lis 18

Poranne ćwiczenia

   Moim zdaniem każdy człowiek powinien rano rozciągać się. Poprawia to naszą kondycję. Zacząć należy od skłonów i przysiadów, a skończyć, na przykład, na brzuszkach. Dzięki temu możemy zyskać dobry humor i pełnię energii.

   Jednym słowem warto wykonywać poranne ćwiczenia ze względu na codzienną dawkę energii.

Inez Kabin, IVb

lis 18

Czasami zadajemy sobie pytanie

   Czasami zadajemy sobie pytanie, czy warto uprawiać sport. Oczywiście, że tak, ponieważ sport to zdrowie. My, jako klasa, mamy lekcje wychowania fizycznego pięć razy w tygodniu. Prowadzi je pani Elżbieta Jusińska, która wymyśla dla nas różne ciekawe ćwiczenia, np. gra w palanta, trzy ognie, berek, wspinanie się po linie i tym podobne. Każdy z nas powinien mieć jakąś ulubioną dyscyplinę sportu! Moim ulubionym ćwiczeniem jest pływanie na plecach i żabką. Gdy jeżdżę z rodzicami na basen do Zielonej Góry, to zawsze pływam do samego końca, a gdy musimy już iść, to żałuję, że byliśmy tak krótko!

Wiktoria Czubacka, IVb

lis 18

Niezdrowe słodycze

   Zauważyłam ostatnio w sklepach spożywczych, że na półkach stoją bardzo niezdrowe produkty. Coraz więcej osób kupuje słodycze i ciastka, czyli tak zwane bomby kaloryczne. Owe ciastka mają czterdzieści dwa procenty kalorii, czyli 2% tłuszczu. To bardzo dużo, jak na dwulatki albo trzylatki, które są karmione takimi produktami! My, jako pomocnicy pani Eli Jusińskiej, braliśmy udział w akcji ,,Na śniadanie owoc, a nie coś słodkiego”, ponieważ słodycze bardzo szkodzą zdrowiu i naszej jamie ustnej! Dlatego słodycze powinniśmy jeść w niewielkich ilościach!!!

Wiktoria Czubacka, IV b

lis 09

Zdrowa żywność

Ludzie powinni codziennie wypijać co najmniej jeden litr niegazowanej wody mineralnej. Jeśli chodzi o warzywa, można ich spożyć od jednego do trzech kilogramów. Gdy świeci słońce, obowiązkowo należy wyjść na dwór – nasza gwiazda wpływa bowiem na proces produkcji witaminy D. Natomiast nie jest wskazane, aby dzieci brały do szkoły słodycze, ponieważ szkodzi to zdrowiu! Warto jednak przekąsić coś słodkiego, ale najlepiej, aby to był słodki owoc, na przykład: jabłko lub banan. Ja sama ostatnio zaczęłam przynosić owoce do szkoły! Warto się dobrze odżywiać!

Wiktoria Czubacka, 4b

lis 08

Żyj Zdrowo!

Nasze zdrowie jest jedno i najważniejsze, dlatego musimy o nie dbać najlepiej, jak potrafimy. Podstawowa sprawa to zdrowe odżywianie i dbanie o kondycję. Większość sklepów przyciąga naszą uwagę produktami niezbyt zdrowymi, są to tak zwane „bomby kaloryczne”, czyli jedzenie i picie, które ma w sobie dużo kalorii. Cukierki, pączki, chipsy, coca-colę warto zastąpić zdrowymi owocami, warzywami, nabiałem, rybim mięsem, wodą mineralną. A więc warto zadać sobie pytanie: Po co jeść zdrowe jedzenie? Zdrowe jedzenie to: zdrowe i mocne kości, białe zęby, odporność na choroby, smukła sylwetka, dobre samopoczucie. Niezdrowa żywność to same kłopoty, powoduje m.in. mdłości, cukrzycę, nadwagę i bóle brzucha. Z tego wszystkiego wynika, że powinno się jeść mało słodyczy, a dużo owoców i warzyw.

Inez Kabin, IV b

 

lis 08

Wybieram zdrowy tryb życia!

„Lepiej zapobiegać, niż leczyć” – prawda ogólnie znana, ale rzadko stosowana. Przekonaj się, jak niewiele potrzeba, by dziecko zdrowo rosło i dobrze się rozwijało.

Często, gdy mamy już poważny problem zdrowotny, mówimy: „A można było temu zapobiec… Dlaczego tego nie zrobiliśmy?”. Prawdopodobnie dlatego, że w codziennym pośpiechu rzadko zastanawiamy się nad konsekwencjami tego, jak żyjemy.

  • Jedz codziennie różne produkty z każdej grupy uwzględnionej w piramidzie.
  • Bądź codziennie aktywny fizycznie – ruch korzystnie wpływa na sprawność
  • i prawidłową sylwetkę.
  • Źródłem energii w twojej diecie powinny być głównie produkty znajdujące się w podstawie piramidy (na dole).
  • Spożywaj codziennie przynajmniej 3-4 porcje mleka lub produktów mlecznych takich jak: jogurty, kefiry, maślanki, sery.
  • Jedz codziennie 2 porcje produktów z grupy – mięso, ryby, jaja. Uwzględniaj też nasiona roślin strączkowych.
  • Każdy posiłek powinien zawierać warzywa lub owoce.
  • Ograniczaj spożycie tłuszczów, w szczególności zwierzęcych.
  • Ograniczaj spożycie cukru, słodyczy, słodkich napojów.
  • Ograniczaj spożycie słonych produktów, odstaw solniczkę.
  • Pij codziennie odpowiednią ilość wody.


10 WSKAZÓWEK DLA DZIECI DOTYCZĄCYCH ZDROWEGO TRYBU ŻYCIA

  1. Jedzenie sprawia przyjemność… Ciesz się nim.
  2. Śniadanie to bardzo ważny posiłek.
  3. Jedz każdego dnia wiele różnych rodzajów żywności — różnorodność to najlepsza recepta na zdrowie.
  4. Który rodzaj żywności jest szczególnie wart polecenia? Oprzyj swoje posiłki na węglowodanach.
  5. Przybij piątkę! Jedz owoce i warzywa w ramach każdego posiłku i jako smaczne przekąski!
  6. Najważniejsze fakty na temat tłuszczu: spożywanie zbyt dużej ilości tłuszczu jest niekorzystne dla zdrowia
  7. Masz nieodpartą ochotę na przekąskę? Jedz regularnie i wybieraj różnorodne przekąski.
  8. Gaś pragnienie. Pij dużo płynów.
  9. Dbaj o zęby! Szczotkuj je co najmniej dwa razy dziennie.
  10. Ruszaj się! Pamiętaj o aktywności fizycznej każdego dnia.

Źródła:
Zuzanna Jędrzejczyk, psycholog
www.aktywniepozdrowie.pl
www.eufic.org
portalaktywni.pl
zsszmigrod.edupage.org
http://imslim.blog.pl
www.zawsze-zdrowo.com.pl

Natalia Kłobut, 6a
lis 08

Zdrowa żywność!

    Gdy byłam ostatnio w mieście, to zauważyłam, że coraz więcej osób je tak zwane bomby kaloryczne. Bardzo mnie to zasmuciło, chciałabym, aby nie sprzedawano kebabów, hamburgerów czy hot-dogów, lecz, w ich miejsce, owoce, na przykład jabłka, banany oraz inne produkty – nabiał, niegazowaną wodę mineralną itp. W sklepikach szkolnych są same słodycze! Proponowałabym, aby to zmieniono i sprzedawano zdrową żywność, a nie chrupki, cukierki, pączki i słodkie napoje. Bardzo bym prosiła, aby zaprzestano kupowania pożywienia wysokokalorycznego!