14 cze 2013

PRAKTYKA ZAWODOWA WŁOCHY 2013

STAŻ ZAGRNICZNY – PROJEKT LEONARDO DA VINCI 2013

29 najlepszych uczniów z klas o profilach technik ekonomista oraz technik obsługi ruchu turystycznego, dzięki projektowi stworzonemu przez Pani Profesor Halinę Łoskoczyńską , otrzymało szansę na odbycie miesięcznej praktyki we Włoszech w miejscowości Cattolica.
Uczniowie byli bardzo podekscytowani wyjazdem, który zdecydowanie podniósł ich kwalifikacje zawodowe. Nie przeraziła nas wizja 15 godzinnej jazdy autokarem, ani fakt, że mimo uczęszczania do jednej szkoły, nie wszyscy się znaliśmy…
Po męczącej podróży dotarliśmy do punktu docelowego – Hotel Major *** Cattolica. Wszyscy poczuli ulgę, że już niebawem będą mogli położyć się w wygodnych łóżkach i wypakować walizki.
Na początek trochę informacji o mieście, w którym spędziliśmy calutki miesiąc!
Miejscowość Cattolica znajduje się w południowej części regionu Emilia Romania przy granicy z regionem Marche. Cattolica leży na Riwierze Rimini, 23 km na południe od miasta Rimini. Do najbardziej popularnych atrakcji turystycznych należy „Śpiewająca Fontanna” na placu Primo Maggio z restauracjami, kawiarniami i sklepikami ciągnącymi się do Placu Mercatto. Niedaleko znajduje się kościół patrona miasta o. Pio oraz kościółek św. Apoloniusza. Polecamy także odwiedzenie miejscowego akwarium i delfinarium.
W odległości kilku kilometrów znajdują się: Portoverde, mały port w Misano Adriatico, a także słynny tor wyścigowy w Santa Monica, gdzie co roku odbywają się zawody: Superbike World Championships i Moto GP. Natomiast 40 km od Cattolica leży miasteczko Gabicce Mare, w którym znajduje się najdłuższy deptak w Europie.

Miejscowość bardzo nam się spodobała! Hotel, w którym zamieszkaliśmy również. A teraz kilka słów o Hotelu Major..

Hotel usytuowany bardzo blisko plaży, tuż przy głównym deptaku ze sklepikami, kawiarniami oraz restauracjami. Obsługa hotelu była bardzo miła przez cały okres naszego pobytu. Do naszej dyspozycji był taras widokowy, siłownia, sauna, rowery i wiele innych udogodnień, z których bardzo chętnie korzystaliśmy.

Pierwszy tydzień pobytu minął bardzo szybko. Było trochę nerwowo, ze względu na poszukiwanie i przydzielanie nas – uczniów – na stanowiska pracy, ale wszystko się uspokoiło. Każdy z nas poza tym, że otrzymał pracę we Cattolica bądź okolicach, przystąpił do kursu włoskiego, który prowadzony był przez bardzo sympatycznego i wesołego nauczyciela – Gulio. Pierwszy raz mieliśmy okazję zetknąć się z językiem włoskim, ale szło nam bardzo dobrze ! W miejscach pracy staraliśmy się wsłuchiwać i starać się mówić co nieco po włosku, ale to niestety nie było łatwe. Woleliśmy używać języka angielskiego, którego uczymy się już od jakiegoś czasu. Całe szczęście nie było takiej osoby, która miałaby problemy z porozumiewaniem się. Wszyscy sobie poradziliśmy!
Aby było nam raźniej pracowaliśmy w grupach po kilka osób. Jedni pracowali w hotelach, agencjach turystycznych czy też w informacji turystycznej. Każdego dnia z uśmiechem na twarzy szliśmy do pracy i sumiennie wykonywaliśmy powierzone nam obowiązki.
Ja miałam szansę odbyć praktykę w agencji turystycznej EXTE’ Tour Operator. Pracowałam razem z dwiema koleżankami z innej klasy – Klaudią oraz Natalią. Miałyśmy swoje stanowisko pracy: biurko, komputer, akcesoria do pisania…Wszystko to co w biurze jest potrzebne. Nasza praca była prosta, wymagała jednak dobrej znajomości języka angielskiego. Naszym zadaniem było tłumaczenie ofert turystycznych z języka angielskiego na język polski. Następnie wyszukiwałyśmy polskich tour operatorów i wysyłałyśmy do nich e-maile z tymi ofertami. Z ręką na sercu możemy przyznać, że praca ta sprawiała nam przyjemność. Bardzo dobrze pracowało się nam w tej firmie. Pracownicy byli bardzo otwarci, chętnie z nami rozmawiali i powierzali drobne obowiązki biurowe. Przede wszystkim nauczyłyśmy się odpowiedzialności, pracy w grupie, ponadto podszkoliłyśmy język. Nabrałyśmy pewności w wypowiadaniu się oraz poznałyśmy dużo nowego słownictwa.

