Sportowy Okrągły Stół w ZSP nr 1

DSC_0511 DSC_0512 DSC_0513 DSC_0515 DSC_0517 DSC_0523 DSC_0525 DSC_0526 DSC_0527 DSC_0528 DSC_0529 DSC_0530 DSC_0535 DSC_0537 DSC_0538 DSC_0541 DSC_0543 DSC_0550 DSC_0551 DSC_0552 DSC_0553 DSC_0556 DSC_0557 DSC_0558 DSC_0563 DSC_0565 DSC_0569 DSC_0571 DSC_0573Debata szkolna na temat poprawy jakości lekcji wychowania fizycznego oraz zajęć rekreacyjnych i sportowych w ZSP nr 1  odbyła się w dniu   12 grudnia  2014 roku. W spotkaniu, ktore odbyło sie w sali 222,  wzięło udział prawie 50 uczniów oraz dwoje nauczycieli.

Moderatorem spotkania był szkolny koordynator programu mgr Jacek Matyszewski  – nauczyciel wychowania fizycznego w gimnazjum. Aktywnie w debacie uczestniczyli także nauczyciel wspierający: mgr Dobrawa Smejda  – nauczyciel wychowania fizycznego  Ze strony uczniów w debacie uczestniczyła młodzież klas trzecich Technikum Hotelarstwa i Technikum Mechanicznego .Sekretarzem debaty wyznaczono Olę Koperkiewicz – ucz. klasy 3 TH , która bardzo wnikliwie protokołowała jej przebieg

W pierwszej części debaty młodzież została zapoznana programem WF z klasą oraz z podstawowymi problemami, na które w trakcie tego spotkania będą szukane odpowiedzi czy propozycje pewnych rozwiązań i zmian. Przedstawiono 2 prezentacje mulimedialne : Program WF z Klasą oraz Wyniki ankiet na temat  obszaru lekcji wychowania fizycznego i waszego stosunku do tego przedmiotu oraz rekreacyjnych zajęć pozalecyjnych. Następnie Jacek Matyszewski  – koordynator programu zaproponował uczestnikom debaty następujące problemy związane z poprawą jakości lekcji wychowania fizycznego, zajęć rekreacyjnych i sportowych w Mechaniku:

  • Co młodzież chciałaby konkretnie poprawić?
  • Jakie podjąć działania, aby było lepiej?
  • Jakiego wsparcia i od kogo młodzież oczekuje?
  • Co uczniowie mogą zrobić własnymi siłami?
  • Co potrzebne jest z zewnątrz?

Następnie  uczestnicy debaty  po zakończeniu prezentacji programu oraz  omówieniu wyników ankiet przeprowadzonych wśród uczniów klas I  zgłaszali i prezentowali swoje uwagi i postulaty.

Należy podkreślić, że dyskusja i omawiane problemy  były bardzo ciekawe i interesujące. Wjej  trakcie  włączali się wszyscy uczestnicy debaty oraz nauczyciele , padały konkretne propozycje i rozwiązania. Oto kilka przykładów:

  • modernizacja obiektów sportowych – boisko do plażówki i dostosowanie boiska szkolnego do gry w tenisa ziemnego i siatkówkę
  • zakup i uzupełnienie sprzętu sportowego -siłownia i fitnnes
  • dostosowanie planu do odbywania zajęć:zumby, na kręgielni, lodowisku oraz   na stadionie miejskim ,
  • dosstepność obiektów sportowych szkoły po zajęciach oraz w weekendy
  • zachowywać godną postawę na lekcjach wf – fair play oraz poszanowania zdrowia współćiwczacych
  • organizować wycieczki rowerowe i splywy kajakowe
  • wykorzystywać więcej muzyki w czasie lekcji wf
  • zakup strojów sportowych na zawody dziewcząt

Część propozycji oraz postulatów została od razu zaakceptowana przez nauczycieli wychowania fizycznego i będzie wdrożona do realizacji, nad innymi prace będą kontynuowane, tak aby je również wprowadzić do szkolnej praktyki wychowania fizycznego.Postulaty w mozliwie szybkim czasie zostaną przedstawione Dyrekcji Szkoły

W trakcie debaty ustalono również, że w ramach Lokalnej Akcji Sportowej (LAS) młodzież wspólnie z nauczycielami – uczestnikami projektu przygotuje imprezę rekreacyjną-sportową dla środowiska lokalnego – Turniej Pokoleń Mechanika – dla  młodzieży oraz ich rodziców i chętnych np. absolwentów szkoły  zostanie zorganizowana w kwietniu  2015 roku na stadionie piłkarskim  Miejskiego  Ośrodka Sportu i Rekreacji w Tomaszowie Maz.

W trakcie debaty Kamil Opaliński  – uczeń klasy 3 TM wykonał dokumentację zdjęciową. Po zakończonej debacie nauczyciele wychowania fizycznego ZSP nr 1 uzyskali istotne i cenne informacje w aspekcie oczekiwań oraz rzeczywistych potrzeb młodzieży odnoszących się do lekcji wychowania fizycznego, jak również pozalekcyjnych zajęć rekreacyjno-sportowych.

Można zatem powiedzieć, że zorganizowana debata przyniosła oczekiwane efekty zarówno dla młodzieży, jak i nauczycieli wychowania fizycznego. Dyskusje, wnioski, propozycje i postulaty pozwolą w bieżącym roku szkolnym oraz kolejnych latach podnosić poziom szkolnego wychowania fizycznego w ZSP nr 1 w Tomaszowie Maz..

 

One comment

  1. Edyta pisze:

    Dziękuję za opis Okrągłego Sportowego Stołu. Wprowadzenie wszystkich postulatów uczniów jest nie lada wyzwaniem, można powiedzieć, że wręcz wprowadzą małą rewolucje w szkole. Jednak są bardzo interesujące i pokazują, że uczniowie chętnie wezmą udział w zajęciach pozaszkolnych, a także w zajęciach w terenie. Czy wybraliście kilka z nich czy będziecie realizować wszystkie? Jakie macie wnioski z debaty?
    Polecam poradnik w którym podpowiadamy jak zaplanować zajęcia dodatkowe (do wyboru przez uczniów): http://www.ceo.org.pl/pl/wf/news/zajecia-do-wyboru-na-wf-ie.

    Jestem ciekawa jakie zadanie do wyboru realizowaliście w I semestrze.

    Pozdrawiam i czekam na kolejne wpisy,
    Edyta
    WF z Klasą

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

CommentLuv badge
css.php