Liga Ochrony Przyrody

W pierwszy dzień wiosny (21.03.12.r) o godz. 8:50 w Gimnazjum publicznym a. Fiedlera w Dębnie gościliśmy p. Marka Schillera , Prezesa Ligi Ochrony Przyrody.

Spotkanie odbyło się w ramach projektu edukacyjnego : „A czy znasz ty bracie młody , swoje ziemie…” Pan Marek był zainteresowany , czy młodzież orientuje się gdzie w Polsce znajdują się ciekawe miejsca pod względem przyrodniczym. Następnie przybliżył postać Aleksandra von Humboldta, przyrodnika i podróżnika niemieckiego. Był on inicjatorem ochrony przyrody i wprowadził terminarz „Pomnik przyrody”. Nazywano go „Duchowym obrońcą przyrody”. Na tablicy interaktywnej p. Marek wyświetlał zdjęcia z podróży A. Humboldta. Młodzież miała również możliwość oglądania i podziwiania zdjęć drzew , ptaków i rzek gminy Dębno . Pan Marek Schiller Bardzo pięknie opowiadał o faunie i florze okolic naszego miasta. Ukazał młodzieży gimnazjalnej piękno przyrody , którą powinniśmy szanować i chronić. Spotkanie trwało do godz. 11:10

Lekcja Medialna

Na zajęciach unijnych oraz lekcyjnych z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych nauczyciele wykonują z nami różne doświadczenia, dzięki którym łatwiej nam wyobrazić sobie niewidzialne zjawiska.

Doświadczenia pokazują na rzutniku multimedialnym wraz z zaskakującymi efektami dźwiękowymi.W poprzednim miesiącu na lekcji fizyki na temat fal dźwiękowych pani pokazała nam na rzutniku jak rozchodzą się fale dźwiękowe i jak zmienia się ich natężenie lekcja była bardzo ciekawa i mile ją wspominam, łatwo było sobie wyobrazić zjawiska niewidoczne gołym okiem. Z kolei na chemii p.Lilianna Bartosiak  pokazywała nam niedawno doświadczenie w formie prezentacji multimedialnej np. jak odbarwia się eten za pomocą wody bromowej jak otrzymywany jest wodór.

Podobało mi się szczególnie to ostatnie doświadczenie, ponieważ nie mamy pracowni chemicznej , oby można było je przeprowadzić , dobrze to obejrzeć na filmie.

Egzamin

W ramach przygotowań do egzaminu gimnazjalnego nasza nauczycielką fizyki p. Dorota Sałańska utworzyła stronę internetową www.moodle.beneakebe.com , Na której umieszcza pliki do pobrania z zadaniami z fizyki przygotowującymi nas do egzaminu.Pobieramy te zadania ,rozwiązujemy je w domu i sprawdzamy na dodatkowych zajęciach. Na stronie znajdują się też notatki dla uczniów na różne tematy lekcyjne z fizyki. Możemy je pobierać,drukować,uczyć się z nich.Ułatwia nam to naukę  fizyki która jest dość trudna. Po egzaminie zobaczymy efekty.

Poeta

W dniu 16.02.12r. w czytelni Gimnazjum Publicznego im Arkadego Fiedlera o godz. 12:30 odbyło się spotkanie uczniów z poetą , pisarzem, felietonistą , eseistą i krytykiem literackim Wojciechu Wenclem. Przybył on z Gdańska. Spotkania zainicjowała pani Danuta Ratkowska. Wraz z panem Wojciechem przybył również pan Krzysztof , który jest nauczycielem j.polskiego. Pani Dyrektor gimnazjum przygotowała dla gości poczęstunek. Panowała miła atmosfera. Na wstępie pan Krzysztof przedstawił sylwetkę pisarza. Następnie pan Wojciech Wencel czytał swoje wiersze m.in. „Ojczyzna” „Podziemne motyle” „Bajka” i „De profundis”. Poeta zaczął pisać w wieku 16 lat , ale swoją pierwszą książkę napisał w wieku 19 lat. Pisze wiersze o różnej tematyce np. o przyrodzie, dzieciach, miłości, świecie i krajobrazach. Wiersz „Ojczyzna” napisał ku pamięci p.Ani Walentynowicz. Jego tom „De profundis” jest poetyckim epitafium opowiadającym o wojnie , powstaniu warszawskim , Jest bardzo wzruszający i ma charakter narodowy. Tom poezji „De profundis” otrzymał nagrodę literacką im. Józefa Mackiewicza. Na koniec spotkania uczniowie wręczyli pisarzowi kwiaty i upominek

Tablica Interaktywna

W czytelni naszego gimnazjum znajduje się tablica interaktywna. O jej zaletach i przydatności w prowadzeniu zajęć lekcyjnych przekonaliśmy się na lekcjach matematyki. Od pewnego czasu moja kl.IIID lekcje z tego przedmiotu ma w czytelni.Nasza pani M.Kubica używa tablicy interaktywnej m.in. w celu powtórzenia materiału na sprawdzian.Uczniowie rozwiązują na tablicy zadania, powtarzając przy tym wiadomości .Pomaga to uczniom w przyswajaniu materiałów. Taka forma nauczania bardzo im odpowiada, ponieważ pozyskiwanie wiedzy odbywa się poprzez zabawę bezstresowo i na luzie.

Lekcje biologii w klasie trzeciej są dla mnie bardziej interesujące niż w poprzednich latach.Powodem tego jest używanie  przez p. Kowalczyk  pomocy dydaktycznej, jaką jest rzutnik multimedialny. Urządzenie to wyświetla obraz na ekranie oglądamy filmiki edukacyjne i teksty informacyjne. Nasza pani często korzysta z płyty dołączonej do podręcznika z biologii do kl. III. Uczniowie oglądają obraz w powiększeniu, łatwiej im rozwiązywać zadania i oglądać ilustracje z biologii (zdjęcia,animacje i schematy) W ten sposób uczniowie lepiej przyswajają materiał i zapamiętują obrazy. Lekcje biologii urozmaicone i bardzo ciekawe.

Przy pomocy rzutnika cała klasa może czytać teksty , których nie ma w podręcznikach materiały specjalnie przygotowane przez nauczycieli . Najbardziej lubię  zadania , w których dopasowuje się odpowiedzi do podawanych pytań.Bardzo podoba mi się taka forma nauczania, Notatki .Notatki dotyczące tematu lekcyjnego są wyświetlone i nauczyciel nie musi pisać je na tablicy. Utrwalanie wiadomości i wprowadzanie nowych treści bardzo ułatwia rzutnik multimedialny . Dzięki niemu lekcje j.polskiego są inne niż dotychczas, bardziej zajmuje uwagę ucznia lekcje są na luzie i potrafią uczyć.J.polski jest moim ulubionym przedmiotem. Lekcje z literatury są obecnie bardzo interesujące.Nasza pani E. Baraniecka urozmaica je, wprowadzając jako pomoc dydaktyczną rzutnik multimedialny. Jest on używany do oglądania np. sfilmowanych lektur, co pomaga uczniom w pisaniu testów.Dzięki rzutnikowi multimedialnemu łatwiej jest opisywać powiększone ilustracje i wykonywać zadania na ich temat. Pani Baraniecka powiedziała : Na j.polskim oglądamy poprzez rzutnik obrazu , w tedy łatwiej je interpretować ” i zupełności zgadzam się z panią.

Wykorzystanie nowoczesnych technologi informacyjnych w szkole

Uczestnicy debaty na temat ,,Wykorzystywania Technologii Informacyjno-komunikacyjnej"

css.php