Wirtualna Akademia Filmoteki Szkolnej

Pierwsze spotkanie w Wirtualnej Klasie za nami! Dla mnie takie spotkania nie są nowością, gdyż uczestniczyłam w wirtualnych lekcjach w ubiegłym roku szkolnym. Za każdym razem obawiam się, czy sprzęt zadziała tak, jak powinien. To znaczy sprzęt działa, tylko nie zawsze moje umiejętności wystarczą, aby wszystko działało właściwie. A to nas nie słychać albo nie widać, albo nas nie słyszą (nie widzą). Na szczęście mogłam liczyć na pomoc ucznia Karola Domańskiego, który wgrał mi aktualne wersje potrzebnych programów. Był także, gdy zaczęło się nasze spotkanie, więc wszystko odbyło się bez problemów. Widziałam, słyszałam, oglądałam prezentowane w czasie wykładu zdjęcia i fragmenty filmów! Zwycięstwo! A warto było uczestniczyć w tym wykładzie. Dr Marta Hauschild przybliżyła nam zagadnienie debiutów w polskim kinie lat 60. i 70. Wykład pozwolił mi uporządkować wiedzę na temat „trzeciego kina polskiego”, przedstawicieli tego nurtu, bohatera filmowego i świata przedstawionego. Niektóre filmy omawiane w trakcie wykładu znajdują się w pakiecie Filmoteka Szkolna np. „Rysopis” Jerzego Skolimowskiego, „Iluminacja” i „Struktura kryształu” Krzysztofa Zanussiego czy „Żywot Mateusza” Witolda Leszczyńskiego. Warto zainteresować się tym okresem w naszej kinematografii, ponieważ filmy „trzeciego kina polskiego” z pewnością mogą zainteresować uczniów, gdyż były to filmy młodych, wybitnych reżyserów, którym udało się wykreować szczególny portret bohatera – buntownika żyjącego w świecie ukazanym w subiektywny sposób. Reżyserzy debiutujący w latach 60. i 70. stworzyli kino autorskie, które zachwyca oryginalną formą i interesującym obrazem rzeczywistości tamtych lat. Warto obejrzeć!

Ewa Magdziarz

4 Responses to “Wirtualna Akademia Filmoteki Szkolnej”

  1. emiliazuber says:

    A mi niestety nie udało się. Sprzęt działał, wiedza i umiejętności też nie stały się barierą… a nie udało mi się za sprawą dostawcy Internetu. Nie chodzi o reklamę czy też antyreklamę, ale są pewne kwestie, których nie uda się przeskoczyć. Mam nadzieję, że kolejny udział w Wirtualnej Klasie zakończy się sukcesem.

  2. Magdalena Rudnicka says:

    Potwierdzam obawy Ewy – te same emocje towarzyszyły mi podczas logowania się na platformie. I udało się, chociaż zmieniłam przeglądarkę z chrome na explorer. Wiem też, że koniecznie należy korzystać ze słuchawek (jakoś odzwyczaiłam sie od nich), o ile lepszy odbiór.
    Co do strony merytorycznej, to właśnie ten okres w polskim filmie obecnie popularyzujemy w naszym DKF. Młodzież odkrywa odległych, a jednak bliskich sobie bohaterów. W ich naturze leży bunt, niezgoda na otaczającą rzeczywistość, poszukiwanie własnej tożsamości i miejsca. A te kody są czytelne dla młodego człowieka XXI wieku. Uczniowie – pasjonaci kina nie odczuwają dykomfortu poznawczego podczas oglądania młodych bohaterów Zanussiego. Zaskoczeni są formą artystyczną obrazów lat 70 (uczestnicy spotkań DKF z klasy humanistycznej), szczególnie subiektywnym oglądem świata w czasach, gdy panowała powszechnie idea, z góry narzucona teza. W „kinie moralnego niepokoju” można znaleźć mimo wszystko jakieś tropy bliskie naszym młodym widzom.

  3. Ewa Jakubowska says:

    Moje doświadczenia z Wirtualnej Klasie
    Udało mi się zalogować, ale niestety nie widziałam , nie słyszałam tego, co się działo w Wirtualnej Klasie. Postępowałam zgodnie z instrukcją. Nie pojawił mi się ogłoszenie o nowej prezentacji. Czy dostęp mieli tylko ci, którzy zaliczyli trzy testy ? Nie spełniałam tego warunku, sądziłam , że będzie to „próba techniczna”. Mam nadzieję, że tylko to było przyczyną mojej porażki.

  4. Magdalena Nogaj says:

    Udało mi się zalogować, ale nie słyszałam wykładu, tylko fragmenty filmów. Mam nadzieję, że następnym razem będzie lepiej :-)
    Magdalena Nogaj ostatnio opublikował..Zapytaj o co tylko chcesz – sonda na bloguMy Profile

Leave a Reply

 

*

CommentLuv badge
css.php