Komputery i my

  • Mamy zieloną odznakę!

    Nareszcie zdobyliśmy zieloną odznakę! Bardzo nas to cieszy, gdyż jest to ogromna satysfakcja, że nasza praca została nagrodzona

    <——————–

     

     
  • Umiejętności

    W tym wpisie chciałbym napisać o swoich umiejętnościach tikowych.

    1.Umiejętności tikowe

    • programy i aplikacje
    • portale i strony
    • komunikatory takie jak gadu-gadu,skype

    2.Umiejętności redakcyjne

    • poprawność językowa
    • częściej wykorzystuje słowniki internetowe
    • poprawiam błędy w własnym tekście

    3.Blogowanie

    • zakładać blog
    • wstawiać widgety
    • dodać grafike

    4.Współpraca w zespole

    • Lepsza komunikacja w zespole
    • pójście na kompromis
    • wspólne planowanie

     

    Mariusz

     
  • Nasze projektowe działania

    Na początku naszego projektu musieliśmy przejrzeć większość kronik szkolnych. Następnie opracowaliśmy harmonogram  w Dokumentach Google. W tych Dokumentach mamy opracowany plan działania. W dalszej kolejności nasz blog wstawialiśmy widgety i wypełnialiśmy je. Naszym przedostatnim krokiem było skanowanie zdjęć związane z historią szkoły. Ostatnim naszym działaniem było zrobienie prezentacji. Projekt dobiegł końca więc chcielibyśmy wam go pokazać.  Tutaj

     

    Bartek, Mariusz

     

     

     
  • Wywiad

    W dniu dzisiejszym o godzinie 9:50  odbył się wywiad z Panią Marią Markiewicz, jak już wcześniej pisałem, z  zastępcą pierwszego kierownika szkoły.  Swą pracę w  naszej szkole rozpoczęła wraz z pierwszym dzwonkiem w tej szkole, tj. 1.09.1959 roku. Opowiadała nam bardzo ciekawie o przeszłości naszej szkoły. Mogę podać ciekawostkę, że dawniej każda klasa miała przydzielone grządki w naszym szkolnym ogródku, który był prawie  dwa razy większy niż dzisiaj. Nasza szkoła może się poszczycić także najlepszym materiałem budulcowym w całym Inowrocławiu.

    Oto pytania, które zadaliśmy :

    1. Była Pani świadkiem budowy tej szkoły. Podobno kiedyś szkoła znajdowała się przy innej ulicy. Jak to możliwe? Proszę nam opowiedzieć o początkach naszej szkoły.

    2. Mieszka Pani w szkole, więc widzi Pani zachowanie dzieci. Jak w Pani oczach zmieniła się młodzież?  Czy nasze dzwonki Pani przeszkadzają? Czy odnowiony obecnie budynek się Pani podoba?

    3. Jak wspomina Pani swojego kierownika, Franciszka Górskiego? Czy to prawda, że był zawsze wspaniałym dyrektorem gotowym stanąć za młodzieżą?

    4. Jak długo pracowała Pani w tej szkole? Jak wyglądała Pani praca? Czego Pani uczyła? Jak długo piastowała Pani stanowisko zastępcy kierownika szkoły?

    5. Dowiedzieliśmy się także, że została Pani odznaczona Złotym Krzyżem zasługi. Za co przyznawany jest taki krzyż?

    6. Znamy z nazwisk skład pierwszej Rady Pedagogicznej. Kogo z pierwszego składu Rady Pedagogicznej zapamiętała Pani najbardziej? Jacy wtedy byli nauczyciele? Jak Pani postrzega pracę nauczycieli 50 lat temu i dzisiaj?

    7. Z kronik dowiedzieliśmy się, że istniał kiedyś ogródek szkolny. Czy pamięta Pani, kto się nim zajmował?

    8.. Jakie wspomnienia utkwiły Pani najbardziej w pamięci?

     

     

     

     
  • Postępy projektu

    Jesteśmy już blisko ukończenia projektu. Mamy wszystkie materiały i wiadomości. Zostało nam zrobienie prezentacji w programie Prezi. Naszym celem jest pokazanie ,jak wyglądała nasza szkoła w przeszłości ,oraz jak funkcjonowała .

    Duże znaczenie dla naszego projektu miał też dzisiejszy wywiad  z pierwszą Wice kierowniczką naszej szkoły,  z Panią Marią Markiewicz. Pracowała ona w naszej szkole przez 24 lata na stanowisku zastępcy kierownika Pana Franciszka Górskiego, najdłużej panującego dyrektora szkoły.

    Mariusz, Adam

     

     
  • Pamięć USB (pendrive)

    Urządzenie przenośne zawierającą pamięć nieulotną, zaprojektowanie do współpracy z komputerem poprzez port USB i używane do przenoszenia danych między komputerami oraz urządzeniami obsługującymi pamięć USB. Spopularyzowana również w Polsce nazwa marki urządzenia pendrive odnośne wszystkich typów pamięci USB rozpowszechniała najprawdopodobniej ze względu na skojarzenia – pochodzi od wyglądu przypominającego najczęściej krótki długopis ze skuwką.

    żródło: Wikipedia

    Filip i Bartek

     
  • Dzień Książki

    W Dokumentach Google na lekcji odpowiadaliśmy na pytania temat o Światowym Dniu Książki.

    Międzynarodowy Dzień Książki i Praw Autorskich obchodzimy 23 kwietnia, ponieważ właśnie tego dnia zmarł Miguel de Cervantes i Inka Garcilas de la Vega, a także urodził się i zmarł William Szekspir. Data ta wybrana została jako symboliczny dzień literatury światowej.

     

         W 1926 roku Hiszpan Vincente Clavel Anders wpadł na pomysł obchodzenia Dnia Książki w Hiszpanii.  W dniu 23 kwietnia w katalońskiej tradycji obchodzone było święto św. Jerzego. Tego dnia mężczyźni obdarowywali kobiety czerwonymi różami symbolizującym krew smoka pokonanego przez św. Jerzego. Z czasem kobiety zaczęły odwzajemnić się mężczyznom podarunkami w postaci książek. W 1955r. UNESCO tę datę do swojego kalendarium jako Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich.

     

    W tym roku w Polsce, odbywać się będą spotkania z pisarzami, seanse głośnego czytania na ulicach. W księgarniach będą rabaty na książki, a kobiety obdarowywane będą czerwonymi różami. W przeddzień Światowego Dnia Książki o godz. 17, w 35 polskich miastach oraz w Strassburgu i Arucas odbędzie się finał akcji ,,5 minut dla książki. Czytamy pod chmurką”, którą organizuje kilka polskich portali książkowych. Akcja odbędzie się m.in. w Warszawie, Łodzi, Katowicach, Białymstoku, Kielcach, Lublinie, Olsztynie, Poznanie, Szczecinie, Toruniu, Wrocławiu. Miłośnicy książek będą mogli także obchodzić ten dzień uroczyście w warszawskim Instytucie Cervantesa, czy w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego. W wielu polskich szkołach, od jakiegoś czasu działa akcja ,,Cała Polska czyta dzieciom”. W naszej klasie nauczyciele codziennie na pierwszej i ostatniej lekcji czytali nam książki. Przeczytano nam już ,,Nowe przygody Mikołajka”, a teraz jesteśmy w trakcie czytania ,,Harry’ego Potter’a i Kamienia Filozoficznego”.

     

    O prawie autorskim musimy pamiętać i go przestrzegać, kiedy realizujemy projekty. Nie możemy ściągać z Internetu cudzych prac i plików. Należy je tworzyć samemu, ponieważ ściągając cudze prace niczego się nie nauczymy. Robiąc projekty, nauczymy się wykorzystywania źródeł internetowych, w tym grafiki zgodnie z prawem.

    Bartek K, Bartek iFilip

     
  • Bliżej niż dalej

    Prace dotyczące naszego projektu posuwają się do przodu. Przejrzeliśmy kroniki, opracowaliśmy teksty w Dokumentach Google, i  mogę Wam zdradzić, iż przy budowie szkoły w 1959 roku pracowali wszyscy ramię w ramię, nauczyciele i robotnicy. Jak w planach zobaczyliście że projekt będzie w programie Prezi.

    Bartek, Mariusz, Adam

     
  • Rambit – półfinał

    Dnia 9 lutego odbył się Rambit . Najlepsi zawodnicy startowali w konkurencjach sportowych oraz na temat wiedzy z przyrody,historii, a także z języka polskiego.Aby dostać się do finału musieliśmy być lepsi od szkoły podstawowej numer 4. Pierwsza konkurencja była związana z hokejem.Mieliśmy piłkę i kij  przystosowany do hokeja,kiedy po sali rozległ się gwizdek wystartowaliśmy.Wszyscy byli w napięciu czy wygramy lecz udało nam się. Pokonaliśmy rywali z dużą przewagą.Następna konkurencja dotyczyła naszej wiedzy. Najmądrzejsi uczniowie podeszli do pani, która zadawała pytania. Trzeba było wskazać porównanie w zdaniu.Po krótkim czasie nasza drużyna odpowiedziała poprawnie.Okazało się że po podsumowaniu punktów wygraliśmy z SP4 i przechodzimy do finału.Finał odbędzie się 22 marca w hali widowiskowo-sportowej w Inowrocławiu.

    Mariusz i Adam

     
  • Dzień Bezpiecznego Internetu w naszej szkole.

    Dnia 7 stycznia w naszej szkole po raz pierwszy obchodzono Światowy Dzień Bezpiecznego Internetu. Przypominam, że po raz pierwszy na świecie D.B.I  obchodzono w 2004 roku. Obchody odbywały się na sali gimnastycznej pod przewodnictwem Pani Aleksandry Terleckiej. Podczas obchodów były ogłaszane konkurencje, dzięki którym każdy mógł zdobyć po kilka punktów dla swojej klasy. Dzień później odwiedziło nas dwóch funkcjonariuszy miejscowej komendy policji. Opowiadali, jak zachować bezpieczeństwo zarówno w Internecie, jak i podczas ferii. Wykład był naprawdę ciekawy, a bezustanne szmery rozmów  dały miejsce ciszy i uwadze ze strony uczniów.

    Adam

     
css.php