad 100 publikacji naukowych i popularnonaukowych o mediach m.in. programu i podręcznika edukacji medialnej;
  • „Reklama. Jak się oprzeć manipulacji” - wywiad w „Polityce” z prof. Andrzejem Falkowskim - ekspertem m.in. w dziedzinie zachowań konsumenckich, który współpracował z wieloma wielkimi markami przy powstawaniu ich kampanii, czy haseł reklamowych.;
  • Zapraszamy do reklamy opracowany przez Alicję Pacewicz i Tomasza Merta.

 

Monika, CEO

Ten wpis opublikowano w kategoriach: Bez kategorii, Młodzi i media, Prasa, Radio, Telewizja z tagami: , , , , , , . Dodaj do zakładek ten link.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge