Przyroda z klasą

Projekt 2.0 „Jeszcze są wśród nas”

1. Wpis o postępach na początku prac projektowych na blogu uczniowskim, mapa myślowa z planem projektu ;

2. Plener 1 (Nad Czerwinem: przebiśniegi, czosnek niedźwiedzi, żeremie bobra);

3. Plener 2 (Nad Czerwinem: miodunka, kopytnik, ziarnopłon, łuskiewnik różowy i inne);

4. Plener 3 (W poszukiwaniu kaczeńców)

zdjęcia edytowane w programie pizap

5. Opracowania o: przylaszczce i krokusach.

zdjęcia własne, edytowane w lunapic

Etap: planowanie (odnośnik do opisu etapu)

_____________________

To zadanie TIK jakie realizujemy wspólnie z uczniami klasy VI.

W listopadzie i grudniu klasa gromadziła, szukała, umieszczała swoje notatki na slajdach w programie powerpoint. 17 grudnia  2013r. wspólnie omówiliśmy wyniki prac o roślinach egzotycznych.

Główne podsumowanie odbyło się w dniu 20 stycznia 2014r.. Uczniowie przygotowali salę, uruchomili projektor i laptop, zawiesili mapę świata, przygotowali doniczki z ziemią. Na stole rozłożyli okazy roślin: krzew kawy, koronę ananasa, kaktusy. Były też różne przyprawy, herbaty, kłącza.

W prezentacji wzięli udział uczniowie klas I-VI wraz z nauczycielami. Był to pierwszy tego rodzaju pokaz praktyczny przed licznie zgromadzoną widownią, ale uczniowie klasy VI dobrze sobie poradzili. Wystąpienia kolejnych uczniów nagradzane były brawami.

Po prezentacjach multimedialnych przyszedł czas na sadzenie nasion granatu i pigwy. Klasa III będzie opiekowała się doniczką z granatem, a klasa V – nasionami pigwy.

Na zakończenie w ramach ewaluacji uczennice rozdały karteczki uczestnikom, by dowiedzieć się, jak oceniają tę prezentację. Na wszystkich karteczkach buźki były uśmiechnięte.

Możliwość badania i poznawania wszelkimi zmysłami: wąchania (świeży imbir, cynamon), oglądania, smakowania (cynamon, granat, dynia i słonecznik), dotykania (kłujące liście ananasa) jako dodatkowy element cyklu lekcji z TIK spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem przez uczniów.

Ważne jest zatem, aby uczniowie nabywali umiejętność prezentowania swojej pracy na terenie klasy, ale i przed społecznością szkolną.

Jedna z prac dotyczyła wyrazistej roślinki, jaką jest pieprz:

_____________________________________________________

Zapraszam do udziału w projekcie przyrodniczym. Na pierwszym spotkaniu pomyślimy o dobrym tytule i zaplanujemy prace na najbliższe tygodnie

3 Responses to Przyroda z klasą

  1. Aniu! Jestem pod wrażeniem, jak ciekawy temat z uczniami rozpracowywaliście. Rośliny wprawdzie egzotyczne z pochodzenia, ale jak się okazuje są wokół nas i obecne w kuchni. Bardzo mi się podobają prace uczniów, wpisy na ich blogu oraz zaangażowanie.
    Tak trzymać i nie mogę doczekać się pomysłu na Wasz projekt, który zaprezentujecie na koniec roku szkolnego podczas Festiwalu 2.0.
    Pozdrowienia dla całego Waszego zespołu badaczy :)

  2. anjas says:

    To bardzo miłe słowa. W imieniu badaczy przyrody z klasy szóstej i własnym – dziękuję.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge