Jesteśmy tuż po konferencji „Edukacja medialna. Jak to się robi?” z udziałem nauczycieli, bibliotekarzy, metodyków, edukatorów i ekspertów.
Oprócz warsztatów, na których zaprezentowane zostały metody pracy z uczniami w ramach edukacji medialnej, na uczestników konferencji czekało Medialne World Café. Przy ośmiu stolikach tematycznych toczyły się burzliwe rozmowy o tym, czym jest edukacja medialna i jak ją zmieścić w grafiku szkolnym. Każdy z uczestników mógł odwiedzić czterech ekspertów. Po ostatniej sesji odbył się panel podsumowujący spotkania.
Dziękujemy serdecznie wszystkim uczestnikom za wspaniałą atmosferę, aktywny udział i zaangażowanie.
Gorące podziękowania dla naszych ekspertów:
Doroty Góreckej i Elizy Hetkowskej z Fundacji Nowoczesna Polska za przypomnienie nam jak ważne są kompetencje medialne w kształceniu młodych ludzi;
Tima Verbist i Joanny Krawczyk z Evens Foundation za przykłady edukacji medialnej za granicą;
Katarzyny Michalskiej z Gimnazjum nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Bytomiu za podzielenie się pomysłami jak edukować medialnie w szkole;
Marcina Grudnia i Michała Horbulewicza z Fundacji Nowe Media za przybliżenie platformy Qmam, która pozwala tworzyć interaktywne gazetki szkolne;
Natali Bugalskiej, Anny Derwich i Weroniki Kann z Narodowego Instytutu Audiowizualnego za przybliżenie serwisu edukacyjnego Ninateka.pl;
dra Jacka Wasilewskiego i Anny Sienkiewicz–Rogowskej z Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej za wskazówki, jak rozmawiać z młodzieżą o filmie;
Grzegorza Piechoty z „Gazety Wyborczej” za opowieść o tym, jak media mogą zmieniać świat na przykładzie kampanii społecznych;
dra Andrzeja Garapicha z Polskich Badań Internetu za wskazówki, jak uczyć krytycznego odbioru reklam.
Wkrótce na naszym blogu pojawi się dłuższa relacja z wydarzenia oraz galeria zdjęć.
Organizatorzy CEO