Kampanie społeczne. To dobry pomysł!

curtain-165488_640Niektórzy mylą ją z reklamą inni nie zawsze wiedzą co ma na celu. Czy wiemy czym dokładnie jest kampania społeczna? Jak wygląda?

Jak możemy przeczytać na NGO.pl:

Kampania społeczna to nic innego, jak kampania promocyjna z tą różnicą, że jej efektem nie będzie zysk. O ile w kampaniach promocyjnych celem jest promocja produktu, czy usług, która przynieść ma wymierny wynik sprzedażowy, to w kampaniach społecznych chodzi o promocję idei. Celem kampanii społecznej jest zazwyczaj wywołanie zmian postaw społecznych wobec danej idei czy problemu.

W przypadku organizacji non-profit kampanie promocyjne to zazwyczaj kampanie społeczne, gdyż celem takich organizacji nie jest osiągnięcie korzyści finansowych.

Fundacja Komunikacji Społecznej organizuje konkurs „na Kampanię Społeczną Roku 2013”, który ma na celu profesjonalizację marketingu społecznego w Polsce.  Umożliwia on ocenę dobrych praktyk oraz wymianę opinii na temat kampanii realizowanych w Polsce i na świecie.

Już po raz szósty eksperckie jury wybrało najlepsze kampanie społeczne roku. Najczęściej poruszanymi tematami kampanii społecznych w 2013 roku były: zachowanie na drogach, oszczędzanie energii i równouprawnienie mniejszości seksualnych. Kampanie wykorzystano też   w celu wsparcia dialogu społecznego i to z obu stron „barykady” – jak w przypadku obniżenia wieku  szkolnego . Nie zabrakło kontrowersyjnych haseł, jak „Zespół Downa jest jak plama na koszuli, której  nie możesz sprać”, czy kampanii – jak „Sex w moim mieście” skierowanej do gejów. Pojawiły się też  nowe, dotąd nieporuszane w kampaniach problemy, jak stalking, marginalizacja lekcji wf czy poprawa  wizerunku komornika.

„To wszystko wskazuje, że narzędzie, jakim jest kampania społeczna jest coraz chętniej i częściej  wykorzystywane do rozwiązywania nie tylko głównych problemów społecznych. Polacy zrozumieli, że dzięki kampaniom mogą zmieniać postawy społeczne, wizerunek czy też lobbować i komunikować zmiany stosunkowo niewielkim kosztem” mówi Paweł Prochenko, prezes Fundacji Komunikacji Społecznej, organizatora konkursu.

Najlepszą kampanię w kategorii Akcje Zaangażowane Społecznie wybiorą  internauci. Do 26 marca za pośrednictwem portalu kampaniespoleczne.pl można ocenić i wskazać najciekawszą kampanię przygotowaną przez osoby prywatne, niezrzeszone w żadnych instytucjach, stowarzyszeniach czy też fundacjach. Zachęcamy do oddawania swoich głosów.

Oddać swój głos i przeczytać więcej o poszczególnych kampaniach można: tutaj.

Ten wpis opublikowano w kategoriach: Bez kategorii, Wydarzenia z tagami: , . Dodaj do zakładek ten link.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge