Zgodnie z prawem

Dziś na naszym blogu zaistniała druga odznaka Działamy z TIK bardzo się cieszę, wręcz nie mogę w to uwierzyć. :) Dziękuję Szkole z klasą 2.0 oraz Pani Danucie Chwastek, bez której nie powstały by nasze blogi. :)

Grafika Google

 

Wiktor  :)

 

Nasze koleżanki, Kinga i Ula, które prowadzą blog Z internetem na ty  zostały nominowane do nagrody Blog Publiczności. Ich wygrana leży w Waszych rękach. Oddać głos możecie na Głównym blogu programu.

 

Wiktor

Festiwal bardzo mi się podobał. Na początku był stres i trema ale czym więcej się mówiło tym bardziej się wczuwało.

Dla mnie najtrudniej się mówiło przy szóstych klasach. Najładniej mówiła Kinga i Ula z zespołu „ Z Internetem na ty ‘’

dlatego dzisiaj dostały oceny celujące . W tym samym czasie był dzień sportu więc niektóre klasy szły po naszych prezentacjach.

Do klasy 29 gdzie mówiliśmy wszedł Pan z kamerą i zaczął kamerować. Jestem ciekawa jak innym klasą poszły prezentacje ponieważ nie

tylko jedna klasa prezentowała. W pewnym momencie weszła Pani Dyrektor a w następnym wystąpieniu Pani Wicedyrektorka.

Natalia

01.06.2012r. w naszej szkole odbył się Festiwal Nauki, który był połączony z Dniem Sportu. O godz. 8:30 wszyscy, którzy prezentowali projekty, zbierali się w klasach.

W sali nr 25 prezentowano Witrualny spacer po szkole oraz nasz orlik.

Następną klasą była klasa nr 27, której hasłami były : U – Uczenie się może być przyjemne, H jak historia szkoły, D – Dyrektorzy i nauczyciele, czyli kadra pedagogiczna. Opiekunem zespołów była Pani Kaczalska.

Kolejna sala miała nr 28, znajdowały się tam prezentacje pod hasłami : I – Internetowe Centrum Materiałów Edukacyjnych, K – klasopracownie. Opiekunem projektów była Pani Licznerska oraz Pani Terlecka.

W sali nr 23 prezentowano gazetki szkolne oraz ekologię. Zajmował się tym Pan Wojciński oraz Pani Helińska.

Sala nr 17 nosiła hasła A – angielski w szkole, T – twórczość plastyczna uczniów. Opiekunem sali była Pani Pawlak oraz Pani Gąsiorowska.

Następną klasa miała nr 6, i posiadała hasło: N – nauczanie zintegrowane, czyli pierwszaki w szkole.

W sali nr 12, którą opiekowała się Pani Koźmińska oraz Pani Koczorowska, tematami prowadzącymi były: H jak hymn szkoły, P jak patron szkoły, K, czyli kalendarz szkolny.

Salą nr 29 opiekowała się Pani Chwastek, nagłówkiem klasy był temat ,,Blogujemy!”. Znajdowały się tam projekty pod nazwami: ,,Blogowanie jest fajne” , ,,Blogujemy zgodnie z prawem” , ,,Komunikowanie się w zespołowym blogowaniu” , ,,Grafika na naszych blogach” . Nasza koleżanka Kinga nagrywała filmy podczas projektowania, nikt wtedy jednak nie wiedział o przybyciu mediów. Chwilę przed telewizją Pani Chwastek uprzedziła nas, wszyscy się stresowaliśmy, ale wypadliśmy świetnie. W tym roku na festiwalu bardzo dużo się nauczyłem, uważam, że warto brać w nim udział. :)

 

Wiktor

Nasz grupa zakończyła już wszystkie zadania związane z projektem, więc postanowiłem uzupełnić kartę projektu i karty działań. Teraz musimy się przygotować do prezentacji naszego projektu.  :)  Bardzo chcę, by nasza grupa miała tę drugą odznakę oraz życzę tego wszystkim grupom.

Nikodem

Podczas pracy nad projektem nauczyliśmy się ciekawych rzeczy. Przedstawię je wam w punktach:

1. Opracowania pytań do ankiety i jej przeprowadzania

2. Obliczania procentów

3. Pracy w arkuszu kalkulacyjnym

4. Lepszego używania dok. Google

5. Wyszukiwania i selekcjonowania  informacji

6. Legalnego wstawiania zdjęć

7. Prawidłowego pisania postów oraz wniosków na blogu

Musimy nauczyć się prezentowania swojego projektu.