Umiejętności, które zdobyliśmy na pewno przydadzą nam się w niedalekiej przyszłości. Ten wyjazd był dla nas ogromną szansą zawodową!

Będąc we Włoszech grzechem byłoby niczego nie zwiedzić ! Nasza grupa zwiedziła bardzo dużo ! Byliśmy w  San Marino, Wenecji, Bolonii oraz Rawennie. Poza tym odwiedziliśmy pobliskie miasta takie jak Riminii czy Gradara. Nie mogliśmy nacieszyć się pięknem tych wszystkich miejsc !

Szybko zleciał nam ten maj ! Wyjeżdżaliśmy jednak z uśmiechami na twarzy. Cieszyliśmy się, że w końcu będziemy mogli zobaczyć się z rodzinami…!

Wyjazd ten był dla nas ogromną szansą! Wspomnienia zapiszą się w naszej pamięci na długi czas. Nigdy tego nie zapomnimy !

A już niebawem na naszej galerii będziecie mogli zobaczyć zdjęcia z naszej niesamowitej podróży !!

13 gru 2012

NOWY BLOG – NOWY ADRES !!

SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA NASZEGO BLOGA

04 lis 2012

Wielki powrót !! :)

Witajcie Blogowicze ! :)

Wybaczcie nam małe zaniedbanie w związku z dodawaniem postów.. ale wiecie jak to jest w szkole: zadania domowe, nauka, zajęcia dodatkowe. Obiecujemy, że nadrobimy posty, z którymi zalegamy, a w naszej galerii pojawią się najnowsze zdjęcia :D

05 wrz 2012

Rozpoczęcie roku szkolnego 2012/2013 w Zespole Szkół Ekonomicznych im. Oskara Langego w Chorzowie.

Witamy Was po tak długiej przerwie :) Mamy nadzieję, że wakacje uważacie za jak najbardziej udane… Śmiało możecie pochwalić się w komentarzach w jaki sposób je spędziliście !
Teraz krótko chcemy Wam opisać Nasz pierwszy dzień w szkole, bo w końcu tym zaczynamy dłuuuugie 10 miesięcy edukacji. (Oczywiście nie licząc świąt, ferii zimowych oraz innych dni wolnych od szkoły :) )
Pierwszy dzień szkoły witaliśmy następująco:
godzina 800 – Msza święta odbyła się w kościele pw. Świętego Antoniego w Chorzowie ul. Kopernika 1
godzina 915 – Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego w auli szkolnej, uczestniczyli klasy: IA, IB, IC,
godzina 915 – Rozpoczęcie roku szkolnego dla uczniów klas II, III i IV - spotkania z wychowawcami klas odbyły się w wyznaczonych salach

Parę słów o tym co działo się w szkolnej auli …
Na początku Pani Dyrektor przywitała nowych uczniów naszej szkoły, wszyscy zostali poproszeni do zrobienia zdjęcia pamiątkowego (co na dzień dzisiejszy może się wydawać niepotrzebne, aczkolwiek w klasie maturalnej będzie na pewno z czego się pośmiać). Szymon oraz Wiceprzewodnicząca szkoły po wejściu na scenę opowiedzieli, krótko o wydarzeniach z 31 sierpnia oraz 1 września, następnie pierwszoklasiści przystąpili do ślubowania. W śmieszniejszej części ich przysięgi: „Będziemy słuchać starszych kolegów!” niestety… nie wszyscy chętnie odpowiadali „ślubujemy” :(
Po uroczystym rozpoczęciu pierwszaki  udali się do klas z wychowawcami oraz zostali zabrani na miły spacerek po kątach naszej szkoły.
Jesteśmy przekonani, że ten rok szkolny z pewnością będzie taki udany, jak te wcześniejsze!

Z pozdrowieniami Paula, Madzia, Judyś i Karola! :)

29 cze 2012

WAKACJE !

No i nastał długo oczekiwany dzień czyli zakończenie roku szkolnego :)
Zdjęcia w galerii pojawią się niebawem, a my żegnamy się na okres wakacji !