Jak oglądać filmy z młodzieżą?

Takie pytanie pojawia się zwłaszcza na początku, kiedy nie mamy jeszcze doświadczenia z wykorzystaniem filmu na lekcji. Dużym wsparciem będą scenariusze zajęć przygotowane do przeprowadzenia lekcji na bazie konkretnego filmu. Jednak zanim przystąpimy do pracy z filmem warto zapoznać się z treścią książki Dawida Bałutowskiego pt. „Jak oglądać filmy z młodzieżą? Film fabularny w psychoedukacji, terapii, profilaktyce”.

Znajdziemy w niej informacje o tym, jak omawiać filmy i czego unikać w trakcie rozmów. Autor przytacza  przykłady z własnego doświadczenia. Jest ono szczególnie cenne, ponieważ pracuje jako psycholog i wykorzystuje film w trakcie warsztatów, szkoleń i zajęć psychoedukacyjnych dla młodzieży. Dowiemy się zatem, czym kierować się przy wyborze filmu, jak poprowadzić warsztaty grupowe w oparciu o film i jakie metody aktywizujące warto wprowadzić na zajęciach. Książka jest skarbnicą wiedzy nawet dla tych, którzy od wielu lat wykorzystują film na zajęciach lub prowadzą szkolne kluby filmowe. Polecam!

Leave a Reply

 

*

CommentLuv badge
css.php