Bardzo się cieszę, że podczas pracy nad projektem nie mieliśmy sporów w grupie, a komunikacja była lepsza niż podczas pracy nad prezentacją ” W pustyni i w puszczy”.

Nikodem

 

Praca nad projektem była ciężka, ale miała swoje plusy, wiele nauczyliśmy się dzięki temu, przedstawię wam w punktach moje zdobyte umiejętności:

1. Korzystanie z arkuszu kalkulacyjnego

2.  Przeprowadzania ankiety

3. Wyszukiwania zdjęć objetych prawami autorskimi

4. Dopracowywania atrakcyjności prezentacji

5. Dokumentowania pracy

6. Formułowania problemu z projektem

7. Dokładniejsze poznanie Dokumentów Google

8. Korzystania z PowerPoint

9. Zbierania informacji z portalów prawnych

10. Sporządzania bibliografii

11. Opisywania źródeł.

 

Nauka prezentowania projektu – płynne mówienie.

 

Wiktor

W ostatnim wpisie było mowa o ankiecie. Możecie obejrzeć poniższą ankietę.

Czy przestrzegamy prawa autorskiego?
Ankieta jest anonimowa, a jej wyniki zostaną wykorzystane przy realizacji projektu na temat prawa autorskiego.Podkreśl wybraną odpowiedź.

 

1. Czy wiesz, co to jest prawo autorskie?

               A. Tak

               B. Nie

2. Gdzie po raz pierwszy zetknąłeś się z prawem autorskim?

             A. szkoła

             B. internet

            C. Inne (napisz gdzie) …………………………………

3. Czy uważasz, że przestrzeganie  praw autorskich jest potrzebne?

           A. Tak

            B. Nie

            C. Nie wiem

4. Czy chciałbyś, aby twoje  zdjęcia i teksty zostały kopiowane bez twojej zgody?

            A. Tak

            B. Nie

            C. Nie ma to dla mnie znaczenia

5. Czy kiedykolwiek pobierałeś zdjęcia, filmy lub muzykę z internetu,  nie zważając na prawa                 autorskie?

            A.Tak

            B. Nie

            C. Zdarzyło mi się kilka razy

6. Czy wiesz, jak pobierać pliki,  przestrzegając prawa autorskiego?

           A. Tak

B. Nie

C. Nigdy nie pobierałem

D. Nikt mi o tym nie mówił
7. Czy kiedykolwiek użyłeś pracy z internetu jako własnej?
A. Tak

B. Nie
C. Robię tak jest bo jest najłatwiej

8. Czy chciałbyś(aś), aby w szkole było więcej lekcji na ten temat?

             A.Tak

             B. Nie

             C. Nie interesuje mnie to

9. Jesteś uczniem – uczennicą klasy A. V B. VI

10. Jesteś

             A. dziewczyną        B. chłopakiem

                     Dziękuję za wypełnienie ankiety

Nikodem

Gdy dowiedziałem się jaki mamy temat prezentacji wpadłem na pomysł, by przeprowadzić w naszej klasie oraz klasie VI c ankietę o prawach autorskich, aby sprawdzić ile wiedzą na ten temat inni uczniowie. Opracowałem do niej dziesięć pytań. W piątek została    przeprowadzona przez Natalię, bo mnie niestety nie było w szkole. Pracowałem nad wynikami ankiety z Wiktorem w arkuszu kalkulacyjnym w dok. Google. Było mi trochę ciężko  przeliczyć głosy na procenty, ale się udało :) Wyniki ankiety umieścił Wiktor na slajdach, jak wypadła dowiecie się podczas prezentacji.Gdy projekt zostanie oceniony to podam do niego link. Obyśmy dostali od Pani dobrą ocenę :) . Trzymam za naszą grupę kciuki.

PS: Dziękuję Pani za pomoc :)

Nikodem

Cześć!

Nasza grupa ma za zadanie wykonać projekt o prawach autorskich. Musimy jeszcze wiele popracować, aby zdobyć wiedzę na ten temat, bo jest bardzo trudny. Już zrobiłem z Natalią W. plan.  Wszelkie notatki mamy w Dokumentach Google. Najtrudniej było wszystko zaplanować, ale myślę, że teraz będzie już z górki. Martwię się tylko troszkę, że nie zdążę z prezentacją.  Mamy słaby kontakt z grupą, a to jest najważniejsze. Jestem dobrej myśli i mam nadzieję, że wszystko się powiedzie.

Nikodem

Prezentacja wykonana na podstawie powieści  Henryka Sienkiewicza ,, W pustyni i w puszczy „.