Kampanie społeczne czyli reklama w służbie idei

Czy reklama zawsze musi służyć jedynie podbijaniu wskaźników sprzedaży?
Niekoniecznie.
Znacie kampanie społeczne?
To taki sposób użycia reklamy, który wykorzystując jej skuteczność i operując z pozoru tymi samymi środkami przekazu wspiera działania społeczne, nastawione na poprawę jakiejś sytuacji, sprzeciw wobec pewnych zachowań czy promocję określonych działań.
Zazwyczaj kampanie takie skupiają się na istotnych problemach społecznych np. związanych z przemocą, promocją zdrowego stylu życia, tolerancji, walki z chorobami.
W Polsce portal www.kampaniespoleczne.pl zbiera i komentuje przeróżne reklamy społeczne z całego świata.
Część z nich to znane  i aktualne działania jak choćby międzynarodowy projekt „Nazywam się miliard” czyli „One billion rising” - kampania sprzeciwiająca się przemocy na tle płciowym głównie wobec kobiet. Kampania polegała na… tańczeniu! A chodziło to, by zamanifestować siłę wielu tańczących wspólnie kobiet, z których według statystyk, 1/3 doświadcza w życiu przemocy. Filmy poparcia dla akcji nakręcili m.in. Robert Redford, Jessica Alba czy Jane Fonda. Chcecie wiedzieć więcej? Kliknijcie w nazwę kampanii.

Inne reklamy promują np. higienę psychiczną poprzez… adopcję psów!
(Antydepresant na czterech łapach)

Znaleźć można tez polskie kampanie społeczne, jak choćby obecna dziś na naszych ulicach Reklama zrobiona dla pieniędzy zachęcająca do przekazania 1% dla Fundacji Hospicyjnej.

Czasem, portal odnosi sie także do debaty medialnej na temat etyczności niektórych relkam – co sądzicie o tej – BO ZUPA BYŁA PRAWDZIWA?

Jak przeprowadzić kampanię społeczną? Można zainspirować się reklamami takimi jak te powyższe, ale można również odwiedzić stronę http://www.dzialasz.pl, gdzie dowiecie się wszystkiego o społecznych kampaniach i ich oddziaływaniu. W ramach DZIAŁASZ.PL aktywni są młodzi ludzie organizujący zbiórki dla powodzian, angażują się w wolontariat czy lokalne stowarzyszenia. Przyjrzyjcie się ich pracy – może znajdziecie tam coś dla siebie?

Co sądzicie o przedstawionych kampaniach społecznych? Czy uważacie, że jest to dobry sposób na poruszanie problemów społecznych – często bardzo trudnych i bolesnych tematów?

Maja CEO

Ten wpis opublikowano w kategoriach: Bez kategorii, Młodzi i media, Prasa, Radio, Telewizja z tagami: , , , . Dodaj do zakładek ten link.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge