Jeden z projektów przyrodniczych

Patryk Klimaniec, Michał Kawiak

Ania Chochlińska, Przemysław Pluta, Oliwia Pysno

Projekt multimedialny

Ja, Rafał i Paweł przygotowaliśmy projekt multimedialny o „Pasożytach”. Cała klasa podziwiała nasz projekt.  Pani była bardzo zadowolona z naszego projekt. Przedstawiliśmy: Gliste Ludzka, Tasiemca, Owsika, Włosienia. Dostaliśmy z tego odpowiednią ocenę.

Noc w szkole

20 styczna 2012 roku w naszej szkole odbyło się nocne spotkanie z książką pt. “Z humorem za pan brat”. Przybyło na nie około 60 uczniów z klas 4-6. Nocne spotkanie rozpoczęło się o godzinie 19.00, przedstawieniem “Mikołajek i lekarze”, przygotowanym przez uczniów klas piątych i szóstych. Następnie można było zobaczyć PREZENTACJĘ, która przypominała wiadomości na późniejszy konkurs ze znajomości książek o Mikołajku. Później nauczyciele zorganizowali kilka konkursów m.in.: taniec w duecie na gazecie, taniec z balonami przywiązanymi do nogi oraz rzutu do kosza. W tej ostatniej konkurencji, nasza klasa zwyciężyła (rzuciła do kosza dwadzieścia dwa razy w ciągu dwóch minut) miażdżącą przewagą siedmiu koszy nad klasą 6b. Od godziny 21.30 rozpoczęła się dyskoteka, która trwała do północy. Następnie rozłożyliśmy materace na sali, a potem oglądaliśmy dwa filmy: “Jaś Fasola: Nadchodzi totalny kataklizm” oraz “Duże dzieci”. Około godziny czwartej praktycznie wszyscy usnęli. O godzinie szóstej była pobudka. Posprzątaliśmy materace, zjedliśmy śniadanie oraz napiliśmy się ciepłej herbaty, a na sam koniec tradycyjnie zagraliśmy w dwa ognie. Około godziny ósmej rozeszliśmy się do domów.

Projekt Przyrodniczy

Projekt przyrodniczy jest prowadzony przez uczniów klasy 6b. Skład zespołu przyrodniczego to : Patryk Klimaniec, Przemysław Pluta, Oliwia Pysno, Anna Chochlińska, Michał Kawiak nasza pani która prowadzi ten projekt to pani Anna Sygut .Na tych zajęciach przeprowadzamy różne eksperymenty np. Wykrywanie DNA, Malowanie swoich dzieci za pomocą kartek i pieniędzy.

Debata Szkolna

Debata szkolna w naszej szkole miała miejsce 7 grudnia 2011 roku. Uczestniczyło w niej trzech nauczycieli uczestniczących w programie oraz uczniowie klas 4 – 6.

Na samym początku debaty szkolnej koordynator projektu poinformował uczniów o ideei projektu Szkoła z klasą 2.0, następnie rozdał im karteczki, na których mieli wypisać jedno urządzenie multimedialne, które znają, a które ma lub mogłoby mieć zastowane w pracy nauczyciela na zajęciach lekcyjnych. Po wykonaniu polecenia nauczyciel zebrał od uczniów karteczki, pogrupował je i odpowiednio pogrupowane zawiesił na tablicy. Uczniowie wypisali min. laptop, komputer, rzutnik + laptop, tablica interaktywna, notebok, iPod, tablet, mp3. Kolejnym krokiem było pogrupowanie karteczek z wypisanymi urządzeniami multimedialnymi wykorzystywanych na lekcjach po jednej stronie tablicy, a niewykorzystywane (szkoła ich nie posiada) po drugiej stronie. W tym miejscu nasuneło się pytanie, na które próbowaliśmy współnie odpowiedzieć, a mianowicie: Jak zdobyć pieniądze na sprzęt, którego szkoła nie posiada?

Po rozpoznaniu warunków sprzętowych naszej placówki uczniowie przedstawili przed społecznością klasa 4 – 6 działania jakie podejmą realizując projekt edukacyjny Szkoła z klasą 2.0. I tak:

klasa 4a i 5 – przygotowanie gier matematycznych.

klasa 6a – przygotawanie przedstawienia dla podopiecznych domu starości w Cieszynie.

klasa 6b – przygotowanie serii doświadczeń przyrodniczych.

Ostatnim punktem debaty szkolnej była weryfikacja zeszłorocznego Kodeksu 2.0. Każda grupa wraz z wychowawcą dokonała weryfikacji na godzinie wychowawczej pod kątem planowanych działań. Natomiast na wspólnym debatowaniu ustalono ostateczną wersję Kodeksu 2.0. Oto on:

1. Nie wchodzimy na nieznane strony internetowe.

2. Nie ściągamy plików chronionych prawami autorskimi.

3. Korzystamy z programów, na które mamy licencję.

4. Uczniowie mają możliwość wykonywania części prac domowych w formie multimedialnej.

5. Wykorzystujemy na lekcjach urządzenia multimedialne zgodnie z ich przeznaczenim.

6. Szkoła prowadzi bloga, na którym systematycznie aktualizuje informacje.

7. Komunikując się przez komunikatory internetowe stosujemy się do zasad netykiety.

8. Chronimy swoją prywatność.

9. Często korzystamy z komputerów, laptopów, rzutników, tablicy interaktywnej i innego sprzętu multimedialnego w czasie lekcji i poza lakcjami pod nadzorem nauczyciela.

10. Staramy się przekazywać naszym starszym i młodszym kolegą oraz rodzicom i dziadkom informację o nowoczesnych urządzeniach multimedialnych.

Szkolne Mikołajki

Wył.

Dnia 6 grudnia 2011 roku 6a klasa zorganizowała szkolne mikołajki. Uczniowie przygotowali krótki program artystyczny o św. Mikołaju. Skąd pochodził, czym się zajmował i jak to się stało, że został świętym? Przedstawiliśmy również tradycje mikołajkowe w różnych państwach świata. Każdy usłyszał adres Mikołaja, który brzmi:

JOULUMAA,

SANTA CLAUS “POST OFFICE”

Arctic Circle, 96 – 930 Rovaniemi, Finland

Może i Wy w przyszłym roku napiszecie list do św. Mikołaja na ten adres? Następnie uczniowie klasy 4b przygotowali piosenkę anglojęzyczną.

Przez cały dzisiejszy dzień uczniowie, nauczyciele i dyrekcja naszej szkoły mieli ubrane mikołajaowe czapki.

Po przedstawieniu wszyscy uczniowie otrzymali słodki poczęstunek w postaci czekolady.

Witaj na blogu klasy 6b z ZS z Zabrzega.

Witaj na blogu klasy 6b z Zespołu Szkół z Zabrzega.

css.php