MoWa

Kolejna witryna sieci „Blogi Programów Centrum Edukacji Obywatelskiej”

Pokaz projektów

W poniedziałek 27.05.2013r. był w naszej szkole festyn. Było bardzo fajnie. Wszystko zaczęło się o 15.30. Było dużo różnych atrakcji. Przedszkolaki oglądały teatrzyk. Można było kupić los na loterii, zjeść grochówkę, potańczyć i pomalować sobie twarz. Niektórzy przyszli przebrani za rycerzy. Dzieci z młodszych klas pomalowały sobie twarze. Festyn odbywał się na terenie całej szkoły, bo padał deszcz i wszyscy musieliśmy być w szkole. Na małej sali gimnastycznej wystawione były wszystkie prace, które robiliśmy na lekcjach i w domu. Sala była ładnie udekorowana, stał ekran, na którym wyświetlane były z laptopów prezentacje i filmy o Powstaniu Styczniowym i o naszej szkole. Była też nasza prezentacja internetowa zrobiona w Prezi razem z Emilią. Na drabinkach i na dużych zasłonach przyczepione były plakaty o Romualdzie Traugucie, o wynalazkach XIX wieku i o Powstaniu Styczniowym. Do sali przychodziło dużo uczniów i rodziców i kupowało za złotówkę ciastko. Można było usiąść przy stoliku i pooglądać nasze prace. Festyn trwał do godziny 18.00. Festyn i pokaz naszych prac uważam za bardzo udany, szkoda że nie możne być takich imprez częściej.

Oto link do naszej prezentacji

http://prezi.com/xmrqobq4yzbr/?utm_campaign=share&utm_medium=copy

A oto link do filmu Szymona z klasy 5a

http://youtu.be/Z5PVfPCHmHI

1 Comment »

Pierwsza pomoc

Od marca do kwietnia w naszej szkole odbywały się zajęcia organizowane przez szkolne koło PCK. Każda klasa nauczyła się udzielania pierwszej pomocy, czyli położenia bocznego – ustalonego oraz resuscytacji krążeniowo–oddechowej. Wszyscy uczniowie byli zaangażowani w zajęcia. Była to dla nich pouczająca lekcja działania praktyce, a dla nauczycieli powtórka.
Każdy z nas powinien znać zasady udzielania pierwszej pomocy, by móc uratować komuś życie w nieoczekiwanej sytuacji.

Oto kilka wskazówek jak udzielać pierwszej pomocy.

1.Sprawdzamy czy my i świadkowie zdarzenia są bezpieczni.
2. Podchodzimy do poszkodowanego i głośno pytamy się: „Halo czy wszystko w porządku!?”
3. Sprawdzamy oddech poszkodowanego i równocześnie patrzymy czy klatka piersiowa się unosi. Sprawdzamy maksymalnie przez dziesięć sekund.
4. Wskazujemy osobę w otoczeniu, żeby zadzwoniła na pogotowie ratunkowe lub dzwonimy sami.
5. Gdy, ktoś dzwoni, to my robimy dwa wdechy na trzydzieści uciśnięć. Wdechy nie są obowiązkowe.
6. Reanimację przerywamy gdy:
- Nie mamy już sił,żeby ratować rannego.
- Gdy karetka pogotowia przyjedzie i ratownicy powiedzą, że przejmują kontrolę nad poszkodowanym.
- Jak osoba zacznie oddychać, kładziemy ją w pozycji bocznej – ustalonej.
7. Zawsze powinniśmy nosić ze sobą rękawiczki gumowe. Gdy poszkodowany ma coś w jamie ustnej, to wyciągamy to.

8. Informacje, które podajemy w pierwszej kolejności, gdy dzwonimy na pogotowie to:
- ulica, na której się znajdujemy lub opisujemy okolicę.
- wiek rannego.
- stan pacjenta.
Mateusz 6a

Komentowanie nie jest możliwe

Konkurs matematyczny „Z matematyką za pan brat”

Ostatnio uczniowie klas szóstych pojechali na konkurs „Z matematyką za pan brat”. O punkty walczyli: Pascal z 6b, Mateusz z 6b, Emilia z 6a I Monika z 6a. Konkurs był dość łatwy I bardzo ekscytujący. Bardzo mi się podobał. Niestety wyniki będą dopiero pod koniec maja :( . Już nie mogę się doczekać.
Monia 6a

Komentowanie nie jest możliwe

Test szóstoklasistów

Ostatnio przeprowadziłam wywiad z szóstoklasistami na temat samopoczucia przed bardzo ważnym, pierwszym sprawdzianem. Zadałam też pytanie czy rodzice wywierają na nich presję?
Oto wypowiedzi uczniów szóstych klas :

