Kolejne kampanie za nami!

Coraz więcej uczestników programu Włącz się! z sukcesem zakończyło realizację swojej kody1kampanii społecznej. Podziwiając Waszą kreatywność i pomysłowość chcielibyśmy, abyście stanowili dobry przykład i inspirację dla innych, dlatego też przedstawiamy szczegóły kolejnych, świetnie zrealizowanych przedsięwzięć. Dzisiaj naszymi bohaterami będą uczniowie z II Liceum Ogólnokształcącego w Krasnymstawie oraz gimnazjalistki uczęszczające do Gimnazjum nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Bytomiu.

 

Czytaj – o nic nie pytaj!

„Są fajniejsze rzeczy niż czytanie książek”, „Nie czytam książek” – to tylko niektóre odpowiedzi, jakie usłyszeli licealiści od swoich kolegów i koleżanek, w trakcie przeprowadzania sondy dotyczącej czytelnictwa książek. Dla porównania, pojawiło się też kilka odpowiedzi uzyskanych od osób dorosłych. Przekonajcie się sami, co mieszkańcy Krasnegostawu mówią na temat czytelnictwa w materiale filmowym będącym elementem diagnozy przeprowadzonej na potrzeby kampanii:

YouTube Preview Image

czytaj nie pytajPo usłyszeniu takich odpowiedzi, nie dziwi nas decyzja dotycząca tematyki tej kampanii społecznej. „Czytaj – o nic nie pytaj!” to bardzo chwytliwa nazwa dla akcji, której podjęli się licealiści. Podstawowym zadaniem, jakie zostało zrealizowane ze świetnym rezultatem, było stworzenie plakatu reklamującego działania. Dzięki temu cała szkoła mogła się dowiedzieć o planach uczniów. Ponadto, ogłoszenie o rozpoczęciu kampanii pojawiło się na stronie internetowej szkoły, co również bardzo dobrze wpłynęło na liczbę osób, które miały okazję dowiedzieć się o przedsięwzięciu.

Głównym celem kampanii było uświadomienie młodzieży, jak wiele korzyści niesie za sobą czytanie. Podczas rozmowy przeprowadzonej z kolegami z klasy inicjatorki akcji dowiedziały się, że młodzi ludzie poświęcają swój wolny czas na innego rodzaju rozrywki niż czytelnictwo. Najbardziej popularnymi sposobami spędzania wolnego czasu wskazanymi przez młodzież było oglądanie telewizji oraz surfowanie w Internecie. Uczniowie podkreślali również, że lektury szkolne nie są dla nich przyjemnością, co ma wpływ na niechętny stosunek do książek.

Biorąc pod uwagę opinię swoich rówieśników, licealistki przeprowadziły w szkole I Powiatowy Konkurs Czytelniczy „My jednak czytamy”. Konkurs ten miał zachęcić uczniów konkurs powiatowy1do zwiększenia swojej aktywności czytelniczej. Zadaniem, ocenianym przez jury, było przedstawienie recenzji swojej ulubionej książki. Dzięki takiej formie pojawiła się realna szansa na zainteresowanie innych ciekawymi pozycjami książkowymi. Mamy nadzieję, że konkurs będzie cyklicznie organizowany w waszej szkole, a osoby zainteresowane wynikami zapraszamy do odwiedzenia bloga dotyczącego kampanii.

 

W poszukiwaniu Luckiego

Czy można zrobić kampanię o czymś tak mało namacalnym jak szczęście? Czy w ogóle przeprowadzenie takiej kampanii jest możliwe i jak zainteresować tym tematem gimnazjalistów? Na te i inne pytania rewelacyjną odpowiedź znalazły uczennice Klasy Aktywności Twórczejkod w bytomskim gimnazjum. Na potrzeby swojej kampanii stworzyły grę fabularną z wątkiem kryminalnym, która polegała na odnalezieniu zaginionego kilka lat temu ucznia o imieniu Lucky. Gra rozpoczęła się w poniedziałek, kiedy to na tablicy informacyjnej zawieszonej przy sekretariacie pojawił się pierwszy kod QR. Okazało się, że po odczytaniu tego kodu pojawiła się pierwsza wskazówka dotycząca Luckiego. Taki sposób komunikacji organizatorek z uczestnikami był dla wszystkich bardzo atrakcyjny i wszyscy chętnie podjęli się poszukiwania kolejnych, skrzętnie ukrytych wskazówek.

Podczas kilku dni rozwiązywania zagadki dziewczyny wykazały się kody1inwencją twórczą i pomysłowością, między innymi jeśli chodzi o ukrywanie kolejnych kodów. Na potrzeby swojej kampanii dziewczyny zaangażowały kolejne, bardzo nowoczesne i popularne narzędzie jakim jest Facebook. Możecie zajrzeć na stronę stworzoną przez dziewczyny, gdzie znajdziecie przydatne porady dotyczące tego, co trzeba robić, aby być szczęśliwym.

Jednym z zadań, które musieli rozwiązać uczestnicy zabawy, aby uzyskać kolejne wskazówki dotyczące Luckiego, było rozwiązanie wzoru na szczęście. Dzięki odpowiedziom na kilka prostych pytań i podstawieniu wyników do wzoru: Szczęście = P + (5xE) + (3xH), możemy się przekonać o tym, co dla nas znaczy szczęście. Chcielibyście sprawdzić rozwiązanie tego równania? Niezwłocznie zajrzyjcie na stronę, którą dziewczyny stworzyły, aby podzielić się z Wami wrażeniami i przebiegiem gry.

A tutaj jeszcze małe filmowe podsumowanie z poszukiwań Luckiego:

YouTube Preview Image

 

Świetne akcje, świetne tematy, świetne rezultaty! Kolejne przykłady wzorowo zrealizowanych kampanii społecznych! Mamy nadzieję, że jesteście zainspirowani do nowych, ciekawych działań! :D

Ten wpis opublikowano w kategoriach: Bez kategorii, edycja 2014/15, Inspiracje, kampanie społeczne, Młodzi i media, Włącz się! Młodzi i media. Dodaj do zakładek ten link.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge