Co słychać na uczniowskich blogach?

blogi1Ferie już za nami, mijają kolejne tygodnie roku szkolnego, dlatego warto zrobić przegląd aktywności na blogach uczniowskich realizujących projekty w programie „Włącz się. Młodzi i media”.

 

 

 

Zimowe ferie za nami, słońce coraz śmielej wynurza się zza chmur, więc stwierdziliśmy, że nadszedł czas zrobić krótki przegląd aktywności na uczniowskich blogach. Miejmy nadzieję, że zachęci to uczniów do jeszcze większego zaangażowania w projekty programu „Włącz się. Młodzi i media” i dzielenie się efektami pracy na swoich blogach.

Bardzo aktywne i kreatywne są autorki i autorzy bloga Medialna SSP. Uczniowie Samorządowej Szkoły Podstawowej w Gościcinie postanowili zgłębić tajniki nowych technologii i używają skanera kodów QR. Co istotne, nie tylko pokazują jak można z niego korzystać, ale także wykorzystują go do celów praktycznych, poprzez kody zadając pytania czytelniczkom i czytelnikom. Spróbujcie wziąć udział w zabawie!

Uczniowie Gimnazjum nr 2 im. Królowej Jadwigi z Działdowa na swoim blogu Oczytani przedstawiają efekty swoich ciekawych działań. Warto zwrócić uwagę chociażby na akcję „Czytanie nie boli”, której podstawą jest przedstawiony na blogu dekalog książkowy. Na stronie można zapoznać się z interesującymi wynikam ankiety dotyczącej czytelnictwa przeprowadzonej w szkole. Okazało się, że respondenci mają naprawdę dużą i urozmaiconą wiedzę o literaturze. Choć z przykrością trzeba zaznaczyć, że znaleźli się uczniowie nielubiący czytać, miejmy nadzieję, że uda się to zmienić. Właśnie dlatego wartościowa jest akcja promująca czytelnictwo czasopism młodzieżowych, która z pewnością zaprocentuje, jak nie teraz, to w „dorosłym życiu”.

Autorzy bloga Media Cafe z Gimnazjum im. Kazimierza Jagiellończyka w Rzgowie także prowadzą działania na szeroką skalę. Podczas ogólnopolskiego „Tygodnia z Internetem” (14-20 marca) w szkole odbyły się lekcje o świadomym korzystaniu z sieci i bezpiecznych e-zakupach. Kolejnym wartym uwagi pomysłem jest głośne czytanie przeprowadzane w drugich klasach, podczas których uczniowie przygotowywali dźwiękową interpretację Inwokacji Pana Tadeusza. Gimnazjaliści nieśmiało wspominają o  stworzeniu własnego audiobooka. Na blogu można zapoznać się z efektami tych zajęć.

Z kolei uczniowie Gimnazjum nr 1 w Żurominie na swoim blogu Gimbuz prezentują wyniki przeprowadzonej przez nich sondy ulicznej na temat: Czy wolisz e-booki, czy książkę tradycyjną? Co ciekawe 85% respondentów odpowiedziało, że woli książki tradycyjne. Jak piszą uczniowie na blogu: „książki sprawiają im fizyczną przyjemność – lubią ich dotykać, notować na nich, zaginać rogi. Cenią sobie dziwne rzeczy, które można znaleźć w książce – stare bilety, zakładki, liściki. Żadna aplikacja tego nie zastąpi”.

Natomiast uczennice z Zespół Szkół nr 3 w Rybniku na swoim blogu Dziewczyny na piątkę relacjonują warsztaty dziennikarskie, na których gościły dwie absolwentki szkoły, obecnie realizujące swoją pasję poprzez tworzenie blogów modowych. „Dziewczyny na piątkę” przeprowadziły wywiad z blogerkami modowymi i zapowiadają, że już niedługo umieszczą go na swojej stronie.

Oczywiście to tylko wyimek tematów podejmowanych na blogach, nie mogliśmy przedstawić wszystkich. Jednak już tak krótki opis pokazuje, że uczniowie mają bardzo różnorodne pomysły, o których potrafią pisać w interesujący sposób. Liczymy na dalszą aktywność, organizowanie kolejnych akcji i dzielenie się nimi na blogach uczniowskich. Zachęcamy do odwiedzania witryn wszystkich szkół uczestniczących w programie. Powodzenia!

Ten wpis opublikowano w kategoriach: Bez kategorii, Edycja 2015/16, Młodzi i media. Dodaj do zakładek ten link.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge