AKTYWNA PRZERWA – HULA HOP

Pani Sylwia Mencewicz wychowawczyni klasy II, zaproponowała nam aktywną przerwę na świeżym powietrzu z wykorzystaniem Hula Hop :)

HULA HOP – KTO PIERWSZY?

Stańcie w kółku I trzymajcie się za ręce. Gracze przechodzą przez hula tak, żeby przeszło ono jak najszybciej do następnej osoby. Można użyć więcej niż jedno hula jednocześnie, ważne jest , żeby poruszać się w tym samym tempie i kierunku, co wszyscy. Gramy do momentu aż wszyscy przejdą przez hula :)

Bardzo dobrze sprawdza się ta konkurencja na zawodach sportowych.

Zapraszam do obejrzenia filmiku:

https://drive.google.com/open?id=0B1CUAJrx6qXWNzEtVFdaYnVRS1U

Na filmiku poniżej, widać, że do klasy II dołączyła klasa IV

https://drive.google.com/open?id=0B1CUAJrx6qXWVUd2OGZsN05QZ0U

 

 

INNOWACYJNE ZAJĘCIA POZALEKCYJNE – TAŃCE

Już od pierwszego semestru w naszej szkole, w każdą środę odbywają się zajęcia z tańca. Dzieci chętnie z uśmiechem na twarzy uczestniczą w tych zajęciach. Na zajęciach ćwiczą nie tylko kroki, lecz także poprawiają swoją sprawność ruchową, koordynację, muzykalność oraz przełamują barierę wstydu. Kontakt z muzyką  pozytywnie wpływa na psychikę młodego człowieka. Uważa się także, że taniec i muzyka sprawiają, że dziecko  rozwija swoją kreatywność, a także pozytywnie reaguje na sztukę,  w innych jej odmianach. Nauka tańca ćwiczy również pamięć motoryczną.

W niedzielę 19 kwietnia 2016 r, w Urzędzie Dzielnicy Targówek miał miejsce Turniej Tańca grup zespołowych i par. Uczniowie naszej Szkoły godnie ją reprezentowali. Wróciliśmy z medalami i pucharem. Gratulujemy

tance 4 tance 5 tance w tance wystep

Poniżej zamieszczam kilka filmików. Są to filmiki z prób oraz z występu .:

https://drive.google.com/open?id=0B1CUAJrx6qXWQ1kzdUV2ZndocEE

https://drive.google.com/open?id=0B1CUAJrx6qXWeVhzMENSRldyT0E

https://drive.google.com/open?id=0B1CUAJrx6qXWckgwYjhXemlIekE

https://drive.google.com/open?id=0B1CUAJrx6qXWazNkY2NMYTdrU3c

INNOWACYJNE ZAJĘCIA POZALEKCYJNE- RAJD ROWEROWY

TRZYMAJ FORMĘ PONAD NORMĘ CZĘŚĆ 2

RAJD-ROWEROWY-PLAKAT

REGULAMIN RAJDU ROWEROWEGO

Organizatorem rajdu jest Niepubliczna Szkoła Podstawowa Szkoła Przyszłości”.

Regulamin określa zasady i reguły uczestnictwa.

Wysłanie maila ze zgłoszeniem do koordynatora rajdu-

Renaty Rębisz (r.rebisz@szkolaprzyszlosci.edu.pl) jest równoznaczne z akceptacją poniższego Regulaminu.

1. W czasie udziału w wyprawie należy przestrzegać zasad o bezpieczeństwie w ruchu drogowym:

- kolumna może liczyć nie więcej niż 15 osób,

- na początku grupy jedzie przewodnik, którego nie wyprzedzamy,

- na drodze publicznej jeśli są dwie grupy odległość między nimi nie może być mniejsza niż 200 m.,

- poruszamy się wyłącznie ścieżkami rowerowymi,

- odległość rowerzystów w grupie powinna być bezpieczna tj. 3 – 5 m.,

- dopuszczalna jest jazda 2 uczestników wycieczki obok siebie, jeśli nie stwarza to zagrożenia dla innych uczestników ruchu drogowego,

- podczas jazdy w grupie każdy z uczestników zobowiązany jest do indywidualnego przestrzegania zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym,

- na wyprawę nie zabieramy osób jeżdżących bez kasku,

- niedopuszczalne są manewry wyprzedzania, szarżowania, wyścigi i inne zagrażające bezpieczeństwu,

- za bezpieczeństwo dziecka odpowiada Rodzic (lub prawny opiekun, który został wcześniej zgłoszony)

2. Uczestnik wyprawy powinien posiadać:

- technicznie sprawny rower

- podstawowe narzędzia rowerowe (na wszelki wypadek)

- właściwy do warunków atmosferycznych ubiór

- KASK!!!

- woda

3. Organizator nie bierze odpowiedzialności za zachowanie, niedostateczne przygotowanie do podróży, niestosowanie się do przepisów ruchu drogowego oraz wypadki spowodowane przez uczestników wycieczki oraz osób trzecich.

4. Organizator nie bierze odpowiedzialności za rzeczy i inne mienie będące własnością uczestników wycieczki, które zostało zniszczone, zagubione lub skradzione.

5. Wycieczkę prowadzi koordynator (lub wyznaczona przez niego osoba dorosła), który dyktuje tempo, wybiera drogę, wyznacza osoby do pomocy przy prowadzeniu wycieczki.

6. Nad uczestnikiem- uczniem opiekę sprawuje Rodzic. Przyjmowane są jedynie zgłoszenia w połączeniu Rodzic- Dziecko.

7. Do Regulaminu dołączona jest mapa (poruszamy się po ścieżkach rowerowych).

8. Trasa ma swój początek na parkingu Pizzy Hut przy ul. Łabiszyńskiej (przy Tesco, gdzie można ewentualnie zostawić samochód), finałem jest polana w Lesie Młocińskim (niedaleko McDonalds).

9. Uczniowie, którzy nie opanowali jazdy na rowerze do tego stopnia, aby przemierzyć dystans około 10km w jedną stronę mogą dojechać na miejsce (Las Młociński) w dowolny sposób i spędzić z nami miło czas.

10. Na polanie jest możliwość skorzystania z ogniska (są wyznaczone paleniska, przygotowane gałęzie). Uczestnicy zabierają ze sobą prowiant we własnym zakresie.

HARMONOGRAM RAJDU ROWEROWEGO

21 MAJA (SOBOTA)

10:00 zbiórka pod Pizzą Hut

10:15 wyrusza grupa I

10:30 wyrusza grupa II

10:45 wyrusza grupa III

(przyporządkowanie do grup będzie znane po zakończeniu zapisów, tak aby każdy przyjechał na swoją godzinę)

0koło 12:00 wszystkie grupy docierają na miejsce

Aktywności do wyboru:

- ognisko (prowiant we własnym zakresie)

- plac zabaw dla dzieci

- wycieczka rowerowa w głąb lasu (chętne osoby)

- przeprawa promem i powrót do domu (prom zabiera max 15 osób z rowerami, wypływa o pełnych godzinach)

14:00 zakończenie rajdu i powrót do domu we własnym zakresie

Osoby chętne mogą zostać bez ograniczeń czasowych.

Wydarzenie od momentu dojechania do Lasu Młocińskiego przybiera luźny charakter i nie narzuca się form spędzania czasu.

Pełną odpowiedzialność za uczestnika rajdu (dziecko) pełnią Rodzice.

Koszt rajdu to 12zł od uczestnika- dziecka na zakup opaski startowo- pamiątkowej.

Wysłanie maila ze zgłoszeniem do koordynatora rajdu-

Renaty Rębisz (r.rebisz@szkolaprzyszlosci.edu.pl) jest równoznaczne z akceptacją poniższego Regulaminu.

Na zgłoszenia i wpłaty 12zł czekam do 06.05.2016

 mapka

http://www.mapa-polski.com.pl/

Po 21 maja pojawią się zdjęcia z rajdu :) ))

INNOWACYJNE ZAJĘCIA POZALEKCYJNE-BASEN

„Trójki na makaronach” – uczniowie zostali podzieleni na 3 zespoły. Z każdej drużyny po kolei po 3 osoby wchodzili do wody i trzymając się makaronów mieli pokonać jak najszybciej dystans. Dzieci wspaniale dopingowały swoje drużyny!

Poniżej zamieszczam film z zabawy:

https://drive.google.com/open?id=0B1CUAJrx6qXWZVdDR3gzZzhqeG8

INNOWACYJNE ZAJĘCIA POZALEKCYJNE-LA BOMBA

W ramach innowacyjnych zajęć pozalekcyjnych mogliśmy nauczyć się prostego tańca o nazwie LA BOMBA. Teraz już nie musi prowadzić tego tańca nauczyciel. Dzieci bardzo dobrze sprawdzają się w roli prowadzącego układ.

Poniżej zamieszczam link do obejrzenia prostego układu tanecznego:

https://drive.google.com/open?id=0B1CUAJrx6qXWdXJBVUlULWNfODQ

 

 

INNOWACYJNE ZAJĘCIA POZALEKCYJNE -GIMNASTYKA NA RÓŻNE SPOSOBY

W ramach innowacyjnych zajęć pozalekcyjnych, doskonalimy nasze umiejętności z gimnastyki.

Od pierwszej klasy szkoły podstawowej, dzieci rozpoczynają swoją przygodę z gimnastyką.

Dla niektórych osób gimnastyka stała się pasją. Swoje umiejętności wykorzystują później dodatkowo w tańcu, ale jak już wcześniej wspominałam różnego rodzaju piramidy gimnastyczne pojawiają się w przedstawieniach szkolnych. Nie ma dla nas rzeczy niemożliwych. Na zajęciach zawsze dopisuje nam dobry humor:)

Poniżej zamieszczam kilka krótkich filmików z naszych zajęć zapraszam do obejrzenia:)

https://drive.google.com/open?id=0B1CUAJrx6qXWZUhGNUNUbE1BTUU

https://drive.google.com/file/d/0B1CUAJrx6qXWRy1XU2FXclYtcHM/view

https://drive.google.com/file/d/0B1CUAJrx6qXWdC1sM184NUJmZFk/view

https://drive.google.com/file/d/0B1CUAJrx6qXWN2hReUVRYTk4MzA/view

https://drive.google.com/file/d/0B1CUAJrx6qXWY21CUXppYW1ZX2M/view

https://drive.google.com/file/d/0B1CUAJrx6qXWVHVRLS1oYVBSZFk/view

https://drive.google.com/file/d/0B1CUAJrx6qXWQlFEVGliTlJOcjg/view

https://drive.google.com/open?id=0B1CUAJrx6qXWUEI2dXNUMVp4RGc

https://drive.google.com/open?id=0B1CUAJrx6qXWMWtlZ3FBMVVTUGc

INNOWACYJNE ZAJĘCIA POZALEKCYJNE- SZERMIERKA

W naszej szkole w każdy piątek od początku roku szkolnego 2015/2016, odbywają się zajęcia z szermierki.

W pierwszym etapie treningu Instruktorzy kładą  nacisk na ogólny rozwój sprawności fizycznej oraz naukę podstawowych działań szermierczych poprzez gry i zabawy.

Dzieci chętnie uczestniczą w tego typu zajęciach.