Przed sprawdzianem szóstoklasisty czuję presję i niepewność. Chciałbym napisać jak najlepiej lecz boję się, że coś pokręcę i pomylę się. Rodzice nie wywierają na mnie presji. Mówią ?napisz jak tylko potrafisz. Kacper 6a
Czuję się koszmarnie, strasznie. Jestem zestresowany i to bardzo. Moi rodzice na szczęście nie wywierają na mnie presji. Kacper 6b
Nie denerwuję się. Traktuję go jak zwykły test. Rodzice nigdy nie wywierali i nie będą wywierać na mnie presji. Karol 6a
Rodzice nie wywierają na mnie presji i nie denerwują mnie, a co do sprawdzianu to czuję się nieswojo. Wiktoria 6b
Jeżeli chodzi o sprawdzian szóstoklasisty, to rodzice denerwują mnie. Chcą, żebym ?napisała dobrze, a nawet lepiej? i to jeszcze bardziej mnie stresuje, bo wtedy odczuwam, że pójdzie mi źle. Mam trochę tremy. Mam nadzieję, że Wszystkim jak najlepiej. Powodzenia :D
Ola 6a
Przed sprawdzianem szóstoklasisty trochę się denerwuję, ponieważ ten test będzie ?szedł? za Nami do gimnazjum. Mama i tata nie wywierają na mnie presji, ale chcę wypaść w ich oczach jak najlepiej. Marta 6b
Ja nie boję się go. Sprawdzian obejmuje tylko podstawy, które mam już opanowane. Rodzicom nie zależy na wysokiej ocenie z testu. Mówią, że ?uczę się dla Siebie?
Emilka 6a
Jak widzicie odpowiedzi są zróżnicowane. W końcu każdy jest inny ?. Na szczęście mamy to już za sobą. Miejmy nadzieję że wyniki przyjdą szybko i będą pozytywne.
Monika 6a

Komentowanie nie jest możliwe

Szkoła i nauczyciele

Nauczyciele w naszej szkole są fajni. Mamy bardzo wielu sympatycznych nauczycieli. Na przykład pani od matematyki jest sympatyczną i pewną siebie osobą. Świetnie, że uczy nas matmy. Często pomaga nam w lekcjach i uczy trudnej geometrii oraz ułamków. To ważne, bo przecież wiadomo, że bez matematyki Świat by nie istniał. Z tej nauki można będzie wiele skorzystać w przyszłości ;) . Pan od informatyki jest super, pomaga nam w zakładaniu blogów i pokazuje różne portale internetowe. Organizuje nam też szkolne dyskoteki ;) . Pan od angielskiego jest superowy, bo uczy nas fajnego, trudnego języka. Bez znajomości angielskiego nie moglibyśmy porozumiewać się z ludźmi z innych krajów. Pani pedagog jest pomocną i dobrą osobą w rozwiązywaniu różnych problemów. Pomaga nam też w lekcjach oraz podczas organizowania szkolnych imprez. Bardzo jej za to dziękujemy! Pani od polskiego jest sympatyczną, miłą i wyluzowaną osobą w szkole. Zadaje nam trochę prac domowych ale cóż poradzić, w końcu to szkoła i uczyć się trzeba. Nasza klasa lubi uczyć się polskiego. Czasami pani robi nam lekcję wolną i gramy wtedy w gry, bawimy się i jest superowo! Mamy wspaniałą panią dyrektor. Jest to najfajniejsza osoba w całej szkole. Pani dyrektor organizuje nam wycieczki, noce w szkole, zawody, obiady w szkolnej stołówce i imprezy dyskotekowe. Po prostu jest anołem. Uwielbiamy panią dyrektor za to że organizuje to wszystko dla nas i pomaga nam w problemach, w różnych trudnych sprawach. Dziękujemy jej za poczucie humoru oraz za to, że jest z nami, dziękujemy z całego serca ;) Nasza szkoła jest wspaniała właśnie dzięki naszym nauczycielom i wszystkim pracownika szkoły.
Ola 6a

Komentowanie nie jest możliwe

Zawody piłki nożnej

W tym roku szkolnym moja klasa 5a pojechała na zawody piłki nożnej do Łęgnowa. Wyruszyliśmy o godzinie 8.00, dotarliśmy na miejsce o 8.30. Szkoła w Łęgnowie dysponuje bardzo ładnym boiskiem. Zawody zaczęły się o 9.30. Nasza klasa rywalizowała ze szkołami podstawowymi nr 57, 37, 28 i 46. Grę rozpoczęliśmy meczem ze szkołą podstawową nr 28. Nasi przeciwnicy zacięcie walczyli o wygraną, lecz im się to nie udało. Wygraliśmy z nimi 4:0! Następny mecz odbył się ze szkołą podstawową nr 46. Ten mecz był trudniejszy od poprzedniego, jednak udało nam się pokonać również i tę szkołę. Po tym meczu była przerwa dla wszystkich szkół, po której weszliśmy na murawę i zaczął się przedostatni mecz ze szkołą nr 37. Ta szkoła nie miała nic do powiedzenia, rozgromiliśmy ją 9:0! Ostatni mecz mieliśmy zagrać ze szkołą nr 57, ale jej zawodnicy nie pojawili się i wygraliśmy walkowerem. Nasza drużyna w składzie: Carlos, czyli ja, Szymon P., Jakub P., Patryk R., Marcel, Patryk T., Jakub C., Szymon L. i Dominik, który został królem strzelców, uzyskała największą ilość punktów i przeszła do ćwierćfinału. Zawody uważam za udane ponieważ była świetna zabawa i pełne zwycięstwo naszej drużyny!
Carlos kl.5a

Komentowanie nie jest możliwe

„Nocka w szkole”

Ostatnio byłam na „Nocce w szkole”, która odbyła się w naszej podstawówce. „Nocka” zorganizowana była dla uczniów z klas 5a i 6a.  Impreza zaczęła się od zabaw tanecznych i muzyki, którą sami przygotowaliśmy. Później zrobiłam zakładkę na książkę i wszystkim tak się podobała, że postanowili zrobić własne. Na początku rówieśnikom nie szło jakoś super, ale efekt końcowy był świetny. Oczywiście uczniowie musieli się pochwalić nauczycielom, którzy nas pilnowali, pani Monice i panu Arturowi. Im również podobały się zakładki, więc postanowiłam zrobić im podobne. Po zabawie z zakładkami, zaczęłam grać w karty z moimi przyjaciółmi Karolem i Szymonem i … z panem Arturem! Niestety za każdym razem przegrywałam. Następnie z moją koleżanką czytałyśmy mangę – japoński komiks, zajadając pocky- japońskie paluszki. Cała grupa grała również w kalambury, piłkę nożną i jeszcze inne gry. Wiedziałam, że następnego dnia chłopcy wpadną do nas o ósmej (strasznie wcześnie), więc nastawiłam sobie budzik, żeby wstać przed nimi. Ale mieli miny, jak zobaczyli, że już nie śpimy! Rano wypiliśmy herbatę. Szymon i Emilia poszli do domu, a ja z Karolem jedliśmy sucharki i żelki, które nam zostały. Oceniam tę nockę na cale 20 z 10 pkt.
                                                                  Pozdrawiam Monika

Komentowanie nie jest możliwe

Nasz pierwszy, wpis na szkolnym blogu

W tym roku szkolnym rozpoczęliśmy bardzo ciekawy projekt. Rzecz dotyczy czegoś, co bardzo lubimy, to znaczy komputerów. Uwielbiamy na nich grać. To są bardzo fajne gry online, które znajdują się na znanych portalach, takich jak: gry.pl lub wyspagier.pl. Możemy spędzać długie godziny przed monitorem, pokonywać najprzeróżniejsze przeszkody, ścigać się samochodami lub poszukiwać ukrytych artefaktów. Tak, tak wiemy, że długa zabawa przy komputerze nie jest zdrowa. Dlatego staramy się nie grać dłużej niż dwie godziny dziennie, no chyba że zapomnimy się i zapamiętamy w grze. Na szczęście nie zdarza się to często. Ale miało być o projekcie, a nie o grach. Oczywiście, chętnie w szkole poćwiczylibyśmy nasze umiejętności graczy, ale nasz pan od zajęć komputerowych wciąż nam powtarza, że szkolna pracownia komputerowa to nie kafejka internetowa, a komputery nie służą tylko do zabawy. Szkoda! A zatem o projekcie: nazywa się „Szkoła z klasą 2.0” i nie chodzi wcale o to, że mamy się uczyć tak, aby dostawać dwóje. Chodzi o to, że mamy wejść na wyższy poziom edukacji. Tak przynajmniej twierdzi nasz pan. Bardzo mądrze to brzmi, a znaczy po prostu, że mamy wykorzystywać komputer, internet i komputerowe programy do nauki. I to nie tylko na zajęciach komputerowych, ale także na języku polskim, języku angielskim, matematyce, przyrodzie i historii. Nauczyciele tych przedmiotów bardzo się już do tego palą, a my wszyscy jesteśmy ciekawi jak to w ogóle będzie? Historia w pracowni komputerowej albo matematyka, to mogą być bardzo ciekawe lekcje. Może komputer za nas policzy wszystkie zadania i zapamięta daty? Jest taki mądry! Trochę sobie żartujemy, ale w każdym razie znana nam już poczta internetowa, lubiane portale społecznościowe typu naszaklasa.pl, komunikatory GaduGadu wykorzystamy do naszych szkolnych celów. Poznamy także nowe narzędzia i technologie. Na przykład będziemy pisać blog. I nie chodzi tutaj o blok rysunkowy z pomyloną literką. Po prostu będziemy opisywać na stronie internetowej nasze przygody związane z projektem i to jest właśnie pierwsza nasza wspólna próba, wykonana jeszcze razem z panem. Następne wpisy zrobimy już samodzielnie. Jak wam się podoba?

Komentowanie nie jest możliwe

  • Program

  • Szkoła

    • Zespół Szkół nr 34, Bydgoszcz
    • Uczeń
  • Odwiedziny

    • Stronę odwiedzono: 575 razy
  • Lista blogów użytkownika

  • Komentarze

  • Wyszukiwarka

  • Informuj o wpisach


  • css.php