2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

ZABAWY I GRY RUCHOWE – SZERMIERKA

1. „RĘKAWICA”

-Zawodnicy dobierają się w pary,

- skrzyżnie siadają na przeciwko siebie w odległości 5-10m.,

- wszystkie pary siedzą w ten sam sposób obok siebie, tak żeby utworzyć dwa równe rzędy,

- pary są ponumerowane 1,2,3…

- między dwoma rzędami ustawia się trener trzymający szermierczą rękawicę,

- trener wywołuje numer pary, dwie osoby z pary biegną jak najszybciej do rękawicy trzymanej przez trenera,

-osoba, która pierwsza dotknie rękawicy ma za zadanie jak najszybciej odwrócić się i przebiec za linię osób z której startowała,

- osoba, która nie dotknęła pierwsza rękawicy ma za zadanie klepnąć w plecy osobą uciekającą( tę która pierwsza dotknęła rękawicy), zanim zawodnik uciekający zdąży przebiec linię z której startował

-jeśli:

a: zawodnik, który pierwszy dotknął rękawicy zdążył uciec za swoją linię otrzymuje punkt,

b:zawodnik, który nie zdążył dotknąć rękawicy, zdąży klepnąć „uciekiniera” w plecy zanim on przekroczy linię swojego startu otrzymuje punkt.

PS. wszelkie zmyłki są mile widziane. Trener może utrudnić wywoływanie zawodników np. poprzez zadania matematyczne.

Gra rozwija czas reakcji, zwinność, spryt i szybkość.

 

2. TAK/NIE

- Zawodnicy ustawiają się na przeciwko trenera,

- pozycja wyjściowa trenera i zawodników to pozycja zasadnicza,

- trener wykonuje ruch np. ramion w górę z jednoczesną komendą TAK lub NIE

- na ruch trenera (ruch ramion w górę) i komendę tak zawodnicy jak najszybciej powinni odwzorować ruch trenera (ruch ramion w górę), na ruch trenera i komendę nie zawodnicy powinni pozostać w swojej poprzedniej postawie,

- osoba która niepoprawnie reaguje np. na komendę nie wykonuje ruch siada, bądź reaguje za późno siada,

- gra toczy się do wyłonienia zwycięzcy.

Zabawa kształtuje czas reakcji oraz reakcję czuciowo ruchowe na różne bodźce.

 

3. POSTAWA SZERMIERCZA

-Zawodnicy biegają  dowolnie po sali,

-trener przemieszcza się również po sali marszem,

- na komendę trenera zawodnicy powinni jak najszybciej stanąć w pozycji szermierczej w kierunku trenera,

-osoba, która stanie w pozycji szermierczej ostatnia albo nie w kierunku trenera bądź jej postawa będzie błędna siada,

-gra toczy się do wyłonienia zwycięzcy.

Gra kształtuje orientacje w terenie, czas reakcji oraz doskonali postawy szermierczą.

 

4. SZERMIERCZY MURARZ

-Zawodnicy grają w murarza, tylko poruszają się krokami szermierczymi w przód,

- murarz również przemieszcza się krokami szermierczymi w przód i w tył.

Aktywna przerwa -wstążki

Pani Sylwia zrobiła  prezent dzieciom!

Na aktywną przerwę przyniosła piękne, tęczowe wstążki gimnastyczne! Uczniowie byli zafascynowani nowym przyborem.

Zabawa ze wstążką pobudza wyobraźnię. Nawet chłopcom spodobał się ten gadżet. Polecam.

Niedługo zobaczycie układy przy muzyce!!
20160406_110105 20160406_110414 20160408_121002

https://drive.google.com/file/d/0B-97YkTMSU4TbWppel8zWktDRVE/view?pref=2&pli=1

INNOWACYJNE ZAJĘCIA POZALEKCYJNE-BASEN

Zabawa na basenie z kołem ratunkowym

Instruktor pływania by urozmaicić dzieciom zajęcia na pływalni zorganizował zabawę „Przetocz koło”.

Dzieci ustawione były w trzy rzędy, na 1 rząd przysługiwało jedno koło ratunkowe.

Zabawa polegała na tym by każdy uczestnik znalazł się w kole i możliwie jak najszybciej koło znalazło się na końcu rzędu.

Zapraszam do obejrzenia filmiku:

https://drive.google.com/open?id=0B1CUAJrx6qXWaGhGeGhQQ3lDaWs

Już niedługo pojawi się propozycja innej zabawy na basenie :)